آموزش اشتراک گذاری به کودکانی که اسباب بازی به دیگران نمی دهند

آموزش اشتراک گذاری به کودکانی که اسباب بازی به دیگران نمی دهند


منبع: مینویسم

87

1399/8/18

16:20


7 کلید آموزش اشتراک گذاری به کودکان

اشتراک گذاری و تقسیم یک مهارت طبیعی نیست، بنابراین کودکان باید این کار را یاد بگیرند. اما شما باید با الگوسازی به کودکان خود یاد بدهید که چگونه اسباب بازی و وسایلشان را به دوستان خود بدهند و به آنها نشان دهید که انجام این کار نتیجه مثبتی برای آنها به همراه دارد.

برای کودکان خردسال امتناع از به اشتراک گذاری اسباب بازی و یا خوراکی امری طبیعی است و همچنین برای آنها طبیعی است که احساس کنند هر آنچه می خواهند به آنها تعلق دارد، حتی اگر اینگونه نباشد! حتی کودکان خردسال با نگرشهای خشن و دفاعی از چیزهای خود دفاع می کنند. با وجود این، باید به کودکان خود یاد بدهید که چگونه اسباب بازی خود را با دوستان اشتراک بگذارند.

بررسی ۷ معایب و مزایای کودکان دارای اسباب بازی زیاد

چگونه به کودکان بیاموزیم که اسباب بازی خود را با دوستانشان به اشتراک بگذارند؟

اشتراک گذاری بخصوص در کودکان امری طبیعی نیست؛ این یک مهارت است که باید به کودکان آموزش داده شود. اما درک اینکه معنای دادن اسباب بازی و دریافت آن ها چیست برای کودکان خردسال آسان نیست، به ویژه اینکه آنها درک درستی از زمان و زبان ندارند. به عنوان مثال، گفتن این موضوع به کودک دو ساله که چند دقیقه دیگر اسباب بازی هایش را پس می گیرند، برای آنها معنی ندارد.

کودکان خردسال در یک مرحله خودمحوری از رشد قرار دارند و فقط خود را به عنوان افرادی که صاحب وسایل  هستند تشخیص می دهند. آنها شروع به کشف معنای داشتن چیزی می کنند و اینکه چیزها متعلق به افراد دیگر است درک نمی کنند. اما کودک می تواند اشتراک گذاری اسباب بازی را یاد بگیرد. با این حال، این امر به صبر و حوصله و آموزش صحیح والدین و مربیان آنها نیاز دارد. در ادامه این مطلب می توانید ۷ نکته کلیدی درباره آموزش اشتراک گذاری به کودکان را بخوانید.

ترس از تاریکی در کودکان را چگونه درمان می شود؟ (۱۰ روش درمان ترس از تاریکی)

بچه ها به طور کلی مفهوم اشتراک را در حدود سه سالگی درک می کنند. اما مدتی طول می کشد تا کودک آماده این کار شود. حتی اگر کودک در حال همدلی است و می تواند منتظر نوبت خود باشد، کودکان به اندازه کافی بالغ نیستند که در برابر همه انگیزه هایشان مقاومت کنند. بیشتر کودکان سه و چهار ساله ، علایق لحظه ای خود را در الویت قرار می دهند.

چگونه به کودکان بیاموزیم که وسایل خود را با دوستانشان به اشتراک بگذارند؟

چگونه به کودکان بیاموزیم که وسایل خود را به دوستانشان بدهند؟

۱٫ مثال بزنید

اگر می خواهید کودکتان اشتراک گذاری را باد بگیرد، باید الگوی مناسبی برای او باشید. کودکان تقلید می کنند و اغلب و اغلب والدین خود را الگو قرار می دهند شما می توانید این کار را با به اشتراک گذاشتن چیزی مثل غذا و یا میوه نشان دهید یا با اجازه دادن به آنها برای کمک در انجام کار های خانه نشان دهید. همچنین برای آنها خوب است که شما را در حال اشتراک گذاری وسایلتان با دیگران ببینند.

بررسی نقش سازنده و غیر سازنده تقلید در کودکان 

۲٫ فراموش نکنید که وسایل کودکان برای آنها بسیار اهمیت دارد

وسایل و اسباب بازی دنیای کودک شماست، اگر آنها را مجبور کنید تا از آن ها دست بکشند، فقط وسواس آنها را در مورد ایمن نگه داشتن وسایلشان تقویت می کنید. کودک باید یاد بگیرد که به اشتراک گذاشتن به معنای از دست دادن یا انصراف آنها نیست. به این ترتیب، آنها خواهند دید که به دادن اسباب بازی ها به کودکان دیگر فقط بازیها را بسیار لذت بخش تر می کند.

۳٫ به کودکان اطمینان دهید که پس از اتمام بازی اسباب بازی خود را دریافت می کنند!

وقتی سایر کودکان وسیله ای را به اشتراک می گذارند به آنها اشاره کنید. به این ترتیب، کودک شما می تواند ببیند چه اتفاقی می افتد وقتی دیگران وسایل خود را به اشتراک می گذارند و پس از اتمام بازی مجددا آن را دریافت می کنند. اگر این اسباب بازی برای بازی تیمی باشد، آنها می توانند مدتی بازی کنند و پس از پایان کار آن را پس دهند. بنابراین کودک می تواند ببیند که به اشتراک گذاری در واقع سرگرم کننده است.

چگونه از سلامت روان دانش آموزان در دوران کرونا محافظت کنیم؟

۴٫ علت دوست نداشتن اشتراک گذاری را بیابید

برای ایکه بتوانید به کودکان خود، دادن اسباب بازی و خوراکی به دوستانشان را بیاموزید باید علت امتناع او از انجام این کار را بیابید! و سپس آن مساله را با صحبت کردن و اطمینان دادن به او حل کنید.

۵٫ نگرش مثبت کودک را تقویت کنید

هنگامی که فرزندتان نسبت به اشتراک گذاری نگرش مثبت دارد آن را بپذیرید و به آنها برای تبریک و تقویت این نگرش پاداش دهید.

علت دوست نداشتن اشتراک گذاری را بفمهمیدو به او یاد بدهید چگونه این کار را انجام دهد.

علت دوست نداشتن اشتراک گذاری را بفمهمیدو به او یاد بدهید چگونه این کار را انجام دهد.

۶٫ صبور باشید

برای برخی از کودکان درک این موضوع دشوار است که درک کنند “به اشتراک گذاشتن اسباب بازی ها سرگرم کننده است” اما زمان به آنها کمک می کند که خود به این نتیجه برسند. هنگامی که کودک مهارت های اجتماعی پیدا می کند و دوست می شود، به احتمال زیاد این ایده را سرگرم کننده می داند که آن را بپذیرد.

۱۰راهکار موثر برای درمان دروغگویی در کودکان

۷٫ به کودکان خود بیاموزید که اشتراک گذاری چیزی بیشتر از صرف مبادله اشیا است

علاوه بر مبادله و به اشتراک گذاری اشیا، می توانید با بیان یک داستان و قصه، اشتراک گذاری و پاداش آن کار را به آنها بیاموزید. در کار های روزمره خود هر کجا که مناسب بود واژه “به اشتراک گذاری” را بکار ببرید. دلیل این امر این است که برای کودک بسیار مفید است که آن را در کارهای روزمره خود ادغام کند.

چرا مهم است که به کودکان خود یاد بدهید اسباب بازی خود را به اشتراک بگذارند؟

یادگیری اشتراک گذاری می تواند برای کودکان خردسال کمی دشوار باشد. اما این چالشی است که باید با آن مقابله کرده و از آن عبور کنند. این توانایی مهمی است که آنها نیاز دارند تا بتوانند با دیگران خوب بازی کنند و از تعاملات خود با کودکان دیگر بهره مند شوند.

متاسفانه همه کودکان این مهارت را نمی آموزند. مطمئناً شما همکاران، دوستان و اقوام خود را می شناسید که حتی در بزرگسالی هنوز مهارت اشتراکی کسب نکرده اند. کنار آمدن با این بزرگسالان بسیار دشوار است. خبر بد در اینجا این است که به دست آوردن این مهارت در بزرگسالی تقریباً غیر ممکن است. به همین دلیل کسب مهارتهای اشتراکی در دوران کودکی بسیار مهم است. بنابراین ، اهمیت آموزش به اشتراک گذاشتن به فرزندان خود را دست کم نگیرید.

فروشگاه قطعات آسانسور

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو