برای فریز کردن پیاز داغ و سیر داغ این مقاله را بخوانید

برای فریز کردن پیاز داغ و سیر داغ این مقاله را بخوانید


منبع: آرگا

81

1399/8/13

19:02


فریز کردن پیاز داغ از دیگر اعمالی است که بسیار مورد استفاده خانم های کارمند و شاغل قرار می گیرد.

برای فریز کردن پیاز داغ و سیر داغ این مقاله را بخوانید

امروزه بسیاری از خانم های شاغل به علت فقدان وقت کافی برای تهیه غذا، روی به فریز کردن برخی مواد غذایی می آورند تا در زمان نیاز به آن دسترسی ساده تری داشته باشند. فریز کردن پیاز داغ به همراه سیر نیز از دیگر اقداماتی که هر خانمی برای طبخ سریع تر غذای خود انجام می دهد، اما در رابطه با آن برخی از آگاهی ها را ندارد. از این رو در ادامه این مطلب از بخش راز های خانه داری در مجله آرگا به معرفی این فوت و فن ها پرداخته ایم.

در ابتدا قابل به ذکر می باشد که باید توجه کافی نسبت به نحوه تهیه پیاز و یا سیر داغ خود داشته باشید تا در نهایت با انجام برخی از اشتباهات، زحمت خود را هدر ندهید.

نکاتی که در فریز کردن پیاز داغ باید رعایت کنید

نحوه فریز کردن پیاز داغ

در ابتدا گفتنی می باشد که بهتر است خوراکی های غذایی را به صورت تازه استفاده کنید تا در نهایت ارزش غذایی آن کاسته نشود، چرا که نگهداری مواد غذایی در فریزر و یخچال منجر می شود تا قسمت مهم و بسیاری از مواد مغذی، ویتامین و املاح آن نابود شود.

توجه داشته باشید که هر فرایندی به روی مواد غذایی تازه اعمال گردد، می تواند مواد مغذی به درون آن را تا حد چشم گیری کاهش هد که این شرایط در تهیه پیاز و یا سیر سرخ شده و سپس فریزر کردن آن نیز قابل صدق است. توجه داشته باشید که اگر این ماده غذایی را به مدت طولانی فریز نگه دارید، تمام مواد مغذی و املاح آن از بین می رود و در آخر تنها قسمت کوچکی از طعم و عطر سیر و پیاز سرخ شده باقی می ماند.

این شرایط را می توان در صورت رعایت نکات تغییر داد و به راحتی عمل فریز کردن پیاز داغ را انجام داد. چرا که در این صورت هیچ ماده خطرناک و سمی از خوراکی ها آزاد نمی شود و همچنان تا حدودی ارزش غذایی خود را حفظ می کنند.

  •  نحوه تهیه و نگهداری پیاز و سیر داغ در فریزر

  1. در مرحله ابتدایی بایستی سیر و پیاز هایی سالم انتخاب کنید.
  2. آن ها را خلالی کرده و در طی دقایقی به درون آب جوش قرار دهید.
  3. پس از دقایقی آن ها را آبکشی کرده و به روی پارچه جهت گرفته شدن آب، پهن کنید.
  4. پس از آنکه سیر و پیاز های خلالی شده به خوبی خشک شدند، در روغن سرخ کرده و به حین آن نیز، زردچوبه و نمک را بی افزایید.
  5. حالا مواد سرخ شده را به درون آبکش ریخته تا روغن اضافی خارج گردد.
  6. پس از این کار، پیاز و یا سر را به قسمت های مساوی تقسیم کرده و به درون ظرف های مورد نظر برای فریزر قرار دهید. (توجه داشته باشید که برای این کار، بهترین ظرف، ظرف های درب بسته و یا کیسه های زیپ دار می باشند.)
  7. حالا با خیال راحت ظروف را به درون فریزر قرار هید و به هنگام نیاز از آن خارج کرده و به غذا های خود بی افزایید.

فریز کردن پیاز داغ به چه صورت است؟

  • روش جلوگیری از کپک زدن پیاز داغ چه می باشد؟

برای اینکه از کپک زدن غذا به هنگام قرار دادن در فریزر جلوگیری شود، توصیه می شود که ظرف مورد نظر را قبل از ریختن پیاز داغ به درون فریزر قرار دهید تا به خوبی خنک گردد. سپس خارج کرده و پیاز داغ را به آن اضافه کنید و درب را خیلی محکم ببندید تا هوای اضافی به آن وارد نشود.

توجه داشته باشید که این کار با جلوگیری از کپک زدن پیاز داغ ها به ماندگاری آنان در طی مدت زمان طولانی منجر می شود.

  • زمان مناسب برای نگهداری پیاز داغ به درون فریز، چه وقت است؟

گفتنی است که ۳ الی ۶ ماه می توانید پیاز و یا سیر داغ را به درون فریزر نگهداری کنید. اما توجه داشته باشید که مدت زمان پیشنهادی ما به شما ۶ هفته است، چرا که تا پایان یافتن این زمان عطر و طعم پیاز و یا سیر به خوبی حفظ می شود که در نهایت از بروز آلودگی و میکروب نیز جلوگیری می شود.

  • علت عدم نگهداری پیاز داغ در یخچال به مدت طولانی چیست؟

همان طور که در ابتدا گفته شد؛ خوب است که مواد غذایی و خوراکی را به صورت تازه مصرف نمایید و از فریز به مدت طولانی بپرهیزید. چرا که این کار احتمال وجود آلودگی و میکروب را در غذا افزایش می دهد. باید توجه داشته باشید که اگر خوراکی دارای میکروب باشد، در صورت طبخ سالم و پاکیزه می گردد که این امکان در غذا های سرخ و فریز شده وجود ندارد؛ چرا که پس از خارج کردن فریز به صورت تف کوتاهی در غذا افزوده می شود.

معرفی روش های فریز کردن پیاز داغ

در صورت فریز کردن پیاز داغ و استفاده در تهیه غذا، تنها برای مدت کوتاهی گرم می شود که در صورت وجود آلودگی و میکروب، امکان از بین رفتن آلودگی ها بسیار کم می شود.

در صورتی که از مطالعه این مطلب آموزشی به همراه تیم آرگا به خوبی لذت بردید، پیشنهاد می کنیم که با کلیک به روی دیگر لینک های فریز کردن صحیح غذای کودک و طرز تهیه پیاز داغ باری دیگر ما را همراهی کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو