آیا رگه های سفید در گوجه فرنگی مضر است؟

آیا رگه های سفید در گوجه فرنگی مضر است؟


منبع: آرگا

95

1399/8/10

14:04


گوجه فرنگی یکی از موادی می باشد که خاصیت بسیار زیادی دارد و شما با مصرف روزانه آن می توانید مقدار زیادی ویتامین C به بدن خود برسانید. در ادامه وجود رگه های سفید در  گوجه فرنگی را بررسی می کنیم. تا پایان این مطلب با ما باشید

آیا رگه های سفید در گوجه فرنگی مضر است؟

برخی از افراد اعتقاد دارند که وجود رگه های سفید در گوجه مضر نیست و به راحتی از کنار این موضوع می گذرند و جان خود را به خطر می اندازند. باید بدانید که این رگه ها نشانه ای از نیترات و سموم موجود در کود های مصرف شده می باشد و می تواند سلامتی شما را به خطر انداخته و منجر به ایجاد سرطان شود.

رگه های سفید در گوجه فرنگی

رگه های سفید در گوجه فرنگی

با توجه به تحقیقات صورت گرفته نشان داده شده که بسیاری از بیماری های امروزی بر اثر استفاده از مواد غذایی نا سالم می باشد. این مواد غذایی با شرایط نا مناسب کشت می شوند و سلامت افراد را به خطر می اندازند. نگران نباشید همه این ها به این معنی نیست که هر نوع ویژگی غیر عادی در محصولات غذایی نشانه ای از نا سالم بودن آن ها می باشد. همانطور که گفته شد همیشه وجود رگه های سفید در گوجه فرنگی نشانه ای از ناسالم بودن و سرطان زا بودن آن نیست و گاها ممکن است بر اثر عدم تعادل غذایی در حین کشت این مشکل را برای محصولات ایجاد شده باشد. برای مثال می توان به فسفر و کلسیم اشاره کرد. اگر در زمین کشاوری این دو عنصر به میزان نیاز گوجه فرنگی ها وجود نداشته باشد، گوجه ها به خوبی رنگ نمی گیرند و شما رگه های سفیدی در آن خواهید دید که این رگه ها سرطان زا نیستند. شایان ذکر است که این مورد را می توانید در سایر صیفی جات هم مشاهده کنید.

گوجه فرنگی و رگه های آن

سرطان زایی رگه های سفید

گاهی ممکن است این رگه های سفید به دلیل کود هایی باشد که کشاورزان به زمین می دهند تا میوه ها به خوبی رشد کنند و برخی از آن ها اصلا از خطرناک بودن این نوع کود ها اطلاعی ندارند و گوجه های پر خاصیت را تبدیل به گوجه های بی خاصیت و مضر می کنند. رگه های سفیدی که در گوجه ها مشاهده می کنید نشانه ای از سموم کود های شیمیایی می باشد. به طور کلی نیترات در سبزی های برگی بیش تر از سبزی های غده ای تجمع پیدا می کند و این ترکیب ها با شستن سبزیجات و میوه ها از بین نخواهد رفت. اما خبر خوب اینجاست که گوجه فرنگی و سایر سبزیجات دارای آنتی اکسیدان بسیار بالایی می باشند و همین ترکیب می تواند اثرات مضر نیترات را تا حدود بسیار زیادی خنثی کند. برای از بین بردن نیترات موجود در میوه ها و سبزیجات بهتر است آن ها را زود به زود و به اندازه نیاز خریداری کنید و از ماندن آن ها در یخچال جلوگیری کنید زیرا میوه های تازه تر دارای آنتی اکسیدان های بیش تری می باشند و در نتیجه به راحتی می توانند نیترات و اثرات آن را خنثی کنند در حالی که میوه و سبزیجات کهنه آنتی اکسیدان کم تری دارند و نمی توانند این کار را به خوبی انجام بدهند.

گوجه های سرطان زا

در ادامه می توانید سایر مقالات آرگا را در زمینه دانستنی های علمی و علل قهوه ای شدن سبب و عوارض نوشابه مشاهده کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو