سوفیا لورن می‌تواند با "زندگی در پیش رو" رکورد بزند

108

1399/8/10

14:27


اگر بازیگر ایتالیایی برای فیلم جدید خود نامزد اسکار بهترین بازیگر زن شود چند رکورد جدید در تاریخ جوایز آکادمی علوم و هنرهای سینمایی شکل می‌گیرد.

سوفیا لورن می‌تواند با "زندگی در پیش رو" رکورد بزند

سرویس سینمایی هنرآنلاین: رقابت بهترین بازیگر زن امسال مملو از بازیگران کارکشته است و چهره‌هایی چون مریل استریپ، میشل فایفر و الن برستین همگی شانس زیادی برای نامزدی اسکار دارند.

تازه‌ترین نام این فهرست سوفیا لورن، یکی از پرکارترین بازیگران عصر طلایی هالیوود است که با "زندگی در پیش رو" (The Life Ahead) ساخته پسرش ادواردو پونتی نام خود را جزو مدعیان مطرح کرده است.

ستاره ایتالیایی در این فیلم که داستان آن در شهری ساحلی روی می‌دهد نقش خانم رزا یک بازمانده هولوکاست را بازی می‌کند که از بچه‌های ناخواسته مراقبت می‌کند. مادام رزا یک پسر خیابانی به نام محمد – مومو - را که تازه از او دزدی کرده زیر بال و پر خود می‌گیرد.

به گزارش ورایتی، لورن 86 ساله در 1962 برای فیلم "دو زن" جایزه اسکار بهترین بازیگر زن را برد و اولین بازیگری شد که برای فیلمی غیر انگلیسی‌زبان اسکار بازیگری دریافت کرد. او در 1965 نیز برای "ازدواج به سبک ایتالیایی" نامزد اسکار شد و در 1991 یک جایزه اسکار افتخاری دریافت کرد.

Sophia Loren - The Life Ahead2

اگر لورن برای "زندگی در پیش رو" نامزد اسکار شود یک رکورد جدید شکل می‌گیرد. در جوایز اسکار 2021، پنجاه و شش سال از آخرین نامزدی اسکار او می‌گذرد، و اگر نامزد شود رکورد فعلی بیشترین فاصله نامزدی اسکار را می‌شکند که در اختیار هنری فوندا است. فوندا در 1941 برای "خوشه‌های خشم" نامزد اسکار شد و در 1982 برای "روی برکه طلایی" برنده این جایزه شد که بین این دو نامزدی 41 سال فاصله بود. 

گذشته از این، اگر لورن نامزد شود در 86 سالگی مسن‌ترین نامزد اسکار بهترین بازیگر زن خواهد شد و از امانوئل ریوا که در 85 سالگی برای فیلم "عشق" نامزد شد، جلو می‌زند. اگر هم لورن همه راه‌ها را برای رسیدن به دالبی تیه‌تر طی کند و برنده شود، نه‌تنها رکورد جسیکا تندی (برای "رانندگی برای خانم دیزی") را به‌عنوان مسن‌ترین برنده جایزه اسکار بهترین بازیگر زن می‌شکند بلکه مسن‌ترین برنده بخش بازیگری (مرد و زن) تاریخ جوایز آکادمی لقب می‌گیرد.

البته لورن تنها رکوردشکن احتمالی دوره پیش روی جوایز اسکار نخواهد بود. آنتونی هاپکینز که تا آن موقع 83 ساله می‌شود، این شانس را دارد که با فیلم "پدر" مسن‌ترین نامزد جایزه اسکار بهترین بازیگر مرد شود و از ریچارد فارنزورت ("داستان استریت") که در 79 سالگی نامزد شد پیشی بگیرد. اگر هم هاپکینز برنده شود رکورد هنری فوندا را می‌زند که وقتی برای "روی برکه طلایی" برنده شد، 76 ساله بود.

الن برستین نیز برای کار خود در فیلم "تکه‌های یک زن" یکی از بخت‌های بخش اسکار بهترین بازیگر زن مکمل است و می‌تواند با 57 روز رکورد کریستوفر پلامر را بشکند که وقتی برای "تمام پول‌های دنیا" نامزد شد 88 سال و 41 روز داشت.

Sophia Loren - The Life Ahead1

سوفیا لورن و ادواردو پونتی

خود فیلم "زندگی در پیش رو" به‌عنوان یکی از بخت‌های شرکت نتفلیکس در فصل جوایز می‌تواند گزینه ایتالیا برای رقابت در بخش اسکار فیلم بلند بین‌المللی باشد. ایتالیا تا پیش از این 31 بار در این بخش نامزد شده و با 14 پیروزی بیشترین موفقیت را در بخش فیلم بلند بین‌المللی داشته است. دایان وارن ترانه‌سرا و آهنگساز و نامزد 11 جایزه اسکار نیز امیدوار است با ترانه "Io sì (Seen)" با اجرای لائورا پائوزینی، به دوازدهمین نامزدی و شاید هم اولین اسکار خود در بخش بهترین ترانه دست پیدا کند.

ادواردو پونتی 47 ساله فیلمنامه "زندگی در پیش رو" را با همکاری اوگو کیتی از روی کتاب معروف رومن گاری نوشته است.

او در 2014 نیز مادرش را در فیلم کوتاه "صدای انسانی" کارگردانی کرد که از روی نمایشی تک‌نفره نوشته ژان کوکتو نویسنده و شاعر فرانسوی ساخته شد و اولین بار در جشنواره فیلم کن روی پرده رفت.

سوفیا لورن به‌جز جایزه اسکار افتخاری، یک جایزه سزار افتخاری، جایزه شیر طلایی یک عمر دستاورد جشنواره ونیز و جایزه خرس طلایی افتخاری جشنواره برلین را هم در کارنامه دارد. "ارکیده سیاه"، "در ناپل شروع شد"، "ال سید"، "دیروز، امروز و فردا"، "کنتسی از هنک کنگ"، "مردی از لا مانچا"، "گذرگاه کاساندرا"، "یک روز خاص" و "لباس حاضری" از دیگر فیلم‌های اوست.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو