10 مورد از عادات بد روزانه که به سلامت شما آسیب می زند!

منبع: مینویسم

129

1399/8/12

15:27


10 تا از عادات بد روزانه که به سلامت شما آسیب می زند! (1)

10 عادت روزانه که به سلامت شما آسیب می زند! (1)

همه ما می دانیم که سیگار کشیدن خطرناک است و حتی روی جلد سیگار هم این موضوع یادآوری شده است. همچنین می دانیم که اگر بیش از حد غذا بخورید، حتما در معرض اضافه وزن و چاقی قرار می گیرید. گاهی کارهایی که در طول روز انجام می دهیم بدون آنکه بدانیم برای سلامتی ما خطرناک هستند و امکان دارد که در طولانی مدت باعث آزار و آسیب شوند. در این مطلب، ما ۱۰ مورد از عادات بد روزانه را ذکر کرده ایم که اگر می خواهید زندگی بهتر و مثبت تری داشته باشید ،این عادات را ترک کنید.

آیا ورزش با ماسک صورت در دوران کرونا خطرناک است؟

۱۰ عادت روزانه که به سلامت شما آسیب می زند!

عادات بد روزانه کارهایی هستند که ما ناخودآگاه انجام می دهیم و انجام آن ها برای ما تبدیل به یک عادت شده است بدون اینکه بدانیم یا متوجه باشیم که این کارها برای ما مضر هستند. آگاهی از عادت های مضر روزانه میتواند به ما کمک کنیم در انجام آن ها تجدید نظر کنیم. با مینویسم همراه باشید.

۱٫نشستن طولانی مدت

نشستن به مدت طولانی باعث آسیب به سلامتی شما می شود، که با بیماری هایی از جمله دیابت ، بیماری های قلبی ، چاقی ،سرطان، سطح غیر طبیعی کلسترول و غیره مرتبط است. همچنین ، تحقیقات انجام شده نشستن طولانی مدت را با چربی اضافی بدن در اطراف کمر مرتبط دانسته است.

مطالعه ای در سال ۲۰۱۵ نشان داد زنانی که بیش از ۶ ساعت در روز می نشینند در مقایسه با زنانی که کمتر از ۳ ساعت در روز نشسته اند بیشتر در معرض خطر ابتلا به سرطان پستان ، سرطان تخمدان و میلوم چندگانه – نوعی سرطان خون – هستند.

حتی اگر شغل شما طوری است که مجبور هستید به مدت طولانی پشت میز بنشینید حتما از مرتبا از جای خود برخیزید و کمی راه بروید.

۲٫خوردن میان وعده زیاد!

این دلیل دیگری است که باعث می شود بسیاری از افراد علاوه بر سایر بیماری های جدی  ، مانند بیماری های قلبی ، دیابت ، نمی توانند از شر اضافه وزن خود خلاص شوند. میان وعده حتی در صورت گرسنگی نیز می تواند منجر به پرخوری مزمن و اضافه وزن ناسالم شود. توجه به سیگنال گرسنگی طبیعی بدن و روی آوردن به غذاهای سالم به شما کمک می کند تا بامصرف درست، لاغر شوید و از سایر مشکلات سلامتی جلوگیری کنید.

۳٫زیاده روی در نوشیدن

علی رغم اینکه مردم می دانند مصرف بیش از حد الکل مضر و خطرناک است ، بسیاری از مردم نمی توانند عادت به نوشیدن زیاد را کنار بگذارند. چندین عارضه جانبی مضر و طولانی مدت نوشیدن زیاد شامل بیماری کبد ، سکته مغزی ، بیماری قلبی ، فشار خون بالا و سرطان پستان ، دهان ، گلو ، مری ، کبد و روده بزرگ است.همچنین الکل روند چربی سوزی را نیز کند می کند.

۴٫ مصرف زیاد مولتی ویتامین ها (مکمل ها)

مصرف بیش از حد مکمل ها یکی از عادات بد روزانه است که بیش از این که به سلامتی شما کمک کند می تواند آسیب برساند. حتی تعدادی از تحقیقات نشان داده اند که این مکمل های محبوب ممکن است در واقع شما را در برابر بیماری های مزمن محافظت نکنند ، به این معنی که استفاده و خریداری این قرص ها می تواند اتلاف پول باشد.

۵٫ خوابیدن زیاد

افراد در هر گروه سنی هر شب باید خواب کافی داشته باشند – البته میزان ساعت خواب بسته به سن فرد متفاوت خواهد بود. به عنوان مثال ، یک بزرگسال به طور متوسط به ۷ تا ۹ ساعت خواب در شب نیاز دارد. متأسفانه ، بیشتر بزرگسالان با کم خوابی مواجه اند ، اما خواب زیاد نیز می تواند اشکالاتی داشته باشد. چندین مطالعه انجام شده در طول سال ها نشان داد که خواب زیاد به طور منظم می تواند خطر ابتلا به دیابت ، بیماری های قلبی ، سکته و مرگ را افزایش دهد.

یکی از رایج ترین عادات بد و مضر روزانه خوابیدن زیاد است که عوارض زیادی برای سلامتی جسمی و روحی ما دارد.

۶٫مصرف غذای بدون گلوتن

برای افرادی که مبتلا به بیماری سلیاک هستند ، یک بیماری خود ایمنی نادر که با مصرف گلوتن ایجاد می شود ، رژیم بدون گلوتن ضروری است. در این افراد ، مصرف گلوتن می تواند منجر به آسیب در روده کوچک ، علائم دردناک از جمله نفخ ، اسهال و حالت تهوع شود. با افزایش محبوبیت رژیم غذایی بدون گلوتن ، بسیاری از افراد فاقد این بیماری تصور می کنند که اجتناب از گلوتن برای آنها سالم تر است. با این حال ، کارشناسان هشدار می دهند که از مصرف زیاد گندم ، جو و چاودار اجتناب کنید ، زیرا این رژیم غذایی فاقد گلوتن می تواند برای سلامتی مضر باشد زیرا ممکن است فاقد مواد مغذی مورد نیاز برای حفظ یک رژیم غذایی متعادل و سالم باشد.

قرار گرفتن در معرض نور آبی صفحه گوشی می تواند ترشح هورمون ملاتونین توسط مغز را سرکوب کند

قرار گرفتن در معرض نور آبی صفحه گوشی می تواند ترشح هورمون ملاتونین توسط مغز را سرکوب کند

۷٫ نور آبی تلفن های هوشمند

یکی از عادت های بد روزانه که ممکن است اصلا توجهی به ان نداشته باشیم نور آبی تلفن های هوشمند است. تلفن هوشمند شما احتمالاً همه جا با شما همراه است ،اما  قرار گرفتن در معرض نور آبی صفحه گوشی می تواند ترشح هورمون ملاتونین توسط مغز را سرکوب کند ، این امر به کنترل چرخه خواب و بیداری شما کمک می کند. اعتیاد به تلفن های هوشمند نه تنها خواب شما را تحت تأثیر قرار می دهد ، بلکه می تواند سایر مشکلات سلامتی مانند کمردرد ، آسیب عصبی ، استرس ، اضطراب و افسردگی را نیز به وجود آورد.

آموزش ترفند هایی برای کاهش استرس و اضطراب در کوتاه ترین زمان

۸٫ شبکه های اجتماعی

رسانه های اجتماعی به شما کمک می کنند تا با خانواده ، دوستان و اقوام خود که دور از شما زندگی می کنند ارتباط برقرار کنید. اما چندین مطالعه نشان داد که سایت های مختلف اجتماعی مانند فیس بوک ، توییتر ممکن است بر سلامت روان و سلامتی شما تأثیر بگذارد. یک مطالعه در سال ۲۰۱۷ نشان می دهد که ارسال ، به اشتراک گذاری و پسندیدن در شبکه های اجتماعی می تواند باعث احساس تنهایی بیشتر برخی از جوانان شود. در حقیقت ، مطالعه دیگری که در سال ۲۰۱۷ توسط محققان دانشگاه ناتینگهام ترنت و دانشکده مدیریت تیاگاراارار در مادورای هند انجام شد ، تأیید کرد که “خودگرایی” وسواس گرفتن سلفی در تلفن های هوشمند – ممکن است یک اختلال روانی واقعی باشد که نیاز به کمک پزشکی دارد.

گرچه ممکن است دوری کامل از شبکه های اجتماعی برای شما امکان پذیر نباشد ، اما نباید در استفاده از آن زیاده روی کنید.

۹٫استفاده از هدفون

کارشناسان هشدار دادند که استفاده چند ساعته از هدفون می تواند باعث کاهش شنوایی در طولانی مدت شود ،این مورد برای افرادی که عادت به گوش دادن به موسیقی با صدای زیاد دارند ( بیش از ۹۰ دسی بل) خطرناک تر است.

علاوه بر این ، استفاده منظم از هنذفری می تواند رشد باکتری های مضر را افزایش دهد، اشتراک گذاری هدفون یا هنذفری با شخص دیگر باعث می شود در برابر عفونت گوش ناشی از تبادل باکتری ، موم گوش ، سلول های مرده و غیره آسیب پذیرتر شوید. حالا که از عوارض استفاده طولانی مدت از هدفون برای سلامتی آگاه شید این عادت بد روزانه را ترک کنید و یا کاهش دهید.

۱۰٫بدترین منتقد خود بودن

آیا اغلب خودتان را به خاطر تصمیمات بد سرزنش می کنید؟ وقتی به آینه نگاه می کنید به هر نقص ظاهری خود اشاره می کنید؟ انتقاد شدید از خود عادتی است  که افسردگی را افزایش می دهد. درعوض ، کمی عشق ورزیدن به خود را امتحان کنید. این امر علاوه بر اینکه باعث می شود احساس بهتری نسبت به خود داشته باشید ، مقاومت بیشتری در برابر فراز و نشیب های زندگی روزمره ایجاد می کند.

به برخی از عادات نامناسب و مضر روزانه را برشمردیم. عادات بد روزانه محدود به این موارد نیستند.

فروشگاه قطعات آسانسور

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو