به گزارش سی بی اس نیوز، جو بایدن، معاون رئیس جمهور پیشین آمریکا و نامزد رسمی حزب دموکرات در یک برنامه انتخاباتی در تامپا ایالت فلوریدا گفت که آمریکا تاب تحمل دونالد ترامپ، رئیس جمهور فعلی آمریکا را برای یک دوره ۴ ساله دیگر ندارد.

بایدن در اظهارات خود به سیاست‌ها و رویکرد ترامپ در دوره ریاست جمهوری‌اش اشاره کرد و ضمن انتقاد از آن‌ها به سیاست‌های او در قبال تغییرات آب و هوایی پرداخت و او را به عدم اعتقاد به تغییرات اقلیمی متهم کرد.

بایدن گفت: ترامپ فکر می‌کند تغییر آب و هوا یک حقه است. مبارزه برای انرژی پاک‌تر باعث ایجاد مشاغل بیشتر برای شهروندان آمریکایی خواهد شد.

رئیس جمهور آمریکا همواره مسئله تغییرات آب و هوایی و پیامد‌های پرخطر آن را ترفند چینی‌ها برای تضعیف اقتصاد آمریکا توصیف کرده است.

بایدن در بخش دیگری از اظهاراتش تاکید کرد که دلیل اصلی تصمیم او برای شرکت در رقابت‌های ریاست جمهوری آرزویش برای برگرداندن طبقه متوسط به حال اول در این کشور است.

او روشی که دولت فعلی با آن بیماری همه گیر ویروس کرونا را کنترل می‌کند، مورد انتقاد قرار داد و قول رویکرد مسئولانه‌تر را برای این بحران داد.

بایدن تکرار کرد و بار دیگر قول داد مالیات را فقط برای ثروتمندترین آمریکایی‌ها افزایش دهد. او گفت: من نمی‌خواهم کشور را تعطیل کنم، من می‌خواهم ویروس را تعطیل کنم.

بایدن قول داد که اگر در انتخابات ۳ نوامبر به کاخ سفید وارد شود، با کره جنوبی برای صلح در شرق آسیا همکاری خواهد کرد. او دولت فعلی آمریکا را به اخاذی از کره جنوبی با پیش کشیدن تهدید همسایه شمالی آن متهم کرد.

بایدن همچنین تاکید کرد با دیپلماسی اصولی مسئله کره شمالی را حل خواهد کرد.