شما فصل خاصی از سال را ترجیح می دهید و دوست دارید؟ بعضی افراد هستند که بهار را دوست دارند، در صورتی که برخی دیگر عاشق قدم زدن در پاییز هستند. چرا بعضی فصل ها برای ما خوشایندتر است؟ چرا بعضی افراد معتقدند که شخصیت هر انسانی بستگی به فصل مورد علاقه اش دارد؟ آیا این نظریه و اعتقاد پایه علمی هم دارد؟

فصل مورد علاقه شما در رابطه با شما چه می گوید؟


بهار
نوزادان متولد شده در بهار نمره بالایی در خوش‌بینی عمومی می‌گیرند. بهاری ها از شکست‌ها در جهت پیشرفت و رونق استفاده می‌کنند. اما طبق مطالعاتی که از ۵۸۰۰۰ نفر در ایالات متحده کرده‌اند، افراد متولد در بهار امکان افسردگی بالینی بیشتری را داشته‌اند.

تابستان
متولدین تابستان خلق بالا و پایین را به فاصله اندکی تجربه می‌کنند. محققان گفته اند برای این حالات روحی، دوچرخه سواری به این افراد کمک زیادی می‌کند. تابستانی ها اغلبشان احساساتی هستند.

پاییز
محققان گفته‌اند افرادی که در پاییز متولد می‌شوند، اختلال افسردگی فصلی کم‌تری را تجربه می‌کنند. به علاوه احتمال پایینی در مورد ابتلا به اختلال دو قطبی بین متولدین پاییز وجود دارد.

زمستان
طبق مطالعه سال ۲۰۱۵، خلاقیت و توان حل مسأله و تخیل در متولدین زمستان بیشتر است. همچنین، افراد متولد زمستان ابتلای بیشتری در زمینه افسردگی فصلی و افسردگی دارند.

تغییرات فصلی در نور و دما می تواند تاثیر بسیاری در خلق و خو، احساس و رفتار شما داشته باشد. همچنین بسیار مهم است که بدانیم ترجیح ما برای یک فصل بخصوص تحت تاثیر تجربیات ما نیز قرار دارد. برای مثال اگر در فصل تابستان به شما اجازه داده باشند که به مانند یک فرد بزرگسال تفریح کنید و مستقل باشید، به احتمال بیشتری در آینده ترجیح شما فصل تابستان خواهد بود. بنابراین در ترجیح ما عوامل مختلفی تاثیر دارند.