چگونه نوزادان را آرام کنیم؟

منبع: نی نی بان

122

1399/8/9

23:16


زمانی که نوزاد گریه می کند او از این راه با دیگران ارتباط برقرار می کند و به آن ها می فهماند که گرسنه، درد یا احساس به خواب دارد و یا هم ترسیده است. که این نیاز ها برای کودک به شکل گریه استفاده می شود و بیانگر یک ابزاری است که غریزه های مختلفی دارد تا بفهماند چیزی می خواهد. برای والدین این مسئله که کودک چه می خواهد کمی سخت خواهد بود و یک دغدغه بزرگ به شمار می آید.

راهکارهای آرام کردن نوزاد
برای این که علت گریه نوزاد را والدین متوجه شود در اولین روز های تولد کمی دشوار است. گریه نوزاد برای مادر گیج کننده است که در برخی مواقع ساکت کردن آن و دانستن علت گریه و ناراحتی نیاز به تجربه و دانستن بیشتر مشکلاتی است که برای او اتفاق می افتد. براساس تحقیقات و مطالعات انجام شده نشان می دهد که بیشتر نوزادان تقریبا چهار ساعت در ۲۴ ساعت گریه می کنند. که علت این گریه بی دلیل نبوده و طولانی نیست پس برای آرام کردن نوزاد باید عامل او را پیدا کنید. در صورت وجود نداشتن بیماری یا مشکل جسمی می توانید از این راه کار هایی که ما در این مجله به شما عزیزان توصیه می کنیم استفاده کنید و گریه و بی تابی او را آرام سازید.

بی قراری آرام کردن نوزاد
برای نوزاد آواز بخوانید: در این مرحله شما عزیزان می توانید با خواندن ترانه که می تواند لالایی باشد با صدایی ملایم آن را نجوا کنید. در بعضی مواقع صدای مادر می تواند کمک کند تا گریه نوزاد متوقف شود و از این روش برای راحتی اعصاب خودتان هم می شود استفاده کرد. یک شعری را آهسته بخوانید حتی اگر مهارت در خواندن ترانه ندارید می توانید از داستان یا لیست خریدتان استفاده کرد و زمزمه کنید. این کار عالی ترین گزینه برای شنیدن نوزاد به صدای مادر است که حس شادی بخشی دارد.

10 راه آرام کردن نوزاد
با همدیگر به پیاده روی و گردش ماشینی بروید: یکی از اصول نگهداری بچه بغل کردن اوست که حس آرامش بخشی به او می دهد اگر نمی توان در محیط خانه راه رفت با کلسکه ای که دارید او را به گردش بدهید. راه رفتن به کودک و مادر آرامش زیادی را می دهد و هم دست هایتان استراحت می کند. وقتی که کودک را در ماشین می گذارید و به گردش می افتید او خوابی راحت را تجربه می کند که شما هم می توانید از آن استفاده کنید.

شیوه آرام کردن نوزاد
با کمک پستانک و صندلی گهواره ای او را ساکت سازید: حرکاتی که از طریق صندلی گهواره ای ایجاد می شود نوزاد را در حالت شکم مادر تداعی می کند که کمک می کند تا او ساکت شود. همچنین از این روش برای زمان هایی که می خواهید استراحت و یا آشپزی کنید گزینه خوبی می باشد برای استفاده از پستانک راهی در جهت آرام ساختن او می باشد که در زمان گرسنه نبودن کودک می توان از پستانک استفاده نمود همچنین طبق تحقیقات خوردن پستانک در روز های اولیه تولد هیچ ضرری در جهت فرم دهی دندان ها ندارد.

آرام کردن نوزاد با بغل کردن
با کمک بغل کردن استرس را از او دور کنید: زمانی که نوزاد به گریه می افتد این که چه کسی او را بغل می گیرد و آرامش می کند بسیار مهم می باشد. گریه کردن او شاید دلیل دارد که باید آرامش را به او بدهید و استرس وارد شده را کم نمایید او را به بغل پدرش بسپارید. همینطور بغل کردن نوزاد به دست مادر آرامشی زیاد به او می دهد که بغل کردن به شکل گونه او در مقابل شما قرار بگیرد خیلی بهتر است.

آرام کردن نوزاد در خیابان
از روش شیر دادن و نور کم اتاق استفاده نمایید: زمانی که کودک شیر می خورد در آغوش مادر بهترین شکل است که احساس راحتی و امنیت می کند پس به کمک شیردهی و آواز خواندن در این زمان او را آرام تر سازید. همینطور برخی کودکان در این لحظه دوست دارند در مکانی تاریک و با آرامش قرار بگیرند که بهتر است نور اتاق را کم کنید تا حس خوشایندی بر اعصاب او باشد.

آرامش برای آرام کردن نوزاد
اتاق خواب را عوض کرده و یا از نویز سفید بهره بگیرید: در برخی مواقع تعویض اتاق خواب نقش مهمی در این رابطه دارد که با وجود یک محیط تازه آرامش نوزاد بیشتر خواهد شد. در این مواقع هم م توان از تولید کنندگان صدا استفاده نمایید و با صدایی محیط را نویز سفید پر کنید که می توان از جاروبرقی یا سشوار کمک گرفت.
با کمی حوصله و صبر از شیوه قدیمی استفاده کنید: هنگامی که کودک به گریه می افتد ممکن است برای مادر کمی مشوش و استرس زا باشد پس در این راه از بقیه اعضا خانواده کمک بگیرید و زود خسته نشوید و استراحت کنید و دوباره با انرژی به نوزادتان برسید. همچنین در این مواقع برای نگهداری بهتر می توان از قنداق کردن در جهت آرام کردن نوزاد از پارچه نرم و نخی آرام ببنید استفاده کنید.

نکاتی برای پدران
بهترین راه کار برای آرام کردن نوزاد زمانی که مادرش در دسترس نیست کمک گرفتن از پدر می باشده که باید این وظیفه را بر عهده بگیرد. زمانی که بچه به گریه می افتد می توانید برای ساکت شدن او از آغوش پدر استفاده کنید چون بازو های پدران قوی و بزرگ تر است می توانند سریع تر تکان دهند. پس با بغل گرفتن نوزاد توسط پدر به شیوه محکم گرفتن او جای راحت و گرم داشتن نوزاد زود تر ساکت خواهد شد. همچنین فرزند به مهربانی و لطف والدینش احتیاج دارد پس در مواقع ضروری مادران می توانند از پدر در جهت آرام کردن نوزاد کمک بگیرند. در هنگامی که کودک گریه می کند پدران او را به مادر می دهند که به نوزاد شیر بدهد ولی در مواقعی که مادر نباشد پدر باید از پس این کار بر بیاید. او می تواند از یک لیوان آب ولرم با ۱ قاشق شیر خشک و یا شیری که از قبل مادر دوشیده است استفاده کند و در یخچال نگهداری کند تا به نوزاد بدهد و او را در آغوش بگیرد تا آرامش بیشتری داشته باشد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو