دکوراسیون داخلی منزل، اتاق خواب و آشپزخانه + عکس

دکوراسیون داخلی منزل، اتاق خواب و آشپزخانه + عکس


منبع: دکوراسیون

270

1399/8/12

14:51


دکوراسیون داخلی منزل، اتاق خواب و آشپزخانه + عکس

برای شروع کار باید یک سبک کلی برای دکوراسیون داخلی منزل انتخاب کنید . سبک های دکوراسیون داخلی به دو دسته کلی مدرن و کلاسیک تقسیم می شوند . اگر به لوازم و وسایل سنتی علاقه مند هستید سبک کلاسیک را انتخاب کنید ولی اگر اهل مد و نوآوری هستید سبک مدرن مناسب شماست .

دکوراسیون داخلی مدرن

دکوراسیون مدرن ، دکوراسیون جدید و ساده ای است که امروزه یکی از پرطرفدارترین دیزاین های داخلی محسوب می شود . این نوع دکوراسیون برای خانه های کوچک خیلی مناسب است و استفاده از رنگ های روشن و خنثی باعث می شود فضای منزلتان بزرگتر و دلباز تر به چشم بیاید . در دکوراسیون مدرن از تجملات و شلوغی و تزیینات زیاد خبری نیست . این سبک دکوراسیون هم ساده است و هم زیبا و شیک .

دکوراسیون داخلی کلاسیک

دکوراسیون کلاسیک از زمان های گذشته تا حالا استفاده می شود و طرفداران خاص خود را دارد . در دکوراسیون کلاسیک و یا همان دکوراسیون سلطنتی تجملات و تزیینات نقش مهمی دارند . در این نوع دکوراسیون از از مبلمان سلطنتی و منبت کاری شده استفاده می کنند و بیشتر از رنگ قهوه ای و طیف های مختلف آن استفاده می شود و رنگ های تند جایی در آن ندارند . برای تزیینات از تابلو ها و اکسسوری های لوکس استفاده می کنند .

تعیین نقطه کانونی دکوراسیون

قبل از چیدمان وسایل یک نقطه کانونی برای فضایی که در اختیار دارید در نظر بگیرید و مبلمان و وسایل را با توجه به آن نقطه بچینید . نقطه کانونی یک نقطه محوری است که توجه ها به آن جلب می شود و در شروع چیدمان به شما کمک خواهد کرد . این نقطه می تونید یک پنجره ، تلویزیون ، شومینه و یا هرچیز خاص دیگری باشد . در اغلب منازل تلویزیون را نقطه کانونی در در نظر می گیرند و بعد مبلمان را اطراف آن می چینند .

دکوراسیون اتاق پذیرایی

دکوراسیون این مکان می تواند در حال و هوای منزل تاثیر زیادی داشته باشد و اگر در چیدمان آن وقت و انرژی زیادی صرف کنید می تواند دید مهمانان را نسبت به سلیقه شما مثبت جلوه دهد و شما را تحسین کنند . برای اینکه یک دکوراسیون جذاب و شیک داشته باشید باید وسایل آن را با دقت و آگاهی کامل خریداری کنید و هر کدام را در جای صحیح و مناسب خود قرار دهید .

ست بودن آینه کنسول با میز تلویزیون یا جلومبلی عسلی برای دکوراسیون پذیرایی معجزه میکند . انواع مدل و قیمت میز کنسول را مشاهده نمایید .

برای همه ی فضاهای منزلتان برنامه ریزی داشته باشید و کاربری هر فضا و سبک چیدمان آن را مشخص کنید .

مبلمان نقش اصلی را در دکوراسیون داخلی ایجاد می کند که باید با توجه با سبک دکوراسیون داخلی که انتخاب کرده اید انتخاب شوند . اگر منزلتان سبک سنتی دارد مبلمان سلطنتی و منبت کاری شده انتخاب کنید . برای سبک کلاسیک باید مبلمان بصورت قرینه چیده شوند و روبروی هم قرار گیرند .

دکوراسیون اتاق خواب

مطمئنم که حدس می‌زدید بهترین نقطه شروع کار برای  دکوراسیون اتاق خواب ، جمع کردن ایده برای فهمیدن سلیقه خودتان است. با این که گام اول جمع کردن ایده است، اما ممکن است تا آخر راه مشغول ایده گرفتن باشید.

در روند تغییر دیزاین اتاق خواب این کار می‌تواند مقداری سخت باشد چرا که شاید ساعت‌ها در مجله‌ها، سایت‌ها و کانال های مختلف جست و جو کنید، اما هیچ چیزی به ذهنتان نرسد، مثل زمانی که می‌خواهید یک پایان نامه بنویسید و مقاله های مختلف را می‌خوانید اما چیزی برای نوشتن به ذهنتان نمی رسد.

با این که این مرحله در طراحی اتاق خواب نسبت به باقی مراحل یک قدم بلند نیست اما غیر قابل حذف بوده و می تواند ذهن شما را برای جوشش خلاقیت آماده کند. پس شما در این مرحله همه ی اطلاعات جمع آوری شده را به طوری که بتوانید هر عکسی که خواستید را پیدا کنید، مرتب کنید. پیشنهاد می کنم که فقط عکس های مربوط به اتاق خواب را ذخیره کنید، هر قدر هم که عکس های دیگر وسوسه انگیز و زیبا باشند از ذخیره کردن آن ها بپرهیزید، چرا که سلیقه ی شما برای قسمت های دیگر خانه متفاوت از اتاق خواب است.

تهیه لیستی از لوازم و وسایل جهت چیدمان اتاق خواب

در مرحله ی بعد یک لیست از وسایلی که دارید آماده کنید. ابتدا یک لیست از وسایلی که یک اتاق خواب لازم دارد را از نظر خودتان بنویسید بعد لوازمی که دارید را مشخص کرده و سپس متوجه می شوید که چه وسایلی باید تهیه کنید و چه لوازمی را باید بدهید یا بفروشید.

انتخاب رنگ اتاق خواب

در گام بعدی باید تم رنگ اتاق خوابتان را مشخص کنید . برای انتخاب رنگ باید ببینید چه رنگی با روحیات شما سازگار است و به کدام رنگ علاقه بیشتری دارید . از آنجایی که اتاق خواب محل استراحت و خواب است بهتر است از رنگ های ملایم و آرامبخش استفاده کنید

انتخاب سرویس خواب

سرویس خواب جزء اصلی اتاق خواب و بخش جدا نشدنی آن می باشد که در اکثر منازل دیده می شود به همین دلیل انتخاب سرویس خواب مناسب از اهمیت زیادی برخوردار است.

متریال مورد استفاده در سرویس خواب ها، ترکیب رنگ و سایر شرایط با یکدیگر شرایط یک سرویس خواب مناسب را فراهم می کنند. برای اتاق نوجوانان و نوزادان سرویس خوابی متناسب با جنسیت آنها و دیزاین اتاق خوابشان انتخاب کنید .

میتوانید مدلهای متنوع سرویس خواب نوزاد با قیمت را در اینجا مشاهده نمایید . و حتی بصورت آنلاین و اینترنتی سفارش دهید . علاوه بر سرویس خواب نوزاد ، سرویس خوابهای دو نفره و نوجوان را هم مشاهده نمایید .

دکوراسیون آشپزخانه

آشپزخانه یکی از مکان های مهم خانه است که افراد خانه دار بیشتر زمان خود را در آن سپری می کنند و از این رو دکوراسیون آشپزخانه از اهمیت زیادی برخوردار است . امروزه بیشتر آشپزخانه ها با سبک مدرن ساخته می شوند و به داخل پذیرایی کاملا دید دارند و باید دکوراسیون آنها علاوه بر کاربردی بودن زیبا و شیک باشد .

طراحی و دیزاین آشپزخانه باید با توجه به انتظارات و نیازهای خودتان انجام شود و به راحتی به وسایل آن دسترسی داشته باشید .

تزیین آشپزخانه

در تزیین آشپزخانه بهتر است افراط نکنید و آشپزخانه را بیش از حد شلوغ نکنید . قبل از شروع به تزیین آشپزخانه آن را مرتب کنید و وسایل اضافی را دور بریزید ، برای تزیین از وسایل ساده و کاربردی استفاده کنید . می توانید برای روکابینتی آشپزخانه از چوب یا سنگ های مرمر و گرانیت طبیعی با گره ها و بافت استفاده کنید . لوسترها نیز وسایل روشنایی هستند که می توانید از آنها برای تزیین استفاده کنید . برای تزیین کانتر آشپزخانه وسایل برقی کاربردی را روی آن بچینید .

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو