نحوه چسب زدن بینی توسط خود بیمار [بینی گوشتی و استخوانی]

نحوه چسب زدن بینی توسط خود بیمار [بینی گوشتی و استخوانی]


منبع: زیبامون

203

1399/8/11

11:57


اگر عمل زیبایی بینی انجام دارید و قصد دارید نحوه چسب زدن بینی توسط خود بیمار رو یاد بگیرید؛ حتما این بخش از زیبامون رو ببینید و مطالعه کنید!

نحوه چسب زدن بینی توسط خود بیمار [بینی گوشتی و استخوانی]

عمل زیبایی بینی یا رینوپلاستی (rhinoplasty) یکی از عمل‌های زیبایی رایج در سراسر دنیاست و بسیاری از خانمها و آقایان تمایل دارند تا با انجام این جراحی، زیبایی و جذابیت بیشتری برای چهره خود به وجود بیارن. همونطور که میدونید مراقبتهای بعد از عمل زیبایی بینی، نقش بسیار مهمی در نتیجه عمل زیبایی داره و هرچه این مراقبتهای با دقت بیشتری انجام بگیره، مطمئنا بینی بیمار بعد از عمل ظاهری فوق العاده زیباتر خواهد شد.

چسب زدن به بینی بعد از عمل زیبایی بینی، یکی از مراقبتهای ضروری و لازم هست که حتما باید تا چند ماه بعد از عمل به چسب زدن ادامه بدید تا ورم بینی به تدریج از بین بره و ظاهر بینی به حالت طبیعی برگرده. در بسیاری از موارد، پزشکان به بیماران خود توصیه می‌کنند که بعد از عمل بینی حتما از چسب بینی استفاده کنند تا پوست بینی گسترش پیدا کرده و به زیر استخوان یا غضروف بینی بچسبد.

اگر شما هم جز آن دسته از افرادی هستید که عمل زیبایی بینی انجام داده و قصد دارید نحوه چسب زدن بینی توسط خود بیمار رو یاد بگیرید حتما در ادامه با زیبامون دات کام همراه باشید، این روش رو به خوبی یاد بگیرید و با سایر روشهای مراقبتی برای بعد از جراحی زیبایی بینی آشنا شوید.

 

حتما بخوانید: رایج‌ ترین جراحی‌ های زیبایی صورت و قیمت‌ آنها

 

تاثیر چسب بینی بر روی عمل زیبایی بینی

بعد از جراحی بینی، استفاده از چسب بینی برای افرادی که دارای پوست ضخیم یا معمولی هستند، میتونه بسیار مفید باشه. افرادی که چنین پوستی دارند، معمولا کمی بیشتر طول میکشه تا پوست آنها بعد از جراحی بینی، جمع و کوچک بشه. علاوه بر این پوست این افراد بیشتر مستعد تشکیل بافت زخم بین غضروف، ساختار استخوان و پوست هست و تشکیل بافت زخم باعث ایجاد برجستگی‌هایی روی بینی میشه و نتیجه عمل زیبایی بینی رو تحت تاثیر قرار میده. بنابراین، استفاده از چسب بینی، احتمال وقوع این مشکلات ناخوشایند رو به حداقل میرسونه و کمک میکنه تا نتیجه حاصل از عمل بینی، بهتر دیده بشه.

معمولا به بیماران توصیه میشه که 2 تا 3 هفته بعد از عمل زیبایی بینی، از چسب بینی استفاده کنند. اما بهتره هنگامی که استفاده از چسب بینی شروع میشه، این چسب رو تا چند ماه بعد از عمل بینی مورد استفاده قرار بدید تا بهترین نتیجه رو بگیرید.

اولین توصیه‌ای که به بیماران میشه این هست که شبها قبل از خواب، حتما از چسب بینی استفاده کنید و صبحها قبل از شروع فعالیت روزمره، چسب بینی رو باز کنید اما استفاده از این چسب در طول روز تا مدت زمانی که ورم بینی از بین بره باز هم ضروری و لازم هست.

نکته مهمی که در رابطه با استفاده از چسب بینی وجود داره این هست که حتما باید از جراح خودتون بپرسید که تا چه زمانی باید از چسب بینی استفاده کرد؛ زیرا معمولا چسب زدن به بینی با توجه به شرایط هر فرد بعد از جراحی بینی متفاوت هست و برای همه افراد یکسان نیست. علاوه براین حتما روش چسب زدن به بینی رو هم از پزشک جراح خود یاد بگیرید تا بتونید به راحتی در منزل چسب بینی رو عوض کنید.

 

عمل زیبایی بینی

 

حتما بخوانید: توصیه های جراحان زیبایی برای یک نتیجه عالی از عمل زیبایی

 

نحوه چسب زدن بینی توسط خود بیمار

برای چسب زدن به بینی لازمه یک چسب بینی مخصوص با عرض 1.5 سانتی متر از داروخانه تهیه کنید و با توجه به مراحل زیر، چسب زدن به بینی رو انجام بدید:

 

چسب بینی

 

1. تمیز کردن پوست صورت

قبل از شروع به استفاده از چسب بینی، حتما باید پوست روی بینی و گونه‌ها رو به خوبی با استفاده از پد یا دستمال آغشته به الکل سفید، تمیز کنید تا تمام مواد آرایشی و آلودگی‌های روی پوست تمیز بشه. در غیر اینصورت، چسب به خوبی روی پوست نمی چسبه.

 

2. چسب زدن به بینی توسط خود بیمار

ابتدا لازمه سوالاتی رو در مورد نحوه چسب زدن بینی و قسمتهایی از بینی که نیاز به چسب زدن داره رو حتما از پزشک جراح خود بپرسید و با توجه به توضیحات ایشان چسب زدن به بینی رو شروع کنید و بهتره که اینکار رو حتما در جلو یک آینه انجام بدید.

برای شروع به چسب زدن بینی، ابتدا باید یک تکه چسب بینی رو به اندازه‌ای برش بزنید که به خوبی روی بینی رو پوشش بده و تا روی گونه‌ها گسترش پیدا کنه. طول برش چسب بینی رو باید با توجه به هر قسمتی که قراره چسب زده بشه، برش بدید.

چسب بینی رو محکم روی بینی بچسبانید و بعد از اینکه مطمئن شدید، چسب کاملا محکم روی بینی چسبیده شده است، میتوند دو سر چسب رو بر روی گونه‌ها بچسبانید و کمی بینی رو ماساژ بدید تا از محکم بودن چسب روی بینی مطمئن بشید.

به یاد داشته باشید که هدف از چسباندن چسب، تمرکز و فروکش کردن پوست خارجی بینی یا زیر غضروف هست.

سعی کنید 30 تا 50 درصد هر چسب رو با چسب دیگر پوشش بدید تا استحکام بیشتری برای چسب بینی ایجاد بشه. مطابق با تصویر 3 الی 4 چسب رو به شکل افقی روی بینی بچسبانید.

در مرحله بعدی باید دو چسب بلند به اندازه طول بینی برش بزنید و به شکل عمودی بر روی چسبهای قبلی بچسبانید (چسب شماره 4 و 5) و دو انتهای چسب رو به زیر نوک بینی بچسبونید. این چسب رو میتونید به شکل U نیز از زیر بینی چسبانده و دو انتهای چسب رو به سمت بالای بینی بچسبانید. دقت داشته باشید که در هنگام چسباندن این چسب به هیچ عنوان فشار زیادی به بینی وارد نشه.

در مرحله آخر باید یک چسب در نزدیکی نوک بینی بچسبانید به گونه‌ای که هم چسبهای افقی و هم چسبهای عمودی رو پوشش بده.

چسب بینی باید به گونه‌ای چسبانده بشه که کاملا متناسب با اندازه بینی باشه و یک احساس فشار ملایمی رو بر روی بینی به وجود بیاره.

 

آموزش چسب زدن به بینی

 

حتما بخوانید: عمل زیبایی بینی - مزایای جراحی بینی به روش مدرن

 

نحوه برداشتن چسب بینی

کندن چسب بینی باید خیلی با دقت و ظرافت انجام بگیره. شما نباید هرگز چسب بینی رو از قسمت انتهای ان بردارید، زیرا در صورت انجام این کار، پوست بینی دیگر متمرکز و جمع نخواهد شد!

برای برداشتن چسب بینی، بهتره یک محلول چسب از داروخانه تهیه کنید. این محلول باعث میشه تا چسبندگی چسب بینی از بین بره و به راحتی میتونید این چسب رو از روی بینی جدا کنید. 

روش دیگه‌ای که برای برداشتن چسب بینی وجود داره این هست که به حمام بروید و در زیر دوش آب گرم با مقدار زیادی کف و احتیاط کامل، چسب بینی رو باز کنید. 

علاوه بر این استفاده از موچین و ابزارهای مشابه با موچین هم میتونه به شما کمک کنه تا به راحتی چسب بینی رو از روی بینی جدا کنید. قسمت ابتدای چسب رو به آرومی از روی بینی جدا کنید و بلافاصله چسب و ابزاری که برای کندن چسب بینی استفاده میکنید رو 180درجه برگردونید و باقی مونده چسب رو در همان جهت و به موازات پوست صورت جدا کنید. با انجام این کار، خطر جدایی پوست از استخوان و غضروف به حداقل میرسه.

بهتره هر روز چسب بینی رو عوض کنید و این کار رو تا زمانی که پزشک تشخیص بده که چسب زدن به بینی کافی هست و دیگه نیازی به اینکار ندارید، ادامه بدید. اگر بعد از عمل زیبایی بینی، چسب بینی رو به طور دائمی و صحیح استفاده کنید، نتیجه نهایی فوق العاده بهتر و مطلوب‌تر خواهد بود.

 

فیلم آموزش نحوه چسب زدن پس از عمل بینی

 

 

 

حتما بخوانید: پلکسر بینی، کوچک کردن بینی با پلاسما جت

 

مدت زمان چسب بینی 

مدت زمان چسب زدن به بینی با توجه به شرایط هر بیمار و تشخیص پزشک متفاوت هست و حتما باید این سوال رو از پزشک جراح خودتون بپرسید و با توجه به توصیه و تشخیص ایشان چسب زدن به بینی رو تا مدت زمان تعیین شده، ادامه بدید. اما به طور کلی توصیه میشه 1 تا 3 ماه بعد از جراحی بینی، حتما از چسب بینی استفاده کنید. البته این زمان برای برخی از افراد ممکنه بیشتر باشه و این موضوع، به تفاوت افراد از نظر نوع پوست و سایر عوامل بستگی داره. 

مهمترین نکته‌ای که باید در رابطه با چسب بینی بدونید این هست که حتما این کار رو قبل از خواب انجام بدید. چراکه بیشترین تورم صورت و بینی در طول شب ایجاد میشه و استفاده از چسب بینی در طول شب باعث میشه تا صبحها با تورم بینی مواجه نشید!

 

آیا میتوان 24 ساعت شبانه روز از چسب بینی استفاده کرد؟

بسیاری از پزشکان به بیماران خود توصیه میکنند که در طول روز اجازه دهند بینی آنها نفس بکشد! زیرا چسب زدن بیش از حد به بینی باعث تحریک پوست و ایجاد خارش در بینی میشه و در بیشتر مواقع هم ممکنه تورم بینی رو افزایش بده. بنابراین به هیچ عنوان بیشتر از مدت زمان تعیین شده توسط پزشک، روی بینی چسب نزنید!

 

چسب زدن به بینی بعد از عمل چه مزیتی داره؟

چسب زدن به بینی باعث میشه تا ترمیم بینی سریعتر اتفاق بیوفته و همچنین از ایجاد بافت زخم در بینی جلوگیری میکنه و باعث میشه تا تورم بینی بعد از عمل بینی، زودتر از بین بره و شکل نهایی بینی سریعتر مشخص بشه.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو