کاشت مو به روش sut چیست؟ + مزایا و معایب و هزینه

کاشت مو به روش sut چیست؟ + مزایا و معایب و هزینه


منبع: زیبامون

157

1399/8/18

15:04


در این بخش از زیبامون اطلاعات دقیق و کاملی در رابطه با کاشت مو به روش sut کسب خواهید کرد.

کاشت مو به روش sut چیست؟ + مزایا و معایب و هزینه

کاشت مو، یکی از رایج ‌ترین روشها برای بهبود ظاهر موهاست و کمک میکنه تا قسمتی از پوست سر که دچار طاسی یا کچلی شده به خوبی پوشش داده بشه و ظاهری کامل و بدون عیب و نقص برای موها به وجود بیاد

اگرچه روشهای مختلفی برای کاشت مو وجود داره، اما به لطف پیشرفت هایی که در زمینه پزشکی داره، این روشها روز به روز پیشرفته‌تر و مدرن‌تر میشن و اثربخشی بهتری و بیشتری هم پیدا می کنند.

کاشت مو به روش Sut، یکی از جدیدترین روشهای کاشت مو در جهان و ایران هست که هیچگونه جای زخمی رو بر روی پوست سر ایجاد نمیکنه و مورد تایید FDA نیز هست. کاشت مو به روش SUT یکی از روشهای مناسب برای درمان ریزش مو در زنان و مردان هست و ظاهر زیبا و کاملی رو برای موها به وجود میاره.

برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با مزایا، معایب، هزینه و روش انجام کاشت مو به روش SUT، در ادامه با زیبامون دات کام همراه باشید!

 

کاشت مو به روش sut چیست؟

کاشت مو به روش sut در مقایسه با کاشت مو به روشهای FIT و FUT یک روش جدید محسوب میشه. تمام مراحل کاشت مو به روش SUT توسط پزشک کنترل میشه اما با استفاده از دستگاه‌های جدید و خودکار انجام میگیره.

در کاشت مو به روش SUT، فولیکولهای مو با استفاده از دستگاه مخصوص به نام پانچ لیزری، از محل اهدا کننده مو یا بانک مو که معمولا از پشت سر هست، جدا میشه و بعد از منجمد شدن به قسمتهایی از سر که دچار طاسی یا کچلی شده، منتقل خواهد شد. دلیل منجمد کردن فولیکولهای مو این هست که تا زمان کاشت مو، از تخریب فولیکولهای مو جلوگیری بشه.

در کاشت مو به روش SUT، به دلیل استفاده از پانچ لیزری و سیستم انجماد، درصد بسیار کمی از ریشه مو یا فولیکول مو در هنگام استخراج و کاشت مو خراب خواهند شد.

در روش کاشت مو SUT، متقاضی بیهوش نمیشه و فقط از یک بی حسی موضعی برای انجام کاشت مو استفاده میشه و همچنین استفاده از ابزارهای جدید و فناوری جدید در این روش از کاشت مو، باعث شده تا نتایج بهتر و ماندگارتری رو به همراه داشته باشه.

در کاشت مو به روش SUT، میزان انتقال فولیکول های مو از محل اهدا کننده به محل گیرنده نیز از سایر روش های کاشت مو بیشتر هست و پزشک می‌تونه حداقل 10 هزار فولیکول رو در هر جلسه جابجا کنه و معمولا روش کاشت مو در یک جلسه تکمیل میشه. با این روش کاشت مو برای هر قسمت از بدن امکان پذیز هست.

 

کاشت مو به روش اس یو تی

 

حتما بخوانید: جدیدترین روش های کاشت مو در ایران چیست؟

 

هزینه کاشت مو به روش sut چقدر است؟

قیمت کاشت مو به روش SUT، معمولا با توجه به هزینه‌های کلینیک، هزینه‌های جراح، تعداد پیوندهای مورد نیاز و الگوی ریزش مو بستگی داره و برای هر فرد متفاوت هست. در واقع هزینه کاشت مو براساس تعداد پیوندها محاسبه می‌شه.

برای کسب اطلاعات در رابطه با هزینه کاشت مو ابتدا باید پزشک جراح و کلینیکهای معتبری که اینکار رو انجام میدن با تحقیق و بررسی کامل پیدا کنید و بعد از مراجعه حضوری و دریافت مشاوره قبل از کاشت مو، هزینه کاشت مو برای شما تعیین بشه.

 

اقدامات لازم و ضروری قبل از کاشت مو

قبل از کاشت مو باید اقداماتی رو انجام بدید تا برای این عمل زیبایی آماده بشید. برخی از این اقدامات قبل از کاشت مو رو در زیر توضیح دادیم:

 

  • موهاتون رو با شامپو بشویید و به هیچ عنوان از محصولاتی که بر پایه الکل، ژل یا نرم کننده هستند، استفاده نکنید.
  • صبح، یک وعده غذایی سبک بخورید و داروهایی که روزانه باید مصرف بشن مثل داوری قلبی عروقی، دیابت یا آسم رو استفاده کنید.
  • قبل از کاشت مو باید قسمتی که قرار هست فولیکول مو از انجا استخراج شود رو اصلاح کنید.

 

مراقبتهای بعد از کاشت مو به روش sut

 

  • بعد از کاشت مو به روش SUT بلافاصله مرخص خواهید شد و هیچگونه پانسمانی روی موها وجود نخواهد داشت و ممکنه فقط لازم باشه از یک کلاه سبک استفاده کنید.
  • باید حتما چند ساعت بعد از کاشت مو استراحت داشته باشید.
  • تا 2 الی 3 هفته بعد از کاشت مو باید از انجام ورزشهای سنگین خودداری کنید.
  • میتونید هر 2 ساعت یکبار به مدت چند دقیقه از کمپرس سرد استفاده کنید.
  • تا چند روز پس از کاشت مو باید در هنگام خواب، سر شما دارای زاویه 45 درجه باشه.
  • تا 3 روز پس از کاشت مو، ممکنه احساس خارش خفیف در ناحیه تحت درمان داشته باشید. احساس بی حسی هم ممکنه تا چند روز یا چند هفته طول بکشه.
  • روز بعد از کاشت مو می‌تونید به مدت 5 تا 10 دقیقه سر خود رو با آب گرم بشویید، اما نباید قسمت‌های تحت درمان رو لمس کنید. علاوه بر این نباید از حوله و سشوار نیز استفاده کنید.
  • بهتره تا 2 هفته بعد از کاشت مو به آرومی موها و پوست سر و شست و شو بدید و احتیاط کامل رو در این زمینه رعایت کنید.

 

قبل و بعد از کاشت مو

 

حتما بخوانید: بعد از کاشت مو چه مراقبت هایی لازم است؟

 

تفاوت کاشت مو به روش sut و fut

کاشت مو به روش fut یکی از قدیمی‌ترین روشهای کاشت مو هست که هنوز هم مورد استفاده قرار میگیره. برای اینکه بتونید از این روش برای کاشت مو استفاده کنید باید به اندازه کافی در پشت سر مو داشته باشید.

در این روش، لایه‌های پوست به شکل روبان در ابعاد مختلف از پشت سر جدا میشه و سپس با استفاده از دستگاه مخصوص و زیر میکروسکوپ به واحدهای کوچکتر تقسیم میشه و در قسمتهای طاس سر کاشته میشه و در نهایت با بخیه زدن، کار کاشت مو به پایان میرسه. این روش کاشت مو رو میتونیم به عنوان نوعی جراحی هم معرفی کنیم؛ زیرا فرد در طول کاشت مو باید بیهوش باشه و بعد از اتمام کاشت مو نیز به مراقبتهای ویژه و طولانی مدت نیاز داره.

روش کاشت مو SUT، یکی از کاملترین و جدیدترین روشهای کاشت مو هست که تاکنون ارائه شده و میشه با استفاده از این روش، چیزی در حدود 14000 مو واقعی رو بدون جراحی، بدون درد و بدون خونریزی کاشت. در این روش، پیاز مو یا فولیکول مو با استفاده از پانچ لیزری از محل بانک مو جدا میشه و بعد از منجمد شدن، به قسمتهایی از پوست سر که دچار کچلی یاطاسی شده، منتقل میشه. این روش از کاشت مو با بی حسی موضعی انجام میگیره و مدت زمان بهبودی آن بسیار کوتاه هست.

 

مزایای کاشت مو به روش sut

 

  • این روش از کاشت مو نیاز به تیغ جراحی و بیهوشی نداره و در نتیجه خونریزی و درد نیز ایجاد نمیشه.
  • اثری از زخم و برش بعد از کاشت مو بر روی پوست سر وجود نخواهد داشت.
  • در روش کاشت مو به روش اس یو تی، از دستگاه‌های کاملا اتوماتیک و مدرن استفاده میشه.
  • در این روش، تقریبا 3 برابر روشهای قدیمی میشه کاشت مو انجام داد.
  • نتیجه بعد از کاشت مو به روش اس یو تی کاملا طبیعی و با تراکم بالا خواهد بود.
  • کاشت مو به روش sut نیازی به جلسات متعدد نداره و معمولا در یک جلسه به پایان میرسه.
  • روش کاشت مو با روش SUT میزان ریزش صفر رو برای فولیکول‌های مو فراهم میکنه.

 

کاشت مو مردانه

 

معایب کاشت مو به روش sut

اگر کاشت مو به روش sut رو زیر نظر افراد متخصص در این زمینه انجام بدید، هیچ گونه عارضه جانبی به همراه نخواهد داشت. زیرا متخصصان اینکار، ابتدا با مهندسی مخصوص، خط مو رو تعیین می‌کنند و با استفاده از دستگاه‌های پیشرفته و مدرن برای اینکار، فولیکولهای مو رو استخراج کرده و برای کاشت مو آماده میکنند.

اما مراکز و کلینیکهایی که تجربه لازم در زمینه کاشت مو به روش sut رو ندارند و یا فاقد متخصصان کاشت مو در این زمینه هستند و یا دستگاه‌های لازم و حرفه‌ای برای انجام کاشت مو به روش sut رو ندارند، ممکنه باعث ایجاد مشکلات متعددی بعد از کاشت مو برای متقاضی شده و منجر به ایجاد عوارض جانبی مختلفی برای فرد شوند.

تنها موردی که در رابطه با معایب کاشت مو به روش sut وجود داره این هست که ممکنه به بانک مو فرد آسیب وارد بشه که این مورد هم در صورت انتخاب یک کلینیک معتبر و متخصص حرفه‌ای در این زمینه، به شدت کاهش پیدا خواهد کرد.

 

حتما بخوانید: خطرات کاشت مو در مراکز غیر تخصصی

 

سخن آخر

کاشت مو یکی از روشهای عالی برای ایجاد ظاهری بهتر و ایجاد اعتماد به نفس بیشتر در افرادی هست که با مشکل ریزش مو و طاسی سر مواجه هستند و کمک میکنه تا موها دوباره تراکم طبیعی و خوبی پیدا کنند. بهترین کار این هست که قبل از اقدام به کاشت مو حتما در رابطه با روشهای مختلف کاشت مو اطلاعات کافی کسب کنید و بعد از بررسی‌های کامل و انتخاب کلینیک معتبر، پزشک متخصص و دریافت مشاوره، بهترین و مناسبترین روش رو برای کاشت مو انتخاب کنید تا از نتیجه کار راضی باشید!

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو