همه چیز درباره قیمت بلیط هواپیما

منبع: همگردی

138

1399/8/12

17:21


همه چیز درباره قیمت بلیط هواپیما

قیمت بلیط هواپیما تحت تأثیر چندین عامل مختلف است. خیلی از کاربران به دلیل ناآگاهی نسبت به این موارد گاها از نوسان قیمت بلیط های پروازی گله دارند. در این مقاله سعی کرده ایم تا همه عوامل مؤثر بر این قیمت را برای کاربران بازگو کنیم تا از این طریق سؤالات ذهن آنها را پاسخ داده باشیم. همچنین کاربران نیز از این محتوا می توانند برای بینه کردن هزینه بلیط هواپیما خود استفاده نموده و بلیط های ارزان قیمتی برای پروازهای خود تهیه نمایند.

عوامل مؤثر در قیمت بلیط هواپیما

عوامل مختلفی بر نرخ بلیط هواپیما مؤثر هستند که در این بخش به معرفی آنها می پردازیم. تأثیر این عوامل را باید هم تک به تک و هم در کنار هم بررسی کرد. در واقع قیمت بلیط ممکن است با جمیع این عوامل اختلاف فاحشی پیدا کند. این عوامل به شرح زیر هستند:

- سیستمی یا چارتری بودن بلیط

در درجه اول سیستمی بودن یا چارتری بودن بلیط هواپیما است که روی قیمت آن تأثیر می گذارد. بلیط های چارتری به دلیل نوع ماهیتی که دارند، نرخ پایین تری دارند.

- تأثیر سن افراد در قیمت

در خرید بلیط سیستمی سن افراد نیز روی نرخ بلیط هواپیما مؤثر است. در یک دسته بندی کلی افراد به سه دسته زیر دو سال، دو تا 12 سال و بالاتر از 12 سال دسته بندی می شوند که قیمت بلیط نیز به همین ترتیب افزایش می یابد. البته در بلیط های چارتری دو دسته زیر دو سال و بالای دو سال وجود دارند. با ایان حال بلیط افراد بزرگسال گران تر از بقیه است.

- تأثیر کلاس پروازی در نرخ بلیط هواپیما

کلاس های پروازی در هواپیما بر اساس امکانات رفاهی و کیفیت پرواز تعیین می شود. به این ترتیب کلاس های فرست کلاس و بیزنس کلاس رفاه و امکانات بیشتری برای مسافر به دنبال دارد و در نتیجه قیمت بلیط این نوع کلاس ها نیز بالاتر است. در حالی که بلیط های اکونومی که کلاس های معمولی پرواز هستند، هزینه های کمتری برای کاربران به دنبال دارد.

- تأثیر مسافت در قیمت بلیط هواپیما

مسلماً مسافت پرواز نیز عامل مهمی در تعیین قیمت بلیط هواپیما است. بلیط های بین المللی به دلیل مسافرت های بیشتر هزینه های به مراتب بالاتری نسبت به بلیط های داخلی دارند.

- تأثیر زمان مسافرت در نرخ بلیط هواپیما

زمان مسافرت نیز می تواند یکی از عوامل تأثیرگذار در نرخ بلیط هواپیما باشد. این مهم به دلیل بالا رفتن میزان تقاضا تأثیر خود را می گذارد. این موضوع نه فقط مربوط به بلیط هواپیما بلکه روی هر نرخ دیگری در کشور تأثیرگذار خواهد بود.

- تأثیر ایرلاین در قیمت بلیط هواپیما

خود ایرلاین نیز روی نرخ بلیط هواپیما تأثیرگذار هستند. هر کدام از ایرلاین ها کیفیت متفاوتی در پروازهای خود برای کاربران ایجاد می نمایند و یا امکانات آنها در داخل هواپیما متفاوت است. از این رو نرخ بلیط آنها نیز با یکدیگر تفاوت خواهد داشت.

همه چیز درباره قیمت بلیط هواپیما

چرا قیمت بلیط چارتر ارزان تر است؟

بلیط هواپیما چارتر البته در همه اوقات سال قیمت پایین تری ندارد. در برخی مواقع هم قیمت آن با بلیط های سیستمی یکسان است. از این گذشته برای افراد 2 تا 12 سال نیز قیمت این بلیط ممکن است از بلیط سیستمی گران تر باشد. با این حال در اکثریت مواقع به دلیل جذب مسافر و ترغیب وی برای استفاده از حمل ونقل هوایی توسط شرکت های هواپیمایی، این بلیط با قیمت پایین تری نسبت به بلیط های سیستمی عرضه می شود. البته برخی از شرکت ها برای درآمدزایی نیز از این ترفند استفاده می نمایند.

چه مواقعی قیمت بلیط پرواز ارزان تر است؟

یکی از عوامل تأثیرگذار در قیمت بلیط هواپیما، مربوط به زمان خرید بلیط است. در مواقعی از سال که تعداد مسافرین کمتری برای تهیه این بلیط اقدام می نمایند و سفرها کمتر است، قیمت بلیط نیز پایین تر آمده و از این رو در این مواقع از سال می توان بلیط ارزان تری تهیه کرد. از این رو توصیه می کنیم که اگر قصد سفر دارید، مسافرت خود را به روزهای تعطیل موکول نکرده و حتماً چند روز قبل و یا چند روز بعد از تعطیلات به مسافرت بروید.

جمع بندی

به بررسی عوامل مختلف مؤثر بر قیمت بلیط هواپیما پرداختیم و نکته های مهم برای تهیه بلیط ارزان را نیز با هم برشمردیم. استفاده از این نکات می تواند بهینه ترین هزینه ها را در مسافرت های هوایی برای شما به دنبال داشته باشد. از این گذشته آشنایی با این نکات سطح آگاهی شما را درباره نرخ بلیط پرواز بالا خواهد برد. بسیاری از کاربران با استفاده از همین نکات ساده در طول سال در هزینه خرید بلیط هواپیما صرفه جویی های زیادی نموده و هزینه مسافرت های خود را کاهش می دهند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو