طرز تهیه خاگینه خوشمزه با دو روش متفاوت

طرز تهیه خاگینه خوشمزه با دو روش متفاوت


منبع: آرگا

351

1398/4/17

22:19


خاگینه یک پیش غذای سنتی و ساده است که از هم زدن سفیده و زرده تخم مرغ در روغن سرخ کرده به دست می آید، برای آشنایی با طرز تهیه خاگینه با ما همراه شوید.

خاگینه یک نوع پیش غذای ایرانی با دستور پخت آسان است که به صورت ساده و در انواع مختلف خاگینه پفکی، مغزدار، رولتی و نیز با مواد مختلفی مانند گردو و هویج تهیه می شود، در مطالب قبلی با طرز تهیه خاگینه هویج آشنا شدید، حال در این بخش از آشپزی، دو روش از طرز تهیه خاگینه با ماست (شیر) و خاگینه با گردو را به شما عزیزان آموزش می دهیم.

بعد از آشنایی با روش آماده سازی انواع دسر و عصرانه های خوشمزه همچون طرز تهیه دونات سیب و طرز تهیه پنکیک ژاپنی و با تهیه آن در منزل، می توان ضمن آشنا شدن با طعم و مزه غذاهای مختلف، اوقات دلچسبی را در کنار خانواده و یا دورهمی های کوچک با دوستان و فامیل تجربه کنید، برای آموزش تهیه خاگینه با ماست و خاگینه با گردو، پیشنهاد می کنیم، مطلب ما را تا پایان دنبال نمایید.

 طرز تهیه خاگینه

مواد مورد نیاز

آرد : ۱/۴ پیمان (۳۵ گرم)
شیر یا ماست : ۱/۳ پیمانه (۸۰ میلی لیتر)
بکینگ پودر : یک قاشق مرباخوری (۳گرم)
تخم مرغ : ۳ عدد
زعفران دم کرده : یک قاشق سوپ خوری (۱۵ میلی لیتر)
روغن مایع : ۱/۲ پیمانه (۱۱۰ گرم )
دارچین : یک قاشق سوپ خوری برای تزئین
گردوی خرد شده : ۱/۳ پیمانه برای تزئین

مواد لازم برای تهیه شربت

آب : ۳/۴ پیمانه (۱۸۰ میلی لیتر)
شکر : ۱ و ۱/۴ پیمانه (۲۵۰ گرم)
زعفران دم کرده : یک قاشق سوپ خوری (۱۵ میلی لیتر)
گلاب : به مقدار لازم

طرز تهیه خاگینه ساده با ماست

آرد را با ماست (شیر) و بکینگ پودر مخلوط کرده و هم بزنید تا کاملا صاف و یکدست شود، سپس تخم مرغ ها را در ظرفی جداگانه شکسته و آنها را به مخلوط اضافه کنید و دوباره هم بزنید، اگر گلوله های آرد بعد از هم زدن، باز نشد، می توانید، مخلوط را از یک صافی عبور دهید.

دستور پخت خاگینه

در مرحله بعد، زعفران دم کرده را به مواد قبلی اضافه نمایید، سپس داخل تابه ای ، مقداری روغن ریخته و آن را بر روی حرارت قرار دهید تا گرم شود.

حال مواد را درون تابه ریخته و به مدت یک دقیقه، در تابه را ببندید، سپس مواد داخل تابه را برش داده و برگردانید تا دو طرف آن کاملا سرخ شود. (۱۲ تا ۱۵ دقیقه زمان برای پخت این غذا کافی می باشد)

دستور تهیه خاگینه+عکس

اکنون به سراغ تهیه شربت رفته، آب و شکر را با هم مخلوط کرده و بر روی حرارت قرار دهید تا شکر به طور کامل در آب حل شود، سپس گلاب را به آن اضافه نمایید.

شربت را بر روی خاگینه ریخته و پس از یکی دو جوش زدن، آن را از روی حرارت بردارید، حال خاگینه شما آماده شده و در صورت تمایل می توانید، با استفاده از دارچین و گردو آن را تزیین نموده و میل نمایید.

نکته : خاگینه را می توان به مدت زمان ۱۲ ساعت، در ظرفی در بسته و در یخچال نگهداری کرد.

مواد لازم برای تهیه خاگینه گردو

  • تخم مرغ : ۲ عدد
  • ماست : ۳ قاشق سوپ خوری
  • وانیل : ۱/۴ قاشق چای خوری
  • آرد : ۴ قاشق سوپ خوری
  • آرد سمولینا : یک قاشق سوپ خوری
  • بیکینگ پودر : یک قاشق چای خوری
  • شکر قهوه ای : یک قاشق سوپ خوری
  • پودر گردو : ۳ قاشق سوپ خوری
  • روغن مایع : یک قاشق سوپ خوری

آموزش تهیه خاگینه

طرز تهیه خاگینه با گردو

برای تهیه این نوع خاگینه، ماست و بکینگ پودر را با هم مخلوط کرده و کنار بگذارید. سپس تخم مرغ را به همراه شکر و وانیل مخلوط کرده و هم بزنید تا جایی که حجم آن دو برابر شود.

در این مرحله، روغن مایع را اضافه کرده تا مخلوط شدن کامل مواد، هم بزنید، بعد آرد، آرد سمولینا و پودر گردو را به مواد قبلی اضافه کرده و با لیسک هم بزنید.

سپس ماست و بکینگ پودر را به مخلوط اضافه کرده و کاملا هم بزنید تا یکدست شود، حال همه مواد را داخل قیف ریخته و بعد آن را درون قالب ساوارین یا قالب مینی دونات بریزید و آن را در داخل فر که قبلا روشن کرده و بر روی دمای ۱۷۵ درجه تنظیم شده است، قرار دهید، ۱۵ الی ۲۰ دقیقه زمان برای پخت این نوع خاگینه کافی می باشد. اکنون بعد از آماده شدن، بگذارید تا خنک شود، سپس آن را از داخل قالب خارج کرده و بعد از قرار دادن در داخل شربت، خاگینه آماده سرو شدن می باشد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو