موافقت ترامپ با فروش تسلیحات مدرن به اسرائیل

منبع: برترین ها

27

1399/8/10

16:29


روزنامه الشرق الاوسط از موافقت رئیس‌جمهوری آمریکا با فروش جنگنده‌های مدرن از تراز «اف-۲۲ ریتور» و بمب‌های پیشرفته به اسرائیل خبر داد.

خبرگزاری ایلنا: روزنامه الشرق الاوسط از موافقت رئیس‌جمهوری آمریکا با فروش جنگنده‌های مدرن از تراز «اف-۲۲ ریتور» و بمب‌های پیشرفته به اسرائیل خبر داد.

 روزنامه الشرق الاوسط گزارش داد که «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهوری آمریکا با فروش جنگنده‌های مدرن از تراز «اف-۲۲ ریتور» و بمب‌های پیشرفته به اسرائیل موافقت کرد.

در گزارش این روزنامه به نقل از منابع بلند پایه آمده است: «مارک اسپر‌، وزیر دفاع آمریکا روز پنج‌شنبه در سفر کوتاه به اسرائیل از موافقت ترامپ با صادرات جنگنده‌های مدرن از نسل پنجم و بمب‌های پیشرفته به اسرائیل خبر داد.»

اسپر در این سفر با «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر و «بنی گانتز»، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی دیدار کرد.

این منابع درباره وجود دو هدف در سفر اسپر گمانه‌زنی کردند؛ یکی اطمینان‌بخشی به رای‌دهندگان آمریکایی که دولت ترامپ همچنان به تضمین امنیت اسرائیل و مهار پیامدهای منفی معاملات تسلیحتی با کشورهای دیگر و در راس آن فروش جنگنده‌های اف-‌۳۵ به امارات پایبند است.

اما هدف اصلی از این دیدار، ابلاغ پاسخ ترامپ به درخواست مقامات اسرائیلی در سفر اخیر گانتز به واشنگتن مبنی بر افزایش کمک‌های نظامی به اسرائیل و تشکیل اسکادران جدید اسرائیل از جنگنده‌های اف-‌۳۵، صادرات نسخه به روز شده جنگنده اف-۱۵، بالگردهای اف-‌۲۲ و هواپیماهای سوخت‌رسان بوده است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو