آقای علی‌عسگری مسئولیت سریال‌ها را قبول کنید

منبع: برترین ها

70

1399/8/12

15:44


محسن امیریوسفی، رئیس کانون کارگردانان با مخاطب قرار دادن رئیس سازمان صداوسیما درباره ادامه روند تولید سریال‌های تلویزیونی به دلیل فراگیری ویروس کرونا هشدار داد.

سینما سینما: محسن امیریوسفی، رئیس کانون کارگردانان با مخاطب قرار دادن رئیس سازمان صداوسیما درباره ادامه روند تولید سریال‌های تلویزیونی به دلیل فراگیری ویروس کرونا هشدار داد.
 

آقای علی‌عسگری مسئولیت سریال‌ها را قبول کنید

 
امیریوسفی در برنامه «گیومه» رادیو نمایش در واکنش به درگذشت کریم اکبری مبارکه گفت: «حدود ۵ الی ۶ ماه پیش هم ۳ نامه هشدار دادیم و در مطبوعات هم چاپ شد و دوتا از این نامه ها مستقیما برای آقای علی عسگری و وضعیت سریالها نوشته شده بود. در آخرین نامه ای که دادیم صراحتا در بند آخر نامه گفتیم جناب آقای علی عسگری اگر سر سریال ها و برنامه های تلویزیونی اتفاق ناگواری برای هر کدام از عوامل بیفتد مسئولیت آن مستقیما به عهده شخص شما و مدیران ارشدی که مسئول سریال ها هستند. متاسفانه به این نگاه دلسوزانه کانون کارگردانان توجهی نشد و حتی از کانون کارگردانان به جرم تشویش اذهان عمومی توسط صدا و سیما شکایت هم شد!»
 
او درباره سریال سربرون و بیماری اکبری مبارکه افزود: «متاسفم که این را می گویم تمام شنیده های من این است که پزشک محترم این سریال دیرهنگام‌ متوجه بیماری ایشان شدند و تمام سرفه های ایشان که یکی دو روز قبل از مرگ شان سر صحنه انجام می‌دادند هر کدام از آن سرفه ها می تواند یک بیمار دیگر به وجود آورده باشد.»
 
امیریوسفی تعطیلی موقت پروژه ها را مهم‌ترین راه حل موجود خواند و گفت: «اوضاع به شدت خراب است و تنها راهش از نظر کانون کارگردانان این است که توجه کنیم به دستورالعمل هایی که داده می شود که مهم ترین آن تعطیلی موقت پروژه هاست. توجه کنیم به تعطیلی موقتی پروژه ها و دو هفته تعطیل شود تا پایان پیک کرونا ولی متاسفانه توجهی نمی شود. وضعیت فعلی سینما و وضعیت تلویزیون با نبود بیمه بیکاری مناسب ، با نبود حمایت ها متاسفانه اوضاع اصلا خوبی نیست متاسفم که دولت هیچ توجه جدی به وضعیت اهالی سینما ندارد در این زمینه که بخواهد حداقل بحث بیمه های بیکاری و کمکهای معیشتی لازم انجام شود.»
 
او افزود: «در این وضعیت معیشتی شاید بتوان به افراد ظاهرا حق داد سر صحنه ها باشند برای در آمدزایی ولی واقعا متاسفم که این را بگویم که گاهی اوقات نباید شرایط به گونه ای شود که ناخواسته نان‌مان را در خون همکارانمان بزنیم.»
 
رئیس کانون کارگردانان با مخاطب قرار دادن رئیس صداوسیما گفت: «باز هم مخاطبم آقای علی عسگری است که تمام مسئولیت این سریال ها را قبول کند، مخصوصا در مورد خانواده آقای اکبری مبارکه، که دلجویی هر چند دیرهنگام است و نوشدارو پس از مرگ سهراب است ولی حداقل توجهی به صحبت ها و اعتراضات فرزند آقای اکبری مبارکه بشود که شاهد تکرار آن نباشیم»

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو