۶ دلیلی که استانبول را به بهترین شهر برای زندگی در ترکیه تبدیل می کنند

منبع: ساتین

165

1399/8/18

15:22


بهترین شهر برای زندگی در ترکیه

چرا استانبول بهترین شهر برای زندگی در ترکیه است؟

اگر به دنبال بهترین شهر ترکیه برای زندگی هستید، بدون شک اولین گزینه برای شما استانبول خواهد بود. شهری که سابقه تاریخی آن به قرن‌ها پیش بازمی گردد و دو قاره اروپا و آسیا را به هم متصل می‌کند. استانبول به عنوان پایتخت سه امپراطوری بزرگ روم، بیزانس و عثمانی، پایتخت اقتصادی ترکیه، زیباترین شهر ترکیه و پرجمعیت‌ترین شهر ترکیه شناخته می‌شود. بنابراین عجیب نیست که در بسیاری از نظرسنجی‌ها، این شهر را در لیست یکی از بهترین شهرهای جهان برای زندگی قرار داده اند. اگر می‌خواهید بیشتر با این شهر آشنا شوید و دلیل محبوبیت آن را در بین مهاجران و شهروندان ترکیه بدانید با ما در ادامه این مطلب همراه باشید.

استانبول

استانبول بهترین شهر ترکیه برای زندگی

۱.استانبول؛ بهترین شهر ترکیه برای زندگی در کنار فرهنگ‌های گوناگون

شهر افسانه‌ای استانبول، در یکی از حساس‌ترین نقاط جهان قرار دارد. این شهر در با قرار گیری در دو سوی تنگه بسفر، اروپا و آسیا را به هم متصل می‌کند. همچنین استانبول در بین ۴ دریای مدیترانه، سیا، اژه و مرمره قرار گرفته است. این ویژگی استانبول را به پل اوراسیا تبدیل می‌کند. این شهر با بیش از ۱۵ میلیون نفر، پرجمعیت‌ترین و بزرگترین شهر ترکیه است. اهمیت تاریخی و ثروت افسانه‌ای آن از راه تجارت و گردشگری باعث شده تا بیش از هر شهر دیگری در تاریخ ترکیه مورد توجه مردم از سراسر دنیا قرار بگیرد.

قرار گیری در حدفاصل اروپا و آسیا باعث شده تا فرهنگ‌های مختلفی از فرهنگ‌های شرقی و اسلامی گرفته تا فرهنگ‌های اروپایی و غربی بدون مشکل در این شهر زندگی ‌کنند. استانبول یک شهر رؤیایی برای مهاجران است که فرصت‌های زیادی برای یک زندگی سطح بالا را برای آن‌ها فراهم می‌کند. خرید ملک در ترکیه به عنوان ساده‌ترین راه مهاجرت به این کشور می‌تواند رویای زندگی در استانبول را برای شما به حقیقت تبدیل کند.

۲.پایتخت اقتصادی ترکیه و بهترین شهر ترکیه برای تجارت و کسب و کار

استانبول بدون شک پایتخت اقتصادی ترکیه است. این شهر نتنها از لحاظ تجاری و صنعتی در رتبه ممتاز قرار می‌گیرد، بلکه از لحاظ گردشگری نیز درآمد فوق العاده ای دارد. بزرگترین کمپانی‌های فعال در حوزه‌های صنعت، تکنولوژی ارتباطات و تجاری مانند ترکسل، ترکیش ایرلاین، ترک تلکام، میگروس، توفاس و … در این شهر فعالیت می‌کنند. راه اندازی کسب و کار در قلب اقتصاد ترکیه می‌تواند بهترین گزینه برای افرادی باشد که قصد سرمایه گذاری در این کشور را دارند.

سطح درآمد و حقوق در استانبول بالاتر از تمام شهرهای دیگر ترکیه است. بنابراین یکی دیگر از دلایلی که استانبول را به بهترین شهر ترکیه برای زندگی تبدیل می‌کند، فرصت پیشرفت کاری و اقتصادی در این کلان شهر است. البته برای شروع فعالیت اقتصادی و کار در ترکیه نیاز به مجوزهایی دارید که تنها با دریافت تابعیت این کشور امکان پذیر است. خرید ملک در استانبول علاوه بر فراهم کردن شرایط یک زندگی سطح بالا در ترکیه، باعث می‌شود تا به سادگی تابعیت این کشور را به دست آورید. یک مشاور املاک و مشاور حقوقی معتبر می‌تواند در این راه به شما کمک کند.

استانبول

مترو استانبول، بهترین شهر ترکیه از لحاظ رفاه شهری

۳.امکانات حمل و نقل شهری فوق العاده در استانبول

دسترسی به امکانات سطح بالای حمل و نقل شهری، بزرگترین ناوگان اتوبوس رانی و مترو باعث شده‌اند تا استانبول به یکی از بهترین شهرهای ترکیه برای زندگی تبدیل شود. در سرتاسر شهر ایستگاه‌های قطار شهری (تراموا)، مترو و اتوبوس به چشم می‌خورند که می‌توانند با هزینه بسیار مناسب‌تری نسبت به تاکسی، شما را در شهر جا به جا کنند. علاوه بر این، وجود بزرگراه و اتوبان‌های گسترده در سراسر شهر نیز دسترسی به قسمت‌های مختلف شهر را برای شما ساده‌تر می‌کنند.

۴.بالاترین سطح رفاهی نسبت به سایر شهرهای ترکیه

در این شهر به چیزی که نیاز داشته باشید از خدمات درمانی درجه یک تا امکانات تفریحی دسترسی خواهید داشت. بهترین رستوران‌ها، کافه‌ها، پارک‌ها، جاذبه‌های گردشگری و سایر امکانات رفاهی ترکیه همگی در استانبول تجمیع شده‌اند.

در نتیجه، خانواده شما با زندگی در ترکیه می‌توانند سطح متفاوتی از رفاه را تجربه کنند. از طرفی بالاترین سطح دسترسی به امکانات آموزشی نیز در استانبول فراهم است. بنابراین اگر دانشجو هستید، استانبول احتمالاً بهترین گزینه برای ادامه تحصیل شما خواهد بود. دانشگاه‌های بزرگ این شهر مانند دانشگاه استانبول، دانشگاه مرمره و دانشگاه تکنولوژی همگی از لحاظ بین المللی شناخته شده هستند و سطح بالایی از آموزش را در اختیار شما قرار می‌دهند.

استانبول

خرید خانه در بهترین شهر ترکیه

۵.زیباترین شهر ترکیه از لحاظ معماری و چشم انداز های شگفت انگیز

بافت تاریخی و بسیار زیبای شهر استانبول در کنار ساختمان‌های مدرن و به روز آن باعث شده تا این شهر فراقاره ای به زیباترین شهر ترکیه از لحاظ معماری شهری تبدیل شود. تنگه بسفر که از میان شهر عبور می‌کند و ساحل دریای سیا و اژه زیبایی‌های پایتخت تاریخی ترکیه را چندین برابر می‌کند. چشم انداز های شگفت انگیز استانبول که الهام بخش هنرمندان است، قدم زدن در ساحل‌های بی نظیر و لذت بردن از فضای شهر، زندگی در این شهر را رؤیایی‌تر می‌کند.

آپارتمان‌های مدرن و لوکس با مناظر دیدنی از دریا به همراه امکانات سطح بالا در محله‌های لوکسی مانند فاتح، بشیکتاش و گالا خودنمایی می‌کنند. شهرک‌های جدید در قسمت اروپایی فرصت خوبی برای سرمایه گذاری و خرید آپارتمان هستند. پیشنهاد می‌کنیم با خرید آپارتمان در ترکیه و پیدا کردن گزینه‌های مناسب در شهر استانبول، فرصت طلایی زندگی در بهترین شهر ترکیه را از دست ندهد.

۶.جمعیت ایرانی مهاجر در استانبول، احساس غربت نمی‌کنید!

همه دلایلی که در اینجا به آن‌ها اشاره کردیم باعث شده است تا ایرانیان مهاجر، ترکیه را به عنوان اولین مقصد خود انتخاب کنند. تجّاری که سال‌ها پیشر برای تجارت به ترکیه رفته‌اند و در استانبول ساکن شده‌اند، مهاجرانی که در سال‌های اخیر به آن‌ها اضافه شده‌اند، دانشجویانی که در دانشگاه‌های ترکیه تحصیل می‌کنند و بیش از ۳۳۵۰ شرکت بزرگ و کوچک ایرانی که در ترکیه و عموماً استانبول فعال هستند، باعث شده‌اند تا جمعیت ایرانیان ساکن استانبول رفته رفته افزایش پیدا کند. جامعه ایرانی استانبول یکی از پویاترین جوامع مهاجر در ترکیه است.

با خرید خانه در استانبول، فرصت زندگی در بهترین شهر ترکیه را به دست آورید

در این مقاله با مهم‌ترین دلایلی که استانبول را به بهترین شهر ترکیه برای زندگی تبدیل می‌کند آشنا شدیم. سطح بالای رفاه، درآمد و دسترسی به امکانات شهری به همراه زندگی در یکی از زیباترین و توریستی‌ترین شهرهای ترکیه فرصت فوق العاده ای است که نباید به سادگی از دست دهید. به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم از طریق مراجعه به سایت ام تی سی هوم و تماس با مشاوران املاک و حقوقی حرفه‌ای این شرکت، با ساده‌ترین راه‌های مهاجرت به ترکیه و زندگی در استانبول از طریق خرید ملک آشنا شوید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو