جواد یساری بازداشت شد

منبع: ایران آرت

51

1399/8/10

14:45


خواننده ترانه‌های معروف کوچه و بازاری برای ساعاتی دستگیر و سپس آزاد شد، اما در کجا و به چه دلیل؟

ایران آرت: جواد یساری خواننده سرشناس و قدیمی در یک مراسم عروسی در روستایی در شهرستان نی ریز در استان فارس شرکت کرده بود که دستورالعمل های بهداشتی مربوط به شیوع کرونا در آن رعایت نشده بود. بدنبال این ماجرا بود که یساری و پدر داماد این مراسم عروسی برای ساعاتی بازداشت شدند.

فرماندار نی ریز در واکنش به این ماجرا گفته است: "این مراسم خصوصی بوده و از آنجا که سالن‌ها و اماکن تجمع مردم تعطیل است، در خانه برگزار شده است. از فرد برگزارکننده این مراسم توضیح خواسته شده بود و پیش از اجرای برنامه تعهد داده بود؛ اما متاسفانه این فرد مراسم را بدون رعایت شیوه نامه های بهداشتی برپا کرد".

مراد هدایت ضمن تایید تعطیلی این مراسم عروسی و بازداشت برگزار کننده آن افزود که یکی از خوانندگان قدیمی که بر اساس خبرها و تصاویر منتشر شده جواد یساری بوده نیز در این مراسم حضور داشته است: "این فرد حدود ربع ساعت به اجرای مراسم پرداخته بود که نیروی انتظامی وارد عمل شد و برنامه را لغو کرد".

هدایت در مورد وضعیت شیوع کرونا در شهرتان نی ریز به ایرنا گفت: "در روستاها مدیریت تجمعات و برنامه عروسی بسیار دشوار است، زیرا مانند تالار نیست که تعداد محدودی به مراسم دعوت شوند و همه مردم روستا با برگزاری یک عروسی در محل حاضر می‌شوند. نی‌ریز در وضعیت هشدار قرار دارد و مسوولان در تلاش هستند از بحرانی‌شدن وضعیت جلوگیری کنند، از مردم نیز تقاضا می‌کنیم همکاری کنند و برگزاری مراسم‌های خود را به تعویق بیندازند. گرچه با قوه قهریه دربرابر برگزاری مراسم واکنش نشان می‌دهیم، مردم باید بدانند که فاجعه‌ای در حال رخ دادن است و اگر رعایت نکنیم جان خود و عزیزانمان را به خطر می‌اندازیم".

جواد یساری در ۲۳ اسفند ۱۳۲۳ در تهران به دنیا آمده و به سبک موسیقی کوچه بازاری ترانه می خواند و سابقه حضور در عرصه کشتی و ورزش باستانی را نیز دارد. وی پیش از انقلاب اسلامی چهره ای شناخته شده در عرصه موسیقی بود اما پس از انقلاب اسلامی ایران نتوانست مجوز فعالیت بگیرد و بیشتر در کشورهای همسایه کنسرت برگزار می کرد.

جواد یساری بالاخره در سال ۱۳۹۷ و پس از ۴۰ سال توانست فعالیت کار در عرصه موسیقی در داخل ایران بگیرد. وی تاکنون ۱۱ آلبوم منتشر کرده است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو