با شماری از برترین جاذبه های گردشگری بوداپست آشنا شوید

با شماری از برترین جاذبه های گردشگری بوداپست آشنا شوید


منبع: همگردی

135

1399/8/9

20:03


رودخانه دانوب کاملا از میان پایتخت مدرن مجارستان یعنی بوداپست می گذرد. بودا و ابودا در تپه های غربی بوده و در سمت شرق هم دشتهایی وجود دارند. با ما در مقاله معروف ترین جاذبه های دیدنی بوداپست همراه شوید تا شما را با شماری از برترین جاذبه های گردشگری بوداپست آشنا کنیم. ما را در تور مجازی دیدنی های معروف بوداپست همراهی کنید.

ساختمان مجلس نمایندگان

ساختمان مجلس نمایندگان یکی از معروف ترین جاذبه های دیدنی بوداپست هست. در این ساختمان تاج مقدس، گوی و گرز مقدس محافظت شده و راهنمای تور نیز موجود است. سعی کنید به یک کنسرت عصرگاهی در این مکان بروید.

ساختمان مجلس نمایندگان

کلیسای ماتیاس و قلعه ماهیگیران

کلیسای ماتیاس، مکانی برای تاجگذاری بود و طرح داخلیش اولین بار 700 سال پیش ریخته شد. یک دروازه با سبک معماری اصیل گوتیک در ضلع جنوبی کلیسا باقی مانده و کنسرتهای موسیقی کلاسیک اینجا برگزار می شدند. قلعه باستین در سال 1902 توسط شولک ساخته شد که ابتدا بعنوان بازاری برای صنف ماهی فروشان استفاده می شد. هنوز هم توریستها برای دیدن مناظر فراموش نشدنی از شهر و رودخانه دانوب به این مورد از برترین جاذبه های گردشگری بوداپست می آیند.

کلیسای ماتیاس

سنت استفان باسیلیکا

کلیسای سنت استفان بزرگترین کلیسای ساخته شده بوده که ظرفیت 8000 عبادت کننده را دارد. این کلیسا در میدانی به همین نام قرار داشته و توسط جوزف هیلد در سال 1845 طراحی شد. وی قبل از اتمام آن فوت کرد و به همین خاطر، میکولوس ایبی کار را برعهده گرفت. اما، بخاطر ترکهای عمیق در دیواره بیرونی ساختمان، کار را به تاخیر انداخت. نهایتا، کلیسا در سال 1906 توسط امپراتور فرانسیس جوزف افتتاح شد.

سنت استفان باسیلیکا

بازار مرکزی

اینجا بزرگترین و جذابترین بازار سرپوشیده پایتخت بوده که در سال 1890 ساخته و در 1994 بازسازی شد. این مورد از دیدنی های معروف بوداپست یک مرکز خرید محبوب برای خریدهای گردشگران بوده و شامل بخشهای چرم، صنایع دستی، میوه، سبزیجات و پاپریکای معروف برای پخت سوپ گولاش است.

بازار مرکزی

هتل گلرت (حمام و آب گرم)

بوداپست شهر حمامهای درمانی بوده و جذابترین و پرزرق و برق ترین آنها، هتل گلرت است. هتل روی سرچشمه دانوب قرار دارد و نزد محلی ها و گردشگران بسیار محبوب است. استخرهای اینجا وسایل التیام و تسکین درد زیادی دارند.

هتل گلرت (حمام و آب گرم)

کافی شاپ Gerbeaud

این کافی شاپ مجلل از جاهایی است که نباید فراموش شود. شما می توانید از کیک و شیرینی های ساده بخورید و از چای یا قهوه در محیط ظریفی که از زمان جدایی پادشاهی اتریش-مجارستان در قرن بیستم به جای مانده، لذت ببرید.

کافی شاپ Gerbeaud

پارک مجسمه ها

چه بر سر مجسمه های لنین و استالین که از دوره کمونیسم باقی مانده، آمده است؟ همه آنها با کشتی به این پارک که در خارج از شهر قرار دارد، منتقل شده اند. مجسمه و یادبودهای غول پیکر که از همه نقاط کشور جمع شده اند، اینجا دور هم گردآوری گشته تا کلکسیونی بسازند که شاید در دنیا بی نظیر باشد. وقتی شما بلیط ورود خودتان را می خرید، حتما کتاب راهنما که تاریخ و معنای نام مجسمه ها را ضمیمه دارد، تهیه نمایید.

پارک مجسمه ها

گودولو

این مکان دیدنی بخاطر انتسابش به ملکه الیزابت، همسر امپراتور پادشاهی اتریش-مجارستان بسیار مشهور است.

روستای گودولو

لوزار لاواز پارک

تماشای خانه های مزرعه اسبهای لیپنزار و اسب سواری توسط سواران خیره کننده است. در دشتهای بزرگ آن بر روی درشکه هایی که گاوها آنها را می کشند، سوار شده و از غذاهای محلی مجارستانی در رستوران ها لذت ببرید. این یک برنامه لذت بخش برای یک روز خارج از شهر هست.

لوزار لاواز پارک

در ادامه بخوانیدراهنمای سفر به بوداپست | جاذبه های گردشگری بوداپست و هزینه ها

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو