وقتی آقای جیمز باند در رادار منچستر بود/ ماجرای فوتبالیست شدن شان کانری

منبع: ایران آرت

98

1399/8/10

19:21


ایران آرت: شون کانری که امروز و در سن 90 سالگی درگذشت، میراث جاودانه نقش جیمز باند را در تاریخ سینما به یادگار گذاشته است. اما خیلی پیش از اینکه او دنیای داستان های جاسوسی را به لرزه در آورد، شون کانری فاصله ای تا انتقال به منچستریونایتد نداشته است.

کانری در اوایل دهه 1950 در بانی ریگ رز، یک باشگاه نیمه حرفه ای اسکاتلندی حاضر در دسته های پایین بازی می کرد. کانری در مقطع در اوایل دهه بیست سالگی بوده و هنوز وارد عرصه سینمایی نشده بود. قبل از آن رسیدن پیشنهاد بزرگی از منچستر یونایتد، تیم ایست فایف، باشگاهی که در لیگ دسته سوم اسکاتلند بازی می کرد نیز برای خرید شون کانری وارد عمل شده بود.

به گزارش ورزش سه کانری در مصاحبه‌ای در سال 2005 با مجله اسکاتلندی Mud and Glory در مورد پیشنهاد منچستر یونایتد گفت: "من واقعا می خواستم این پیشنهاد را بپذیرم زیرا عاشق فوتبال بودم. اما در ادامه متوجه شد که یک بازیکن درجه یک می تواند تا نهایت سن 30 سالگی در اوج باشد و من همان موقع نیز 23 ساله بودم."

01540005 (1)

در کتاب زندگینامه شون کانری آمده که سر مت بازبی، سرمربی وقت منچستر یونایتد، هنگامی که این بازیگر در جریان برگزاری یک تور با اعضای یک گروه موسیقی، برابر یک تیم محلی منچستر بازی می کرد، او را دیده بود. عملکرد کانری در زمین بازبی را تحت تاثیر قرار داد و سرمربی یونایتد به او قراردادی با دستمزد هفته ای 25 پوند پیشنهاد داد.

البته در نهایت کانری پیشنهاد باسبی را رد کرد. او چند سال آینده پیش از اجرای نقش جیمز باند در سال 1962 وارد صحنه سینما شد و بدین ترتیب بازیکن مورد علاقه بازبی، نقش مشهورترین جاسوس جهان را اجرا کرد.

01540007 (1)

یک روزنامه محلی در میدلوتیان در گزارشی مدعی شد در ریان رقابت های جام نوجوانان اسکاتلند در سال 1951، کانری در دیدار برابر بروکسبورن اتلتیک با ضربه ای از فاصله 30 یاردی گلزنی کرده است. طبق این گزارش ها پست شون کانری در پست وینگر راست بازی کرده و به دلیل قد و قامت بلندش در زمین برجسته بود.

کانری اغلب در سالهای بعد در جریان بازی های سلتیک برابر رنجرز در لیگ برتر اسکاتلند در استادیوم دیده می شد. شایعاتی مطرح شد که سلتیک نیز در گذشته به دنبال شون کانری بوده، اما خود او این اخبار را تکذیب کرد. کانری همچنین به عنوان راوی فیلم رسمی فیفا در جام جهانی 1982 نقش آفرینی کرده و در مجموع علاقه قابل توجهی به فوتبال داشت.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو