بیمارستان‌های فارس در آستانه وضعیت قرمز

منبع: برترین ها

50

1399/8/9

17:59


کروناویروس در این روزها از بی‌مبالاتی‌هایمان جانی تازه گرفته و به وقفه جان شهروندان را می‌گیرد تا با هر قربانی، با قدرت بیشتر به سراغ دیگران برود؛ دیگرانی که علیرغم رعایت کامل شیوه‌نامه‌ها، چوب بی تفاوت‌ها را می‌خورند.

خبرگزاری ایسنا: کروناویروس در این روزها از بی‌مبالاتی‌هایمان جانی تازه گرفته و به وقفه جان شهروندان را می‌گیرد تا با هر قربانی، با قدرت بیشتر به سراغ دیگران برود؛ دیگرانی که علیرغم رعایت کامل شیوه‌نامه‌ها، چوب بی تفاوت‌ها را می‌خورند.

براساس گزارش‌های آماری ارائه شده از سوی مسئولان طی ۴۸ ساعت منتهی به صبح جمعه ۹ آبان ۴۴ نفر به آمار قربانیان کرونا در فارس افزوده شده است تا عدد کل جانباختگان این همه‌گیری به عدد ۱۴۰۰ نفر نزدیکتر شود؛ این در حالیست که بی‌توجهی برخی از شهروندان به لزوم رعایت شیوه‌نامه‌ها ادامه دارد.

اعلام تشدید محدودیت‌های کرونایی در استان فارس از روز شنبه ۱۰ آبان و شدت گرفتن نظارت‌ها بر اماکن عمومی برای بررسی میزان رعایت شیوه‌نامه‌ها از سوی مردم، راهکارهایی است که ستاد مقابله با کرونا در فارس مد نظر قرار داده است؛ اقداماتی که اگر همراهی مردم را در پی نداشته باشد، قطعا به موفقیت منتهی نخواهد شد.

بررسی آمارها بیانگر این واقعیت تلخ است که شمار کسانیکه در فارس به کرونا مبتلا شده‌اند به عدد ۹۰ هزار نفر نزدیک می‌شود و درصد آماری بهبود یافتگان از این بیماری مهلک که تا ۳ هفته قبل بیش از ۹۰ درصد اعلام می‌شد به نزدیک ۸۰ درصد کاهش یافته است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، جمعه ۹ آبان، در تشریح آمار ابتلا و مرگ ناشی از کروناویروس در استان فارس ضمن ابراز نگرانی شدید از تداوم روند رو به رشد تعداد بیماران، وضعیت را بسیار مخاطره آمیز توصیف کرد.

دکتر سید روح‌الله حسینی با بیان اینکه تا صبح امروز تعداد بیماران بستری در بخش‌های ویژه کرونا در فارس به ۱۴۲۶ نفر رسیده است، گفت: با در نظر گرفتن این تعداد بیمار طی هشت ماه گذشته ۸۵ هزار و ۸۶۶ نفر به کرونا مبتلا شده‌ و از میان این تعداد بیمار متاسفانه ۱۳۸۷ نفر جان باخته‌اند.

حسینی با یادآوری اینکه طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۹ نفر دیگر از هم استانی‌ها در فارس براثر ابتلا به کرونا، جان خود را از دست داده‌اند، خاطرنشان کرد که هم اینک تعداد ۱۸۸ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی در بخش‌های ICU تحت مراقبت‌های ویژه قرار دارند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اعلام این واقعیت که بیش از ۹۰ درصد از تخت‌های اختصاص یافته به بیماران کرونایی در بیمارستان‌های فارس، اشغال است، گفت: سیستم درمانی استان فارس در آستانه وضعیت قرمز قرار دارد.

این متخصص طب اورژانس و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز تاکید کرد: کنترل شرایط کنونی تنها و تنها با استفاده از ماسک، شست و شوی مداوم دستها، رعایت فاصله اجتماعی، پرهیز از حضور در دورهمی‌ها و تجمعات خانوادگی و عمومی امکان پذیر خواهد بود.

روز گذشته نیز تعداد مرگهای کرونایی در فارس ۲۵ نفر اعلام شده بود، با توجه به فوت ۱۹ نفر دیگر طی ۲۴ ساعت اخیر، طی ۴۸ ساعت ۴۴ بیمار به دلیل ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده‌اند و این آمارها نشان می‌دهد که موج کنونی کرونا از موج‌های قبلی پرخطرتر بوده است.

این درحالیست که طی هفته‌های اخیر و با وجود حاکمیت شرایط سخت بیماری کرونا در نقاط مختلف استان شاهد برگزاری مراسم‌های عروسی و میهمانی‌های خانوادگی و سفرهای درون استانی با هدف تفریح و گردش، حضور و تجمع افراد در پارکها و مراکز گردشگری و .... هستیم.

فعال شدن گروه‌های آمر سلامت در استان فارس، تعطیل شدن حمل و نقل عمومی درونشهری در شیراز، فعال شدن اکیپهای نظارتی در کنار مشارکت مردم در انجام شیوه‌نامه‌های بهداشتی تنها راهکارهایی است که بازگشت به روند کاهشی شمار بیماران و مرگ و میر ناشی از آن را تضمین می‌کند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو