حقایق و عجایب شرکت دیزنی!! +عکس

حقایق و عجایب شرکت دیزنی!! +عکس


منبع: سیمرغ

555

1399/8/18

19:49


حقایق و عجایب شرکت دیزنی!! +عکس

از آن زمان به بعد، کارمندان پارک دیگر با همکاران جنس مخالف خود شوخی نکرده و به آنها کاری ندارند. علاوه بر این، رابطه آنها با بازدیدکنندگان جنس مخالف از پارک نیز....

10 حقیقت عجیب درباره دیزنی لند

به احتمال بسیار زیاد، بیشتر کسانی که این مقاله را می‌خوانند، تحت تاثیر شرکت والت دیزنی، کودکی خود را سپری کرده اند. این امپراطوری با نقاشی "قایق بخار ویلی" کار خود را آغاز کرد و توسعه یافت و به یکی از بزرگ ترین شرکت ها در این صنعت تبدیل شد. تقریبا هر شخصی این عبارت را که توسط برندگان بیان  می‌شود، می‌شناسد: "من به دیزنی لند می‌روم". دیزنی لند یکی از یازده پارک موضوعی ‌موجود در سراسر جهان است که در اختیار این امپراطوری رسانه ای قرار دارد.

با امپراطوری به چنین وسعت، حقایق جالب توجه، جالب، و گاهی اوقات عجیب در این رابطه مطرح می‌شود. در اینجا به 10 عدد از این حقایق عجیب اشاره می‌کنیم.

بیشتر بدانید : حقایق جالب درباره کاراکترهای محبوب دیزنی

10. گوش های پنهان

چه در پارک اصلی دیزنی لند باشید و چه در پارک های موضوعی ‌دیگر، هر جا را که نگاه کنید، گوش های میکی موس را در آن مکان ها خواهید یافت. باید بدانید که این گوش ها، گوش های تجارت و کسب و کار نیستند. از شکل پیتزا گرفته تا لبه گوش های پنهان شده در کاشی ها، گوش های نمادین میکی موس در همه جا است؛ اینها به لطف آرزوی والت برای اضافه کردن جادو به پادشاهی خود است.

والت دیزنی



9. اوّلین موسیقی متن فیلم 

مدّت ها پیش، انیمیشن تب شنبه شب، یکی از فوق العاده ترین کارهای دهه هفتاد میلادی محسوب می‌شد. این انیمیشن درباره یک عروسک چوبی و سازنده آن بود و برای اوّلین بار موسیقی متن فیلم را در اختیار دید عموم قرار داد. از آغاز کار شرکت با انیمیشن "قایق بخار ویلی"، و استفاده موسیقی در آن، پروژه های دیزنی ساخت موسیقی را بخشی تفکیک ناپذیر از این فرایند ساخته اند. بنابراین، ساخت موسیقی و کسب پول از آن، گسترش طبیعی این صنعت محسوب می‌شود. 

8. جوایز اسکار 

تا مراسم اسکار سال 2008، شرکت والت دیزنی بیش از 200 بار نامزد این جایزه شده و بیش از 50 بار آن را از آن خود کرده است. از بین آنها، 51 نامزدی برای فیلم های انیمیشن بوده، و 14 تا از آنها این جایزه را از آن خود کرده اند. با وجود شرکت پیکسار تحت نظر این گوش ها، شرکت پیکسار خود به تنهایی 13 اسکار را برده است. دیزنی به احتمال بسیار زیاد، روند رو به بُرد خود را با سرعتی بیشتر ادامه خواهد داد، زیرا حق پخش و انتشار فیلم های این شرکت را تماما بر عهده دارد. دیزنی، شرکت پیکسار را دو سال پیش خرید. 

برای والت قدیمی، این شرکت 22 اسکار را در طبقه بندی های معمول کسب کرده است و به خاطر 59 بار نامزدی، 4 اسکار افتخاری را نیز از آن خود کرده است. 

7. موی صورت 

در دهه 1960 میلادی، موهای بلند و موی صورت، به عنوان نشانه هیپی ها شناخته می‌شد؛ که این امپراطوری نمی‌توانست با آن همراه شود. بنابراین سیاستی در این کشور به مرحله اجرا در آمد که بر اساس آن، کارمندان مرد پارک های موضوعی، باید موهای سرشان را کوتاه می‌کردند و صورت هایشان نیز بدون مو باشد. تا سال 2000، این سیاست در پارک های موضوعی ‌به اجرا در می‌آمد. در این سال این سیاست تغییر کرد. حال مردان می‌توانند با سبیلی منظم و مرتب در محل کار حاضر شوند. 

والت دیسنی

6. عاشق شدن ممنوع!! 

صحبت در این رابطه که سکوت کنیم. کارمندان دیزنی نمی‌توانند عاشق همدیگر شوند- بنابراین، در دیزنی عاشق همدیگر نشوید. یکی از کارمندان با مجله لس آنجلس صحبت کرد و از قوانین موجود در پارک پرده برداشت. زمانی که جانی دپ نقش جک اسپارو را داشت. متاسفانه شخصی از او و نامزدش عکس گرفت و نشان مقامات بالادست داد. او مصاحبه را با لباس مخصوص فیلم "دزدان دریای کارائیب: پایان جهان" انجام داد، و مشخصات خود را کامل بیان نمود. همین مصاحبه سبب شد تا او گوش های دیزنی لندی خود را از دست دهد. 

از آن زمان به بعد، کارمندان پارک دیگر با همکاران جنس مخالف خود شوخی نکرده و به آنها کاری ندارند. علاوه بر این، رابطه آنها با بازدیدکنندگان جنس مخالف از پارک نیز تغییر کرده است. خوش به حال تو جک!!! هیچ یک از این مشکلات را نداشتی. 

عاشق شدن ممنوع



5. کنترل سفت و سخت علائم تجاری 

سال ها پیش شرکت دیزنی قول داد که از سه مهدکودک در فلوریدا، به خاطر استفاده از تصاویر شخصیت های مشهور دیزنی که در قطعات چند متری نقاشی کشیده شده بودند، شکایت کند. شخصیت ها جایگزین شدند. این تنها یک نمونه از پایبندی شرکت دیزنی به شخصیت هایش است. در مورد دیگر، از یک زوج فلوریدایی به خاطر استفاده از شخصیت های آیرون، تایگر، و پوو در تبلیغات لباس های خود برای جشن، شکایت شد. این زوج مجبور شد تا لباس ها را پس دهد.

میکی ماوس



4. فروشگاه

در حالی که شرکت دیزنی، کنترل سختی بر روی شخصیت های شرکت دارد، بر نشان های تجاری دیزنی نیز حساسیت دارد. هفت سال پس از اکران فیلم انیمیشن سفیدبرفی و هفت کوتوله، به نمایش دوباره فیلم های خود در صحنه تئاتر پرداخت. از آن زمان به بعد، و پس از ظهور DVD، این فروشگاه از کارهای انیمیشنی شرکت والت دیزنی، هر ده سال یکبار بازگشایی می‌شود و در معرض دید عموم قرار می‌گیرد. ظاهرا، این راهی است که کودکان نسل جدید را با انیمیشن های قدیمی‌این شرکت آشنا نماید و آنها را علاقمند به والت دیزنی نماید. یا مانند هر کسب و کار دیگری در سراسر جهان، این هم روشی برای تجارت و کسب درآمد باشد. 

فروشگاه والت دیزنی

3. بزرگ است؛ جهان بزرگ والت دیزنی 

این شرکت با تمام بخش های در حال ساختش، مساحتی دو برابر منطقه منهتن نیویورک دارد. هر روز، مهمانان حاضر در استراحتگاه ها، مسیرهایی را طی می‌کنند که تمیز کردن آنها برای یک فرد عادی، 40 سال زمان خواهد بُرد. ظاهرا خدمه فضای سبز، بیش از یک میلیون کیلومتر چمن را تدارک دیده اند. در طول هفت سال گذشته، تلاش های گسترده ای برای صرفه جویی در مصرف آب پارک های موضوعی ‌صورت گرفته است. و سبب شده است تا 2.5 میلیارد گالن آب ذخیره شود. چه کسی گفته است این جهان والت دیزنی، جهان کوچکی است؟ 

؛ جهان بزرگ والت دیزنی

2. سواری های کُشنده 

از زمان باز شدن این پارک در سال 1955 تا کنون، بیش از دوازده نفر جان خود را از دست داده اند. بیشتر این مرگ ها در پارک اصلی دیزنی لند رخ داده است و یک نفر نیز در پارک دیزنی پاریس به کام مرگ رفته است. بیشتر این مرگ ها نیز به علّت رعایت نکردن مقررات مربوطه و گوش ندادن به هشدارها توسط خود میهمانان بوده است. وقتی به آنها گفته می‌شود تا در ترن های هوایی ننشینند، حتما برایش هم دلیلی دارند. 

 سواری های کُشنده

1. آپارتمان والت 

هنگامی‌که والت دیزنی لند را در اویل دهه پنجاه میلادی می‌ساخت، دوست داشت همه چیز تا حد امکان افسانه ای و جادویی باشد، به همین دلیل آپارتمانی را برای خود در این پارک موضوعی ‌ساخت. کارمندان پارک می‌دانستند او چه زمانی در آپارتمان است، زیرا تلالو چراغ های خانه والت از دوردست دیده می‌شد. تا امروز، که بیش از 45 سال از مرگ والت می‌گذرد، چراغی را به یاد او روشن گذاشته اند و تا جایی که امکان داشت اتاق را از زمان مرگ او، به همان صورت حفظ نموده اند. شاید گوش های میکی موس، تنها چیزی نباشد که شما در پارک دیزنی لند می‌بینید. 

آپارتمان والت

بیشتر بدانید : نگاهی به خانه‌ی افسانه‌ای والت دیزنی

 

تهیه و ترجمه: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture    
اختصاصی سیمرغ


مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو