نگاهی به انواع ماسک سیاهی دور چشم طبیعی و خاصیت های آن ها

نگاهی به انواع ماسک سیاهی دور چشم طبیعی و خاصیت های آن ها


منبع: آرگا

93

1399/8/9

23:07


وجود حلقه های تیره در اطراف چشم باعث می شود تا فرد همیشه خسته بنظر برسد برای رفع سیاهی اطراف چشم می توان از انواع ماسک های سفید کننده مثل ماسک گلاب، گوجه فرنگی، خیار، نارگیل، موز، سیب زمینی و شیر استفاده کرد.

نگاهی به انواع ماسک سیاهی دور چشم طبیعی و خاصیت های آن ها

وجود حلقه های تیره دور چشم نشاندهنده مشکل جدی در پوست نمی باشد ولی چهره فرد را خسته، بی حوصله و پیر تر از حد معمول نشان می دهند. برای برطرف کردن تیرگی و سیاهی دور چشم روش های مختلف طبیعی وجود دارند که در این مطلب با برخی از مهمترین آنها آشنا خواهیم شد.

انواع ماسک سیاهی دور چشم

سیاهی یا حلقه تیره دور چشم ها که بسیار شناخته شده است و افراد زیادی دچار آن هستند می تواند به راحتی و با به کارگیری روش های ساده برطرف شود. برای برطرف کردن سیاهی دور چشم قبل از هر چیزی باید دلیل به وجود آمدن آن را بدانیم. از دلایل اصلی به وجود آمدن حلقه های تیره در اطراف چشم می توان به مواردی مثل ارث بری، بالا رفتن سن، خشکی پوست، گریه زیاد و طولانی، ساعات کار طولانی در استفاده از کامپیوتر، استرس های روانی و فیزیکی، کم خوابی و داشتن رژیم غذایی نامناسب اشاره کرد که ممکن است در هر گروه سنی از زنان و مردان دیده شود. برای درمان سیاهی دور چشم و خلاص شدن از آنها ماسک های طبیعی وجود دارد که در این مطلب با آنها آشنا می شویم.

ماسک برای سیاهی اطراف چشم

ماسک نارگیل و آب لیمو

یکی از روش های برطرف کردن سیاهی دور چشم استفاده از ماسک نارگیل و آبلیمو است که می توانید به روش زیر تهیه نمایید:

برای تهیه ماسک به نارگیل تازه، چند قطره عصاره لیمو، ۳ قاشق چای خوری خاک رس چین و ۲ قاشق چای خوری خیار رنده شده نیاز داریم، مواد گفته شده را به خوبی با هم ترکیب نمایید و سپس به کمک دو تکه پنبه چشم ها را بپوشانید و ماسک را بر روی چشم ها و اطراف آن بزنید. حدود ۲۰ دقیقه دراز بکشید و استراحت کنید و بعد از استراحت ماسک را با آب پاک کنید.

انواع ماسک سیاهی دور چشم

استفاده از ماسک سیب زمینی

برای رفع تیرگی دور چشم می توانید از سیب زمینی استفاده نمایید. برای تهیه این ماسک به یک عدد سیب زمینی، نصف خیار و دو تکه پنبه نیاز دارید. سیب زمینی و خیار رنده شده را با هم مخلوط کرده و در یخچال نگهداری نمایید، بعد از مقداری پنبه را حدود ۲ دقیقه در مخلوط قرار داده و سپس به اطراف چشم و قسمت های تیره حدود ۱۰ تا ۱۵ دقیقه بمالید و در انتها شست و شو دهید.

ماسک برطرف کننده سیاهی دور چشم

ماسک گوجه فرنگی به همراه زردچوبه و آرد گندم

روش دیگر برای رفع سیاهی دور چشم استفاده از گوجه فرنگی است. برای تهیه این ماسک به مواد زیر نیازمندیم:

دو قاشق غذاخوری آب گوجه یا عصاره گوجه فرنگی، یک قاشق چای خوری عصاره لیمو ترش، نصف قاشق چای خوری زرد چوبه و ۲ قاشق چای خوری آرد گندم. برای تهیه ماسک در ابتدا گوجه فرنگی را له کرده تا عصاره آن خارج شود، عصاره گوجه فرنگی را با سایر مواد مورد نیاز به خوبی مخلوط نمایید و خمیر آماده شده را به آهستگی در اطراف چشم قرار دهید. بگذارید ماسک به مدت ۱۰ دقیقه بر روی پوست باقی بماند و خشک شود سپس آن را با آب گرم پاک نمایید. برای داشتن نتیجه ای بهتر دو بار در روز اینکار را انجام دهید تا تیرگی به طور کامل رفع شود.

رفع سیاهی های اطراف چشم با ماسک

ماسک شیر سرد و گلاب

برای رفع سیاهی دور چشم روش دیگری وجود دارد که در آن از گلاب و سیر سرد استفاده می شود. در این روش به شیر سرد، گلاب و دو تکه پنبه نیاز داریم. برای تهیه این ماسک شیر سرد و گلاب را در یک ظرف به خوبی با هم مخلوط نمایید و بعد از آن پنبه ها را به مدت ۲ تا ۳ دقیقه در مخلوط خیس نمایید، پنبه های خیس شده را به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه بر روی قسمت های تیره اطراف چشم قرار دهید و سپس در آخر کار پوست خود را بشویید.

ماسک تیرگی دور چشم

استفاده از ماسک خیار

تهیه این ماسک به سادگی امکان پذیر می باشد. برای تهیه این ماسک به یک عدد خیار کوچک و یک عدد پنبه نیاز داریم. در ابتدا خیار را رنده می کنیم تا عصاره آن خارج شود. بعد از آن عصاره خیار را به مدت نیم ساعت در یخچال نگهداری می کنیم، سپس به کمک پنبه عصاره خیار را به قسمت های تیره اطراف چشم خود بمالید. از این روش روزانه دو مرتبه استفاده کنیدد تا نتایج آن را ببینید.

ماسک شیر و زعفران

زعفران یکی از عوامل مهم در روشن شدن پوست به طور طبیعی می باشد و شیر نیز باعث می شود تا سوزش پوست کم شود. استفاده از این دو در کنار هم باعث رفع تیرگی اطراف چشم ها می شود. کافیست برای تهیه ماسک یک فنجان شیر را با حدود ۱/۴ قاشق چای خوری زعفران آسیاب شده مخلوط نمایید بعد از خیس خوردن زعفران در شیر، زیر چشم ها را با با شیر زعفران ماساژ دهید و به کمک آب سرد بشویید. دو بار در هفته از این ماسک استفاده نمایید.

ماسک رفع کننده ساهی اطراف چشم

ماسک روغن زیتون و نمک

برای تهیه ماسک روغن زیتون و نمک به یک قاشق غذاخوری روغن زیتون و حدود ۲ گرم نمک نیاز داریم. روغن زیتون و نمک را به خوبی با هم ترکیب نمایید و با دقت کامل به اطراف چشم ها بمالید مراقب باشید که به داخل چشم ها وارد نشود، بعد از گذشت ۴۵ دقیقه ماسک را به کمک آب گرم و صابون از اطراف چشم پاک نمایید. به مدت یک ماه و هفته ای یک مرتبه از این روش استفاده نمایید تا از شر تیرگی اطراف چشم خود خلاص شوید.

ماسک چای کیسه ای

چای دارای آنتی اکسیدان ها و کافئین می باشد که باعث کوچک شدن رگ های خونی و جلوگیری از احتباس مایعات می شود و در نتیجه تیره گی های دور چشم را برطرف می نماید و همچنین باعث از بین رفتن پف اطراف چشم می شود. برای استفاده از این ماسک دو عدد چای کیسه ای سبز یا سیاه را در آب جوش قرار دهید و سپس بگذارید تا خنک شود، کیسه های چای را بعد از خنک شدن به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه بر روی چشم ها قرار دهید. روزی یک بار این کار را انجام دهید تا تیره گی هایی اطراف چشمتان برطرف شود.

سیاهی دور چشم و رفع آن با ماسک

ماسک اسفناج

اسفناج گیاهی است پر خاصیت که دارای آب، پروتئین، نشاسته، آهن، سدیم، پتاسیم و انواع ویتامین های گروه B می باشد و به دلیل وجود نشاسته و دیگر مواد مغذی باعث سفید شدن پوست می شود. اسفناج خام را خرد کرده و به صورت ماسک در ناحیه تیره پوست استفاده نمایید تا بعد از گذشت مدتی پوستی سفید داشته باشید.

رفع سیاهی اطراف چشم با ماسک

ماسک موز

یکی دیگر از مواد طبیعی که دارای خاصیت برطرف کنندگی سیاهی و تیرگی های پوست می باشد موز است. موز باعث ایجاد طراوت و شادابی در پوست شده و می تواند سیاهی های اطراف چشم را برطرف نماید. می توانید از یک عدد موز له شده به عنوان ماسک در اطراف چشم خود استفاده نمایید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو