افزایش کرونا در شهر‌های برگزاری تجمع انتخاباتی ترامپ

منبع: برترین ها

29

1399/8/10

01:56


تحقیقات نشان می‌دهد در شهرهایی که تجمع‌های انتخاباتی ترامپ برگزار شده میزان ابتلا به ویروس کرونا نیز با افزایش مواجه بوده است.

خبرگزاری فارس:  تحقیقی که شبکه خبری سی‌ان‌ان درباره ۱۷ تجمع انتخاباتی ترامپ انجام داده حاکی از آن است که یک ماه پس از برگزاری این تجمع‌های انتخاباتی در ۱۴ بخشی که میزبان این تجمع‌ها بوده میزان ابتلا به ویروس کرونا افزایش یافته است.

بر اساس تحقیق سی‌ان‌ان، این تجمع‌های انتخاباتی بین ۱۷ آگوست تا ۲۶ سپتامبر (۲۷ مرداد تا ۵ مهرماه) و در ایالت‌های مینسوتا، ویسکانسین، آریزونا، پنسیلوانیا، کارولینای شمالی، اوهایو و فلوریدا و بر اساس میانگین ابتلای روانه در میان ۱۰۰ هزار نفر از ساکنان این مناطق بوده است.

این آمار در ۴ هفته قبل از تجمع، در روز برگزاری تجمع و ۴ هفته پس از انجام آن در سطح شهر برگزاری و ایالتی که در آن تجمع برگزار شده مقایسه شده است.

در ۱۴ بخش میانگین ابتلا به کرونا افزایش داشته و در ۱۰ بخش نیز میانگین نرخ رشد ابتلا بیش از میانگین ابتلای ایالت بوده است.

این گزارش در حالی منتشر می‌شود که «دونالد ترامپ جونیور» پسر ارشد ترامپ در روزی که حدود ۱۰۰۰ آمریکایی جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست دادند و آمار روزانه این کشور رکورد زد، گفت فوتی‌های کرونا تقریباً ناچیز است.

آمریکا در روزهای سه‌شنبه، چهارشنبه و پنجشنبه، به ترتیب آمار روزانه ۹۸۵، ۹۹۴ و ۹۷۴ فوتی را به ثبت رساند، با این حال پسر ترامپ با اشاره به کاهش موارد روزانه مرگ‌ومیر در مقایسه با فصل بهار گفت: چرا درباره مرگ‌ها حرف نمی‌زنند؟ برای این که اعداد تقریباً ناچیز هستند. برای این که ما کنترل چیزها را به دست آورده و می‌فهمیم که چگونه عمل می‌کند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو