حضرت آیت الله خامنه ای، رهبر معظم انقلاب در بخشی از بیانات شان در روز میلاد پیامبر اکرم(ص)، به توهین رئیس جمهور فرانسه به مسلمانان اشاره کرده و فرمودند: امروز دشمن اسلام و دشمن اصلی، همین استکبار و صهیونیزم است که با اسلام با همه وجودشان مقابله و معارضه می‌کنند که آخرین نمایش این معارضه هم همین موضوعی است که هفته قبل در پاریس اتفاق افتاد.

ایشان تاکید کردند: یک کاریکاتوری را یک کاریکاتوریستی کشیده و یک غلطی کرده و دشنامی را به پیامبر داده است. این فقط انحراف و فساد یک هنرمند نیست، بلکه پشت سر این حادثه دست هایی وجود دارد که دلیلش این است که در دفاع از این کار معمولی، یک رئیس جمهور و یک دولت می ایستد و از او حمایت می کند.

رهبری تاکید کردند: مسئله سیاست دولتی است که از این کار غلط حمایت می کند و مقام سیاسی صریحا پشتیبانی خود را اعلام می‌کند.

معظم له با بیان اینکه خشم و اعتراض امت اسلامی نسبت به این حادثه نشانه زنده بودن دنیای اسلام است، خاطرنشان کردند: البته برخی حکام حقارت خود را نشان دادند، اما اغلب از هویت اسلامی خود دفاع کردند. یک عبرتی در این ماجرا وجود دارد که بایستی مورد توجه قرار گیرد.

رهبری فرمودند: اینجا دولت فرانسه این ماجرا را به حقوق بشر و آزادی بیان ربط می دهد، این همان سیاستی است که خشن ترین تروریست های دنیا را در خود جای داده است. یعنی تروریست هایی که در کشور ما رئیس جمهور، رئیس قوه قضائیه و نخست وزیر و آحاد متعددی از مسئولین و ۱۷ هزار نفر از مردم کوچه و بازار را به شهادت رساندند.

حضرت آیت الله خامنه ای تاکید کردند: همین دولت به گرگ خونخواری مثل صدام در دوره جنگ تحمیلی بیشترین کمک را کرد؛ دفاع از وحشیگری فرهنگی و عمل جنایتکارانه یک کاریکاتوریست، روی دیگر سکه حمایت از منافقین و حمایت از صدام است.