تنش در پنسیلوانیا؛ نخستین شکایت ثبت شد

منبع: برترین ها

66

1399/8/14

17:21


ناحیه «مونتگومری» در ایالت پنسیلوانیا درگیر چالشی حقوقی انتخاباتی شد زیرا ادعاهایی درباره نقض قوانین انتخاباتی در این ایالت مطرح شده کرده است.

خبرگزاری صدا و سیما نوشت: ناحیه «مونتگومری» در ایالت پنسیلوانیا درگیر چالشی حقوقی انتخاباتی شد زیرا ادعاهایی درباره نقض قوانین انتخاباتی در این ایالت مطرح شده کرده است.

فاکس نیوز نوشت: ناحیه «مونتگومری» در ایالت پنسیلوانیا، از اکنون خود را درگیر یک چالش حقوقی انتخاباتی می‌بیند، زیرا ادعاهایی مطرح شده است مبنی بر اینکه این ناحیه، به واسطه آغاز فرآیند بررسی و شمارش آرای پستی پیش از فرا رسیدن روز انتخابات، قوانین انتخاباتی این ایالت را نقض کرده است.

فرآیند بررسی و شمارش آرای پستی، شامل مرتب کردن، راستی آزمایی و انجام سایر فرآیندهایی است که قبل از شمارش واقعی آرا صورت می‌گیرد. این فرآیند باعث می‌شود هویت افرادی که به صورت نادرست رای داده اند، مشخص شود.

یک قاضی فدرال طی حکمی اعلام کرد هیات انتخاباتی ناحیه مونتگومری موظف است تماس با رای دهندگانی که الزامات رای دادن پستی را رعایت نکرده اند، متوقف کند، هر چند هنوز در خصوص رای‌هایی که زودهنگام باز شده اند و در آن‌ها تغییراتی ایجاد شده، تصمیم گرفته نشده است. آن دسته از برگه‌های رای که تغییر در آن‌ها ایجاد شده است، باید تا اطلاع ثانوی از دیگر رای‌ها جدا نگه داشته شوند. جلسه دادرسی در خصوص این موضوع قرار است روز چهارشنبه برگزار شود.

بر اساس شکایت مطرح شده، ناحیه مونتگومری علاوه بر آغاز زودهنگام فرآیند تماس با افرادی که رای خود را به صورت پستی داده اند –که اقدامی غیر قانونی است- به دادن فرصت "رای دوباره" به افرادی متهم است که طی فرآیند رای دادن پستی، الزامات را به درستی رعایت نکرده اند. از جمله این آرا، می‌توان به آرای افرادی اشاره کرد که فراموش کرده اند تعرفه رای را امضا کنند یا آن را در "پاکت محرمانه" قرار دهند. این اقدامات، برای درست محسوب شدن آراء ضروری است.

نواحی مختلف ایالت پنسیلوانیا بر اساس قانون نباید شمارش تعرفه‌های رای پست شده را تا ساعت ۷ صبح سه شنبه به وقت شرقی آمریکا، آغاز می‌کردند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو