در چه شرایطی انتقال بیمار توسط اورژانس 115 ضروری است؟

48

1399/8/10

16:32


پزشک متخصص طب اورژانس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی تاکید کرد: بیمار دچار کاهش هوشیاری و تنگی نفس به منظور پیشگیری از عواقب جبران ناپذیر به طور حتم باید توسط اورژانس 115 به بیمارستان انتقال داده شود.

در چه شرایطی انتقال بیمار توسط اورژانس 115 ضروری است؟

به گزارش بهداشت نیوز ، دکتر اسماعیل فرخی گفت: اگر بیمار سابقه مشکلات تنفسی نظیر آسم دارد، با وجود تنگی نفس خفیف باید در منزل از اکسیژن کمکی، دارو و اسپری های تجویز شده توسط پزشک معالج استفاده کند.

دکتر فرخی اظهار کرد: اگر با انجام اقدامات ذکر شده بهبودی حاصل نشد و علایم بیمار تشدید شد، بهتر است در اسرع وقت بیمار به اورژانس انتقال داده شود.

وی توضیح داد: متاسفانه در شرایط کنونی برخی از بیماران با حال عمومی وخیم و علایم تنفسی شدید و دستور پزشک مبنی بر بستری، اصرار به ترخیص و ماندن در منزل دارند که این امر جزو موارد تهدید کننده سلامت محسوب می شود.

این عضو هیات علمی دانشگاه ادامه داد: این اقدام باعث می شود درمان به شکل مطلوب انجام نشود و بیمار چند روز بعد با شرایط بدتر به اورژانس منتقل شود.

وی خاطرنشان کرد: به منظور کنترل بهتر بیماری و بهبود سریع تر، توجه به توصیه های پزشکان معالج و علایم خطر ضروری است.

دکتر فرخی تاکید کرد: اگر بیمار تنگی نفس شدید داشته و توان مراجعه به اورژانس ندارد، می تواند با تماس با 115 توسط اورژانس پیش بیمارستانی منتقل بیمارستان شود و در صورت نیاز تا زمان رسیدن اورژانس، اکسیژن مصرف کند.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو