طرز تهیه لواشک خرمالو (دو دستور خانگی برای درست کردن این لواشک خوشمزه)

طرز تهیه لواشک خرمالو (دو دستور خانگی برای درست کردن این لواشک خوشمزه)


منبع: آرگا

128

1399/8/18

18:07


در این مطلب توجه شما را به طرز تهیه لواشک خرمالو با ساده ترین روش ها به همراه نکات طلایی برای ایجاد طعم ایده آل جلب خواهیم کرد که امیدواریم با توجه به دستورات ذکر شده بتوانید این نوع لواشک را در منزل به راحتی تهیه نمایید.

طرز تهیه لواشک خرمالو (دو دستور خانگی برای درست کردن این لواشک خوشمزه)

لواشک خرمالو از انواع لواشک ها با طعم متفاوت می باشد و برای طرز تهیه لواشک خرمالو شما می توانید از دو روش مختلف استفاده نمایید و لواشکی با طعم بی نظیر را در منزل تهیه کنید.

دستور تهیه لواشک خرمالو با دو روش مختلف

برای تهیه لواشک از روش های مختلف نظیر لواشک خرمالو و لواشک زردآلو و لواشک کیوی و لواشک آلو و … استفاده می شود و بهتر است شما در هر فصلی این نوع لواشک ها را به صورت بهداشتی تهیه نمایید.

لواشک خرمالو

روش اول : دستور تهیه لواشک خرمالو

مواد لازم

  • خرمالوی رسیده : یک کیلوگرم
  • آب : یک فنجان کوچک

مراحل تهیه لواشک زردآلو

برای تهیه این نوع لواشک ابتدا خرمالوها را بشویید سپس آن ها را درون قابلمه ای مناسب بریزید و یک فنجان آب به خرمالوها بیفزایید سپس قابلمه را روی شعله گاز با حرارت ملایم قرار بدهید و اجازه دهید تا خرمالوها نرم و پخته شوند.

خرمالوهای پخته و نرم شده را درون آبکش بریزید و مایه لواشک را از آبکش عبور بدهید. توجه داشته باشید که پوست خرمالوها نباید از صافی عبور کنند.

کف و اطراف سینی استیلی را به کمک مقداری روغن چرب نمایید سپس کاغذ روغنی یا نایلونی را در کف سینی پهن نمایید و مایه لواشک را روی آن بریزید. قطر مایه لواشک نباید زیاد باشد سپس سینی را زیر نور مستقیم خورشید قرار بدهید تا لواشک به صورت کامل خشک گردد.

مدت زمان خشک شدن لواشک به کمک نور خورشید به میزان ضخامت آن بستگی دارد و هر چقدر لواشک ضخیم باشد مدت زمان بیشتری را باید صرف خشک کردن آن کنید.

لواشک خرمالو خوش طعم

روش دوم : درست کردن لواشک خرمالو به کمک فر

در صورت تمایل می توانید این نوع لواشک را درون فر بسازید که برای تهیه لواشک به کمک فر باید مانند روش قبل مایه لواشک را آماده کنید سپس فر را روی دمای ۱۰۰ درجه سانتی گراد یا کمتر تنظیم نمایید.

در مرحله بعدی طرز تهیه لواشک خرمالو کف سینی فر را به کمک کاغذ روغنی بپوشانید سپس مایه لواشک را روی کاغذ روغنی بریزید و سینی را درون فر قرار دهید. برای خشک شدن لواشک به کمک فر به دو تا سه ساعت زمان نیاز دارید و باید هر ۳۰ دقیقه لواشک را چک نمایید تا از آماده شدن آن مطمئن شوید سپس سینی را از درون فر بیرون آورید.

بعد از آماده شدن لواشک خرمالو می توانید آن را در دمای محیط قرار بدهید سپس لواشک را به کمک قیچی یا کارد برش بزنید و درون ظرف درب دار آن را نگه دارید.

طرز تهیه لواشک خرمالو در خانه

نکات طلایی برای تهیه این لواشک

۱.این نوع لواشک را می توانید به کمک میوه خام خرمالو نیز تهیه کنید که در این صورت بعد از جدا کردن پوست خرمالو باید آن را درون غذاساز یا مخلوط کن بریزید تا میکس شود و برای مزه دار کردن آن نیز می توانید افزودنی های مورد علاقه تان را به خرمالوی له شده بیفزایید. توجه داشته باشید که برخی از خرمالوها دارای هسته می باشند که قبل از میکس کردن آن ها باید هسته آن را خارج نمایید.

۲. برای ترش شدن لواشک می توانید مقداری جوهر لیمو به مایه آن بیفزایید.

لواشک خرمالو خوشمزه

در این بخش از آشپزی مجله آرگا با دستور تهیه لواشک خرمالو در خدمت شما عزیزان بودیم که امیدواریم از تهیه این نوع لواشک در منزل نهایت لذت را ببرید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو