رشد خیره‌کننده اقتصاد آمریکا در تابستان

منبع: برترین ها

37

1399/8/9

05:41


اقتصاد آمریکا در سه ماه سوم سال جاری میلادی، یعنی طی ماه‌های ژوئیه تا سپتامبر، با نرخ سالانه ۳۳.۱ درصد رشد کرده است که این در نوع خود یک رکورد محسوب می‌شود.

برترین‌ها: به نقل از رسانه فارسی زبان؛ اقتصاد آمریکا در سه ماه سوم سال جاری میلادی، یعنی طی ماه‌های ژوئیه تا سپتامبر، با نرخ سالانه ۳۳.۱ درصد رشد کرده است که این در نوع خود یک رکورد محسوب می‌شود.

خبرگزاری آسوشیتدپرس روز پنجشنبه ۸ آبان گزارش داد این نرخ رشد بالا در شرایطی رقم خورده است که اقتصاد آمریکا در فصل بهار شاهد یک رکود تاریخی بر اثر شیوع ویروس کرونا بود که طی آن بسیاری از مشاغل تعطیل و ده‌ها میلیون نفر بیکار شدند.

با این حال روند بهبود یافتن شرایط اقتصادی از وضعیتی که آن را عمیق‌ترین رکود اقتصادی از زمان «رکود بزرگ» دهه ۱۹۳۰ می‌دانند، هنوز تکمیل نشده است.

وزرات بازرگانی آمریکا روز پنجشنبه برآوردی را از شرایط اقتصادی ارائه کرد که نشان می‌دهد رشد اقتصادی سه ماهه سوم سال جاری میلادی تاکنون دو-سوم از تولید ناخالص داخلی از دست رفته در نتیجه همه‌گیری کرونا و تدابیر اتخاذ شده برای پیشگیری از شیوع آن را جبران کرده است.

بر اثر آن تدابیر، بسیاری از رستوران‌ها، خرده‌فروشی‌ها، و مشاغل دیگر مجبور شدند فعالیت خود را متوقف کنند که این امر باعث کاهش تولید ناخالص داخلی شد.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، بخش قابل توجهی از رشد تولید ناخالص داخلی در سه ماه سوم بر اثر افزایش بی‌سابقه و ۴۰.۷ درصدی میزان خرید مصرف‌کنندگان بود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو