شیرینی ناپلئونی خانگی و خوشمزه را با روش اصلی بپزید

شیرینی ناپلئونی خانگی و خوشمزه را با روش اصلی بپزید


منبع: آرگا

138

1399/8/19

11:25


شیرینی ناپلئونی نوعی شیرینی سه لایه با منشاء فرانسوی می باشد که عطر و طعم بی نظیری دارد و بسیار پرطرفدار است, در این مطلب ما قصد داریم تا شما را با طرز تهیه شیرینی ناپلئونی در منزل با روش اصلی آشنا سازیم.

شیرینی ناپلئونی خانگی و خوشمزه را با روش اصلی بپزید

اغلب کدبانوها به پختن شیرینی های خوشمزه در منزل علاقه مند هستند شیرینی ناپلئونی از انواع شیرینی های خوش طعم و محبوب است که بهتر است این شیرینی خوشمزه را در منزل بپزید و از طعم بی نظیر آن نهایت لذت را ببرید. در طرز تهیه شیرینی ناپلئونی از خمیر هزارلا و خمیر یوفکا استفاده می شود و شما می توانید خمیر هزارلا را از قنادی ها تهیه کنید و یا از خودتان این خمیر را در منزل تهیه نمایید.

شیرینی ناپلئونی، شیرینی دانمارکی و نان خامه ای از انواع شیرینی های محبوب در ایران هستند و از این شیرینی ها می توانید در مهمانی ها و مجالس برای پذیرایی از مهمان هایتان استفاده کنید. دستور پخت شیرینی ناپلئونی را به همراه نکات طلایی در ادامه مشاهده خواهید کرد.

طرز تهیه شیرینی ناپلئونی پرطرفدار و محبوب

مواد لازم

  • خامه فرم گرفته : ۱ لیوان
  • خمیر هزارلا : ۱ ورق
  • پودر قند : به میزان لازم
  • پودر پسته : به میزان لازم

طرز تهیه شیرینی ناپلئونی با خمیر هزارلا

ابتدا فر را بر روی دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد تنظیم کنید تا به خوبی داغ شود سپس روی سطح کار را آرد پاشی کنید و خمیر هزارلا را بر روی سطح کار قرار دهید (برای مشاهده آموزش روش تهیه خمیر هزارلا به مطلب طرز تهیه شیرینی زبان مراجعه کنید.) سپس خمیر را به صورت مربع های ۱۰ سانتی متر در ۱۰ سانتی متر برش دهید. در مرحله بعد در درون قالب فر کاغذ روغنی قرار دهید و سپس برش های خمیر را در درون سینی فر بچینید.

برش دادن خمیر هزارلا به شکل مربع

 قالب فر را در درون فر با دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد به مدت ۵۰ تا ۶۰ دقیقه قرار دهید تا شیرینی ها برشته و طلایی شوند.

شیرینی ناپلئونی

سپس قالب فر را از درون فر بیرون آورید و با کمک چاقو هر خمیر را به دو قسمت برش بزنید.

بش دادن نان شیرینی به دو قسمت

شیرینی ناپلئونی خوشمزه

 بخش خشک روی خمیر ها را با نوک چاقو به خوبی بتراشید و در درون کاسه ای بریزید از تکه های خشک شیرینی می توانید برای روی شیرینی ناپلئونی نیز استفاده کنید.

خرده های خمیر برشته شده


در مرحله آخر روش پخت شیرینی ناپلئونی به صورت لایه لایه بین نان های شیرینی خامه فرم گرفته بریزید و آن ها را بر روی هم قرار دهید.

خامه فرم گرفته شده

ریختن خامه بر روی نان شیرینی

مراحل تهیه شیرینی ناپلئونی در منزل

می توانید بر روی خامه مقداری پودر قند و خرده خمیر برشته نیز بریزید توجه داشته باشید که تعداد لایه های شیرینی به سلیقه شخصی خودتان بستگی دارد. بعد از اینکه لایه ها را بر روی هم قرار دهید بر روی لایه آخر باقی مانده خامه بریزید و سپس روی خامه را با کمک خرده های شیرینی برشته شده و پودر قند بپوشانید.

پوشاندن سطح شیرینی ناپلئونی با کمک خرده خمیر برشته شده

طرز تهیه شیرینی ناپلئونی خوشمزه و پرطرفدار

تزیین زیبا شیرینی ناپلئونی

نکات طلایی برای پخت شیرینی ناپلئونی

  • اگر تصور می کنید که تکه های خشک تراشیده شده روی سطح شیرینی کم است می توانید اضافی خمیر های برش زده را در درون فر قرار دهید تا برشته شوند و سپس آن ها را با کمک دست خرد کنید.
  • توجه داشته باشید که در طرز تهیه تهیه شیرینی ناپلئونی درجه حرارت فر نباید از ۱۸۰ درجه بیشتر باشد تا همه لایه های داخلی خمیر نیز به خوبی پخته شوند.
  • در تهیه ناپلئونی، استفاده از خرده های خمیر برشته شده در بین لایه ها به انسجام بیشتر شیرینی کمک می کند.
  • این شیرینی را می توانید با خمیر یوفکا نیز تهیه کنید ولی خمیر هزارلا یکی از مناسب ترین خمیر ها برای تهیه این شیرینی است و اگر خودتان تمایل دارید این خمیر را در منزل تهیه کنید باید برای تهیه آن دقت لازم را به خرج دهید تا به نتیجه مطلوب برسید.
  • برای تهیه شیرینی ناپلئونی می توانید اندازه مربع های برش زده خمیر هزارلا را کمتر و یا بیشتر کنید.
  • بهتر است در بین لایه ها از پودر قند زیادی استفاده نکنید زیرا شیرینی ناپلئونی بیش از حد شیرین می شود.

شیرینی ناپلئونی

آموزش تهیه شیرینی ناپلئونی با خمیر یوفکا

شیرینی ناپلئونی از جمله شیرینی های پرطرفدار و خوشمزه می باشد که همانند شیرینی زبان علاوه بر پخت این شیرینی با خمیر هزارلا می توان در تهیه ناپلئونی به این خمیر از خمیر یوفکا نیز استفاده کرد. در ادامه قصد داریم نحوه پخت شیرینی ناپلئونی با خمیر یوفکا را آموزش دهیم.

مواد لازم:

  • خمیر یوفکا: ۳ الی ۴ ورق
  • خامه فرم گرفته: ۱ پیمانه
  • پودر پسته: به مقدار کافی
  • پودر قند: به مقدار کافی

روش تهیه شیرینی ناپلئونی با خمیر یوفکا

دستور پخت:

در تهیه شیرینی ناپلئونی با این روش باید خمیر را از درون فریزر بیرون آورید و به مدت ۱۲ ساعت زمان دهید تا یخ خمیر کاملا باز شود(بهتر است در طی این مدت داخل یخچال قرار بگیرد).

هر یک از خمیر یوفکا را به شکل لایه ای تا بزنید به نحوی که حالت نواری داشته باشد، در واقع تعداد لایه های هر خمیر باید در حدود هشت لایه باشد.

در مرحله بعد طرز تهیه شرینی ناپلئونی باید داخل سینی فر را با کاغذ روغنی یا شیرینی پزی بپوشانید و خمیرها را با کمی فاصله داخل سینی بگذارید. سپس سینی را درون فر قرار دهید تا با حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد خمیرها بپزند. مدت زمان پخت حدودا ۱۰ دقیقه می باشد البته برای اطمینان از خشک شدن و اندکی برشته شدن بهتر است به طور مدام به آن سر بزنید، زیرا خمیرها نباید بیش از حد بپزند و یا بسوزند.

پس از بیرون آوردن از درون فر، نوارهای خمیری پخته شده را به قسمت های کوچک تر برش بزنید و بعد از اینکه خنک شدند، با کمک یک چاقو می توانید خامه را بین خمیرها قرار دهید توجه داشته باشید نیازی به خامه گذاشتن در تمامی لایه ها نیست بلکه سه ردیف خامه در هر خمیر کفایت می کند.

در نهایت پس از گذاشتن خامه، لایه های دیگر را نیز بر روی آن بگذارید و در سطح هر شیرینی، یک ردیف خامه قرار دهید و خرده ها و تکه های شیرینی در زمان برش را روی آن قرار دهید، بعد با الک مقداری پودر قند روی آن بپاشید، سپس با پودر پسته تزیین نمایید.

نکته: هر یک عدد شیرینی ناپلئونی باید ۲۴ لایه( سه خمیر ۸ لایه) و ۳ الی ۴ ردیف خامه داشته باشد.

طریقه تهیه شیرینی ناپلئونی با خمیر یوفکا

طرز تهیه شیرینی ناپلئونی به پایان رسید شما می توانید این شیرینی را با کمک پودر پسته و پودر قند تزیین کنید و سپس شیرینی را در درون یخچال قرار دهید تا به خوبی سرد شود. در صورت تمایل می توانید برای آموزش طرز تهیه شیرینی های مختلف به بخش انواع شیرینی مراجعه کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو