10روش تهیه بهترین اسکراب و ماسک لب خانگی

10روش تهیه بهترین اسکراب و ماسک لب خانگی


منبع: مینویسم

213

1399/8/11

14:54


10روش تهیه ماسک لب و اسکراب لب خانگی

اکنون که در فصول سرد سال قرار داریم، لب های ما در خطر ترک خوردن  و خشک شدن هستند می توانید با تهیه اسکارب و ماسک لب خانگی با موادی که در منزل دارید و برخی روغن های گیاهی لب های خود را ترمیم ‌و تقویت کنید. تا ادامه این مطلب با ما همراه باشد تا با ۱۰روش تهیه ماسک لب و اسکراب لب خانگی آشنا شوید.

شیدینگ لب چیست و چقدر ماندگاری دارد؟ + عوارض شیدینگ لب

۱۰ روش تهیه ماسک لب و اسکراب لب در خانه با مواد طبیعی

از جمله ماسک های لب خانگی می توان به ماسک شکر و عسل، ماسک لب آلوئه ورا، ماسک لب انار، ماسک لب مرطوب کننده و… اشاره نمود که در ادامه این مطلب به شرح هر یک از آنها می پردازیم.

۱٫ طرز تهیه ماسک لب با شکر و عسل

همه ما تمایل داریم پوست مرده لب را از بین ببریم و لایه زیر آن را مرطوب کنیم و یک اسکراب لب با این دو مواد طبیعی که در اکثر خانه های یافت می سود می تواند این کار را انجام دهد. شکر به عنوان یک لایه بردار طبیعی عمل می کند و راه را برای جادوی عسل باز می کند.

عسل دارای خواص ضد باکتری طبیعی است که به آرامش و التیام لب ها کمک می کند. آبرسانی و التیام لب با عسل از پروکسید هیدروژن موجود در عسل تأمین می شود، مخلوط عسل و شکر را تا ده دقیقه بر روی لب ها بگذارید و سپس آن را با آب گرم پاک کنید و بشویید.

۲٫ ماسک لب با وازلین و آلوئه ورا

آلوئه ورا حاوی نشاسته ای است که در جذب رطوبت به پوست کمک می کند و دارای هورمون هایی است که سلول را تحریک می کند.

برای تهیه ژل از گیاه آلوئه ورا ، به سادگی لبه های خاردار و قسمت بالایی آن را برش دهید. ژل داخل آن را درون ظرفی بریزید و خوب مخلوط کنید. بعد، کمی شکر به آن بپاشید و مقداری وازلین هم اضافه کنید. آنها را خوب با هم ترکیب کنید و روی لب های خود بمالید ‌و بگذارید ۱۵ دقیقه بماند. سپس آن را با آب گرم و پارچه تمیز بشویید.

طرز تهیه اسکراب و ماسک لب با عسل طبیعی

ماسک لب با عسل

۳٫ ماسک لب خانگی با روغن نارگیل

یکی از دیگر ماسک های لب خانگی، ماسک لب با روغن نارگیل است. مواد لازم برای تهیه این ماسک لب : شکر، روغن (نارگیل یا زیتون)، عسل و ماست ساده می باشد از هر کدام به اندازه یک قاشق چای خوری نیاز داریم.

ابتدا شکر و روغن را با هم مخلوط کنید تا یک اسکراب شیرین ایجاد شود. شما می خواهید پوست مرده لب ها را با این اسکراب به آرامی از بین ببرید، مراقب باشید که خیلی زیاد و شدید از این اسکراب به لب ها نمالید. اجازه دهید مدت یک دقیقه روی لب ها بماند و سپس می توانید آن را  با آب و یک پارچه تمیز پاک کنید. سپس، مخلوطی از عسل و ماست ساده را روی لب های خود بمالید. بگذارید پنج تا ۱۰ دقیقه روی لب بماند و سپس آن را بشویید.

۴٫ ماسک لب انار با خاصیت آنتی اکسیدانی 

به مواد شیمیایی که به دانه های انار رنگ زیبایی می بخشد پلی فنل گفته می شود که آنتی اکسیدان هستند. برای تهیه این ماسک به آب انار و عسل نیاز دارید‌، مقداری از عسل و آب انار را مخلوط کنید و سپس مقداری از آن را روی لب های خود بمالید و پس از ۱۰ الی ۱۵ دقیقه با آب گرم بشویید.

روش تهیه ماسک لب و اسکراب لب خانگی

روش تهیه ماسک لب و اسکراب لب خانگی

آموزش ساخت رژ لب خانگی

۵٫ ماسک لب خانگی با آووکادو

آووکادو حاوی ویتامین E ، آنتی اکسیدان محافظت کننده از پوست و همچنین ویتامین C است که پوست برای ایجاد کلاژن به آن احتیاج دارد. برای تهیه این ماسک لب خانگی، تمام آنچه شما نیاز دارید کمی آووکادو له شده و چیزی برای کمک به چسباندن این مخلوط به لب های شماست. برای این کار می توانید از وازلین استفاده نمایید. ترکیب آووکادو و وازلین را بر روی لب های خود بمالید و سپس با آب ولرم بشویید.

۶٫ ماسک لب برای رفع چروک لب(عسل و شکر قهوه ای)

برای تهیه این ماسک لب می توانید از عسل و کمی شکر قهوه ای استفاده نمایید. آن را روی لب ها قراردهید و اجازه دهید ۱۵ دقیقه روی لب ها بماند و سپس آن را بشویید.

۷٫ ماسک لب با روغن توت فرنگی

تمام آنچه برای تهیه این ماسک لب لازم است مقداری روغن توت فرنگی ، عسل و روغن نارگیل است. یک توت فرنگی رسیده را له کرده ، یک قاشق چای خوری عسل اضافه کنید و یک قاشق چای خوری روغن نارگیل به آن اضافه کنید. همه مواد را با هم مخلوط کنید تا یک مخلوط معطر بدست آورید. توت فرنگی حاوی اسید سالیسیلیک است که به طور طبیعی سلول های مرده پوست را از سطح لایه برداری می کند. با این حال، توت فرنگی ممکن است برخی از پوست های حساس را تحریک کند به عبارتی باعث بروز واکنش های حساسیتی همچون خارش و قرمزی پوست شود. اگر شما به طور مرتب توت فرنگی مصرف می کنید، برایتان مشکلی پیش نمی آید. برای اطمینان، می توانید ابتدا یک قسمت کوچک از پوست خود را آزمایش کنید.

۸٫ ماسک لب خانگی با روغن کرچک

می توانید با روغن کرچک موجود در خانه یه اسکراب لب و یا ماسک لب خانگی تهیه کنید. روغن کرچک و اسید ریسینولئیک موجود در آن مواد رطوبت زا هستند که به حفظ رطوبت کمک می کند. همچنین دارای خواص ضد میکروبی و ضد التهابی است که از پوست در برابر باکتری های خاص محافظت می کند و به ترتیب به پوست تحریک شده کمک می کند.

قوام چسبنده و مایع مانند روغن کرچک می تواند به طور فوق العاده ای جای عسل را در چندین مخلوطی که در بالا ذکر کردیم، قرار دهد، هرچند که تقریباً خوشمزه نیست. به همین دلیل است که ما دو قطره عصاره وانیل برای شیرین کردن بو و همچنین کمی شکر برای لایه برداری و ویتامین E برای نرم شدن و تغذیه لب اضافه می کنیم. یک قاشق چایخوری روغن کرچک را با دو قاشق چای خوری شکر ، یک یا دو قطره عصاره وانیل و یک کپسول روغن ویتامین E مخلوط کنید و روی لب ها قرار دهید و معجزه را ببینید.

ماسک لب خانگی با قهوه

ماسک لب خانگی با قهوه

۹٫ ماسک لب خانگی با قهوه

برای تهیه این ماسک لب، شما به یک قاشق چای خوری از قهوه و یک قاشق چای خوری عسل و روغن زیتون نیاز دارید. این ترکیب لب های شما را بسیار نرم و مرطوب می کند.

فروشگاه قطعات آسانسور

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو