اعلام راه اندازی خانه خلاق در کاشان

منبع: همگردی

66

1399/8/9

08:00


ایسنا/ براساس سخنان معاون علمی و فناوری رئیس جمهور، راه اندازی خانه خلاق در کاشان صورت می گیرد.

قضیه چیست؟

سورنا ستاری با بیان اینکه قطعات و تجهیزات تولید فرش ماشینی با قیمت های بالایی خریداری می شود، اظهار کرد: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از تولید داخلی این تجهیزات حمایت می کند. برخی شرکتهای دانش بنیان، صنایع نرم و خلاق مستقر در کاشان، ظرفیت های خوبی برای تولید این قطعات و تجهیزات دارند.

به گفته رئیس بنیاد ملی نخبگان، باید روی قیمتهای بالای خرید این تجهیزات از دیگر کشورها حساس باشیم و با حمایت از تولید داخل، نیازهای این شهر به قطعات و تجهیزات تولید فرش ماشینی را تامین کنیم.

ستاری ادامه داد: در سفر امروز شاهد پیشرفت خوبی در شکل گیری مراکز نوآوری و شرکتهای دانش بنیان، صنایع نرم و خلاق شهر کاشان هستیم. بیشتر این پیشرفت ها در حوزه صنایع خلاق این شهر اتفاق افتاده است؛ صنایع خلاقی که ظرفیت بالایی در این شهر دارد.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور همچنین بیان کرد: باید بر روی تولید گل محمدی و اسانس های مختلف در شهر کاشان تمرکز کنیم. استان اصفهان شرایط مساعدی برای توسعه صنایع خلاق مختص منطقه خود و گردشگری دارد.

رئیس بنیاد ملی نخبگان در ادامه تاکید کرد: تولید دستگاه ژاکارد الکترونیک در این شهر هم یکی دیگر از اتفاقات خوب فناورانه در این شهر است؛ دستگاهی که برای نخستین بار در کشور تولید شده و باید ادامه یابد. ما باید تلاش کنیم نیاز 2 هزار تا 2500 شانه مورد نیاز شهر را که تا امروز از دیگر کشورها وارد می شد توسط شرکتهای دانش بنیان، صنایع نرم و خلاق خودمان تامین شود.

ستاری در پاسخ به سوالی مبنی بر شرایط دانش بنیان ها در تولید واکسن کرونا گفت: تلاشها در این حوزه با ورود 6 شرکت ادامه دارد، اتفاقات خوبی هم در این زمینه داریم، اما قرار است همه اطلاعات در زمینه تولید واکسن کرونا تنها از کانال وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ارائه شود.

اعلام راه اندازی خانه خلاق در کاشان

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو