آخرین سکانس «شان کانری»: پایان اولین جیمز باند در سن ۹۰ سالگی

آخرین سکانس «شان کانری»: پایان اولین جیمز باند در سن ۹۰ سالگی


منبع: روزیاتو

62

1399/8/10

19:46


شان کانری (Sean Connery) هنرپیشه سینما و تلویزیون در سن ۹۰ سالگی در باهاماس درگذشت. این از مهم ترین خبرهای درگذشت سلبریتی های پرده نقره ای در سال کرونایی ۲۰۲۰ میلادی است. شان کانری در سال ۱۹۳۰ میلادی در اسکاتلند متولد شد و مدت ها در جزیره باهاما زندگی میکرد و همانجا نیز فوت کرد. او از سال ۱۹۵۴ میلادی تا سال ۲۰۱۳ میلادی در ده ها فیلم سینمایی نقش آفرینی کرد.

دیان کیلنتو و میشل روکوبرون از همسران شانل کانری در قرن بیستم میلادی بودند. نقش آفرینی در کاراکتر جیمز باند در ۷ فیلم سینمایی سبب شده تا او را جیمز باند سینمای آمریکا بدانند. فرزندی هم به نام جیسون کانری داشت اما در اینستاگرام و توییتر، صفحه رسمی نداشت. شان کانری در سال ۱۹۸۸ میلادی جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد را برای بازی در فیلم تسخیرناپذیران دریافت کرد.

شان کانری بازیگر نقش جیمز باند درگذشت

۳ جایزه گلدن گلوب و ۲ جایزه BAFTA در کارنامه زرین شان کانری دیده می شود. او معروف ترین اسکاتلندی قرن بیستم بود و در سال ۲۰۰۰ میلادی لقب شوالیه را دریافت کرد. شان کانری در بیش از نیم قرن فعالیت هنری خود، در کنار بزرگانی چون: آدری هپبورن در نقش رابیون هود بازی کرد.

در دهه ۹۰ میلادی تا دهه نخست قرن بیست و یکم که بازه پایانی فعالیت های شان کانری محسوب می شود، او در فیلم هایی چون: شکار برای اکتبر سرخ، خانه روسی، رابین هود، شغل خانوادگی، کوه نشین، خورشید در حال طلوع، مردی خوب در آفریقا، انگیزه عدالت، اولین شوالیه، صخره، انتقام جویان، انجمن نجیب زادگان عجیب، حضور پیدا کرد.

کسب نشان Sir از ملکه الیزابت دوم، ملکه بریتانیا در سال ۲۰۰۰ میلادی از کلکسیون افتخارات جهانی شان کانری است. نخست وزیر اسکاتلند در پی درگذشت شان کانری گفته بود که اسکاتلند، امشب یکی از مردان محبوب خود را از دست داد.

شان کانری بازیگر نقش جیمز باند درگذشت

شان کانری اولین کاراکتر جیمز باند بود. با فیلم دکتر نو در سال ۱۹۶۲ میلادی، کاراکتر معروف مامور ۰۰۷ را بازی کرد که از فیلم های پر فروش نیمه دوم قرن بیستم میلادی بود. ساعت رولکس شان کانری در فیلم جیمزباند چند ماه پیش در یک حراجی به فروش رفت.

 

تاریخ دقیق ساخت این ساعت کلکسیونی که از فولاد ضدزنگ درست شده مشخص نیست، ولی تولید آن احتمالا به سال ۱۹۵۸ میلادی برمی‌گردد. چهار سال بعد از این تاریخ، یعنی در سال ۱۹۶۲ بود که شان کانری این ساعت مدل «سابمارینر ۶۵۲۸» را به دست خود بست تا در نخستین فیلم خود در نقش جیمز باند بازی کند، فیلمی که در آن جیمز باند یک جاسوس بریتانیایی با اسم مستعار «جیمز باند سابمارینر» بود.

شان کانری

ساعت شان کانری در فیلم جیمز باند

ساتبیز، حراج‌خانه‌ای که  ساعت جیمز باند را به معرض فروش بگذارد، در کاتالوگ فروش این ساعت نوشته که رنگ صفحه قهوه‌ای آن کمی رفته اما عقربه‌های شبرنگ آن کاملا سالم و دست‌ نخورده‌اند و روی شیشه‌اش خش نیافتاده است.

کارشناسان ساعت می‌گویند حتی بدون در نظر گرفتن پیشینه فیلم جیمز باند و شان کانری که ساعت رولکس را به دستش بسته، این ساعت مچی گرانبها ارزش آن را دارد که در کلکسیون مجموعه‌داران جای بگیرد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو