آندرا استراماچونی: او لیگ نوزدهم را روی نیمکت استقلال شروع کرد و ظرف نیم‌فصل به یک محبوبیت جادویی دست پیدا کرد. استراماچونی در اثر بدحسابی باشگاه استقلال به کشورش رفت و همه تلاش‌ها برای بازگرداندن او بی‌نتیجه ماند.

گابریل کالدرون: در آغاز لیگ نوزدهم سرمربی پرسپولیس شد و به‌خوبی از عهده هدایت تیم در دوران پسا‌برانکو برآمد. او رکورددار کسب امتیاز بین همه مربیان تازه‌وارد تاریخ لیگ برتر است که بین دو نیم‌فصل گذشته در اثر اختلاف با مدیریت وقت باشگاه پرسپولیس از سمتش کنار رفت.‌

مهدی تارتار: سرمربی فصل گذشته نفت مسجدسلیمان بود و با این تیم نتایج خوبی گرفت، اما در آغاز لیگ بیستم هنوز تیم ندارد.

فرهاد مجیدی: یکی از چهره‌های جذاب فصل گذشته بود که در دور برگشت هدایت استقلال را بر‌عهده گرفت. فرهاد مجیدی در استقلال جای خودش را به محمود فکری داد و در شروع لیگ بیستم بیرون از گود است.

علی دایی: در لیگ نوزدهم به دلایل نامعلومی حضور در هیچ تیمی را نپذیرفت و فعلا در شروع لیگ بیستم هم باز به‌همان دلایل نامعلوم بیرون مانده است. حضور چهره‌ای مثل دایی در لیگ برتر همیشه خبرساز و مغتنم بوده است.

علی کریمی: شماره هشت محبوب فوتبال ایران بعد از بازنشستگی سراغ سرمربیگری در تیم‌هایی مثل نفت‌تهران و سپیدرود رشت رفت، اما به‌نظر می‌رسد دیگر تصمیمی برای ادامه فعالیت در این حرفه ندارد.‌ کریمی میانه‌های فصل گذشته پیشنهاد سرمربیگری شهرخودرو را رد کرد.

علیرضا فغانی: یکی از بهترین داوران جهان، کار و زندگی‌اش را به استرالیا برده و دیگر برای قضاوت مسابقات داخلی در دسترس نیست.

علی علیپور: آقای‌گل لیگ هفدهم فوتبال ایران پس از پنج‌سال‌ و نیم حضور در پرسپولیس، در پایان فصل گذشته راهی ماریتیمو پرتغال شد.

مهدی ترابی: یکی از بهترین بازیکنان لیگ نوزدهم بود که در پایان فصل خیلی بی‌سروصدا و ناگهانی راهی العربی قطر شد.

علیرضا بیرانوند: بهترین دروازه‌بان فوتبال ایران در سال‌های گذشته، چند ماهی است که راهی آنتورپ بلژیک شده؛ گرچه آنجا فعلا نیمکت‌نشین است.

شجاع خلیل‌زاده: ستون پرسپولیس در خط دفاعی بعد از راهیابی سرخپوشان به فینال لیگ قهرمانان آسیا در انتقالی جنجالی به الریان‌قطر پیوست. جدایی شجاع از پرسپولیس حتی جنبش آنفالوی صفحه شخصی این بازیکن را بین هواداران به‌وجود آورد.

روزبه چشمی: مدافع سال‌های گذشته استقلال و تیم ملی به ام‌صلال قطر پیوست تا او را هم در لیگ بیستم نداشته باشیم.

شهریار مغانلو: یکی از گلزنان برتر لیگ نوزدهم بود که با وجود دریافت پیشنهاد از پرسپولیس، راهی سانتاکلارا در لیگ پرتغال شد.

حسین فرکی: مربی نام‌آشنای فوتبال ایران که با سپاهان و فولاد سابقه دو قهرمانی در لیگ برتر را دارد، ابتدای فصل گذشته هدایت پیکان را بر عهده داشت، اما در میانه‌های راه از سمتش کنار گذاشته شد و مدت‌هاست خبری از او نیست.

شاهین بوشهر: تیم دوست‌داشتنی خطه جنوب کشور در پایان لیگ نوزدهم به دسته پایین‌تر سقوط کرد و جای این تیم در فصل پیش‌رو خالی خواهد بود.

پارس جنوبی‌جم: دیگر تیم سقوط‌کرده از لیگ نوزدهم بود. تیمی از منطقه‌ای ثروتمند که عمده‌ترین مشکلش کمبودهای مالی بود!

وینکو بگوویچ: از سال 1379 در فوتبال ایران مربیگری کرده و ابتدای فصل گذشته هم هدایت گل‌گهر را در لیگ برتر بر عهده داشت، اما بعد از بیست سال سرانجام از فوتبال ایران رفت.

مصطفی دنیزلی: مربی نامدار ترکیه‌ای تا به حال چهار دوره در لیگ برتر مربیگری کرده است. او ابتدای فصل گذشته سرمربی تراکتور بود، اما خیلی زود استعفا داد و رفت. بعید است که دیگر دنیزلی را در فوتبال ایران ببینیم.

مهدی رحمتی: قدیمی‌ترین بازیکن لیگ برتر از میادین خداحافظی کرد. رحمتی در هر 19 دوره قبلی لیگ حضور داشت، اما اخیرا کفش‌هایش را آویخت تا تنها روی سرمربیگری در شهرخودرو تمرکز کند.

عادل فردوسی‌پور: جای خالی صدای او همچنان در لیگ‌برتر حس خواهد شد. محرومیت همه‌جانبه عادل شامل گزارش کردن او هم شده است. آخرین گزارش فردوسی‌پور در تلویزیون مربوط به بازی بایرن‌مونیخ و لیورپول در روز 22 اسفند 97 می‌شود.