کمیته بین‌المللی صلیب سرخ از ژنو گزارش داد، به گفته مارتین شوپ، مدیر منطقه‌ای کمیته بین‌المللی صلیب سرخ: «امروز کمیته بین‌المللی صلیب سرخ در کنار هزاران غیر نظامی شاهد گلوله باران سنگین مناطق شهری در دو سوی خط مقدم درگیری‌ها بود. این آتشباری‌ها منجر به مرگ و ویرانی شد. این شرایط غیر قابل قبول است. متاسفانه، یکی از داوطلبان جمعیت هلال احمر آذربایجان که پدر دو کودک هم بود در جریان این آتشباری‌ها کشته شد و دو داوطلب دیگر زخمی شدند. کمیته بین‌المللی صلیب سرخ مراتب تسلیت عمیق خود را به خانواده داوطلب و جمعیت هلال احمر آذربایجان ابراز می‌دارد. »

مارتین شوپ همچنین در ادامه افزود: «دور جدید تبادل آتش نشانگر این بود که مناقشه قره باغ خطر این را دارد که از کنترل خارج شود و این غیرنظامیان ساکن این منطقه هستند که دچار رنج عوارض این مناقشه می‌شوند. آمار کشته‌های غیرنظامی با نرخی هشدار انگیز در حال افزایش است  و مردم دچار جراحاتی می‌شوند که زندگیشان را برای همیشه تحت تاثیر قرار می‌دهد. زیرساخت‌های غیرنظامی، نظیر مراکز پزشکی، دچار آسیب‌های جدی شده‌اند.»

کمیته بین‌المللی صلیب سرخ با طرفین درگیری در حال گفت‌وگوهای دو جانبه محرمانه است تا به تعهدات ایشان ذیل حقوق بین‌المللی بشردوستانه، قوانین بین‌المللی حاکم بر مخاصمات مسلحانه، را به ایشان یادآوردی کند.

به گفته مارتین شوپ: «صحنه‌های رقت انگیز که این روزها می‌بینیم نباید بیش از این ادامه یابد.»