طرز تهیه آرد برنج در خانه و آشنایی با نکات کلیدی تهیه آن

طرز تهیه آرد برنج در خانه و آشنایی با نکات کلیدی تهیه آن


منبع: آرگا

85

1399/8/9

18:03


در این مطلب با طرز تهیه آرد برنج در خدمت شما همراهان عزیز و گرامی خواهیم بود که امیدورایم با توجه به نکات ذکر شده بتوانید این نوع آرد پرکاربرد در آشپزی را به راحتی تهیه نمایید.

طرز تهیه آرد برنج در خانه و آشنایی با نکات کلیدی تهیه آن

آرد برنج نوعی آرد می باشد که از برنج آسیاب شده تهیه می گردد و دارای خواص بی شماری است و شما می توانید برای تهیه انواع دسر و کیک و … از آن استفاده نمایید همچنین بهتر است آرد برنج را خودتان در منزل تهیه نمایید تا بهداشتی و با کیفیت تر باشد. 

آرد سوخاری و آرد برنج و آرد گندم از انواع آردهایی هستند که در آشپزی کاربرد زیادی دارند و شما می توانید این نوع آردها را مانند پنیر پیتزا و پنیر پارمسان و … در منزل تهیه کنید.

 

مواد لازم

  • برنج : یک کیلوگرم
  • آب برای شستشو : به مقدار لازم

طرز تهیه آرد برنج در منزل

ابتدا برنج را به کمک آب به صورت کامل بشویید و برنج را چند بار آب کشی نمایید. توجه داشته باشید که برای شستن برنج نباید از نمک و هیچگونه ای ماده دیگری استفاده نمایید.

برنج های شسته شده را به مدت یک شب به همراه آب خیس نمایید و بعد از مدت زمان ذکر شده آب ظرف را خالی نمایید و برنچ ها را روی پارچه ای تمیز و در هوای آزاد مقابل نور خورشید قرار دهید تا خشک شوند. توجه داشته باشید که برنج ها باید مقدار کمی رطوبت داشته باشند از این رو اجازه ندهید که به صورت کامل خشک شوند.

خیس کردن برنج

در مرحله بعدی طرز تهیه آرد برنج دانه های برنج را درون میکسر یا آسیاب بریزید و اجازه دهید تا دانه های برنج به صورت کامل ریز شوند.

آرد برنج بدست آمده را الک نمایید و اگر دانه های برنج درشت در الک باقی مانده است آن ها را مجددا روی پارچه قرار دهید تا خشک شوند و بعد از گذشت چند ساعت دوباره دانه های برنج را آسیاب نمایید و دوباره دانه های برنج را الک نمایید و در صورت باقی ماندن دانه های درشت برنج درون الک مراحل ذکر شده را تکرار نمایید.

روش تهیه آرد برنج

آرد برنج را درون بطری شیشه ای درب داری بریزید سپس آرد برنج را در مکانی مناسب قرار دهید.

دستور تهیه آرد برنج

نکات طلایی برای تهیه آرد برنج

۱. برای تهیه آرد برنج بهتر است از برنج نیم دانه یا شکسته استفاده شود. اگر به برنج نیم دانه دسترسی ندارید می توانید از برنج های دانه کامل استفاده کنید ولی آن ها را باید بعد از خیس خوردن بکوبید سپس درون آسیاب قرار دهید.

۲. آرد برنج تهیه شده از برنج ایرانی دارای کیفیت بهتری است.

۳. برای داشتن آرد ریز و یکدست باید برنج آسیاب شده را درون الک ریز یا پارچه حریر بریزید.

طرز تهیه آرد برنج با ساده ترین روش

در این مطلب با دستور تهیه آرد برنج در خدمت شما عزیزان بودیم که امیدواریم از تهیه این نوع آرد نهایت بهره را ببرید و لحظات خوب و خوشی را در کنار اعضای خانواده خود سپری نمایید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو