چند نکته مهم درباره محصولات سلامت جنسی

منبع: فرزند

133

1399/8/19

12:02


چند نکته مهم درباره محصولات سلامت جنسی

امروزه با افزایش اطلاع رسانی درباره انواع بیماری های مقاربتی و بالا رفتن آگاهی عمومی جامعه در زمینه حفظ و بهبود کیفیت رابطه زناشویی محصولات سلامت جنسی نیز تبدیل به ضرورت های اولیه یک رابطه سالم شده است.

با این حال آموزش و اطلاع رسانی در این زمینه باید مستمر باشد تا بتوان از مسائل ناخواسته و بیماری‌ های مربوط به آن پیشگیری کرد. اینکه چقدر درباره کاندوم و انواع آن اطلاعات دارید؟ می‌ دانید استفاده از کاندوم نیاز به آموزش دارد و نکات مهمی درباره این محصول نادیده گرفته می‌ شود؟ جزو مواردی است که لازم است در رابطه با آن به اندازه کافی اطلاعات کسب کنید.

کاندوم‌ ها تاثیر بسیار زیادی در کنترل جمعیت و تنظیم خانواده دارند، همچنین از ابتلا به بیماری‌ های مقاربتی تا میزان زیادی جلوگیری می‌ کنند. امروزه با وجود انواع کاندوم، همسران می‌ توانند رابطه جنسی سالم تر با رضایت بیشتر را تجربه کنند، برای مثال خرید کاندوم خاردار و انواع دیگر آن در فروشگاه های اینترنتی محصولات سلامت جنسی مانند http://bia2safa.net/goto/web/url/1992051  به سادگی امکان پذیر است.

اجازه بدهید تا در این مطلب به چند نکته مهم درباره کاندوم بپردازیم. امیدواریم این اطلاعات در جهت حفظ سلامت روابط جنسی همسران موثر باشند.

درباره کاندوم چه می‌‌دانید؟

استفاده صحیح از کاندوم باعث جلوگیری از بارداری و انتقال بسیاری از بیماری‌ های مقاربتی (STD) می‌ گردد. متاسفانه بسیاری از افراد روش صحیح استفاده از کاندوم را نمی‌ دانند و در میان افراد کم‌ تجربه گزارش های مختلفی از پارگی کاندوم یا رها شدن آن در لوله رحم وجود دارد. علاوه بر بی اطلاعی در استفاده صحیح کاندوم موارد دیگری هم وجود دارند که باید درباره کاندوم بدانید.

کاندوم باید در جای مناسبی نگهداری شود.

اگر کاندوم در محیط خیلی گرم یا خیلی سرد نگهداری شود، خاصیت خود را از دست می‌ دهد و ممکن است در زمان استفاده پاره شود. بنابراین کاندوم را در جایی نگهداری دارید که دارای دمای معمولی اتاق یعنی ۲۲ درجه سانتیگراد باشد. به طور کلی کاندوم‌ ها را در یخچال یا در معرض نور مستقیم خورشید قرار ندهید.

بسیاری از آقایان کاندوم را در کیف پول نگهداری می‌ کنند که اصلاً جای مناسبی نیست چرا که کاندوم در اثر باز و بسته شدن کیف، پاره یا نازک می‌شود. مراقب باشید که کاندوم در کنار اشیاء نوک تیز مانند قیچی، چاقو، سوزن، برگه کاغذ با لبه‌های تیز و … قرار نگیرد. اگر فرزندان کوچکی دارید، حتماً کاندوم را دور از دسترس آنها در جایی مناسب قرار دهید.

کاندوم را به شکل صحیح باز کنید.

باز کردن بسته دور کاندوم با دندان یا قیچی ممکن است باعث ایجاد پارگی روی کاندوم شود. بهتر است بسته را به دست بگیرید کاندوم درون آن را کمی پایین‌تر ببرید و از گوشه و جایی که مشخص شده است باز کنید.

به تاریخ انقضای کاندوم دقت کنید.

هرگز کاندومی که منقضی شده است استفاده نکنید. روی بسته بندی کلی کاندوم و روی هر عدد بسته بندی تکی، تاریخ انقضا درج شده است، بنابراین اگر کاندومی منقضی شده آن را دور بیندازید زیرا استفاده از کاندوم منقضی هیچ فایده‌ ای ندارد.

کاندوم را به شکل صحیح استفاده کنید.

کاندوم باید بر آلت در حالت erection استفاده شود، همچنین با ناخن تماس نداشته باشد تا پاره نشود. کاندوم باید در حالتی که رول است استفاده گردد و بر آلت قرار بگیرد. اگر رول کاندوم از سمت اشتباه باز شده باشد قطعاً در حین رابطه پاره می‌شود.

از مواد روان کننده بر پایه چربی استفاده نکنید.

بسیاری از زوج‌ ها برای کیفیت بیشتر رابطه جنسی از انواع لوبریکانت یا روان کننده استفاده می‌ کنند. باید توجه داشته باشید که لوبریکانت بر پایه آب باشد، زیرا لوبریکانت‌ های چرب می‌ توانند باعث پارگی لاتکس شوند. می‌ توانید برای جلوگیری قطعی از بارداری از لوبریکانت‌ های اسپرم‌ کش استفاده کنید.

چند نکته دیگر درباره کاندوم‌

  • هرگز از دو کاندوم همزمان استفاده نکنید. برخی افراد تصور می‌ کنند استفاده از دو کاندوم روی هم می‌ تواند تأثیر مضاعف داشته باشد در صورتی که این کار اصلاً عملی نیست و در ابتدای رابطه یک یا هر دو کاندوم در لوله رحم رها می‌ شوند. برای اطمینان بیشتر می‌ توانید از کاندوم‌ های ضخیم استفاده کنید. همچنین خرید کاندوم خاردار برای لذت مضاعف توصیه می‌ شود.
  • از تمام بیماری‌ های مقاربتی جلوگیری نمی‌ کنند. متاسفانه کاندوم‌ ها نمی‌ توانند از سرایت بیماری‌ هایی مانند تبخال تناسلی (هرپس)، زگیل تناسلی (HPV)، شپش تناسلی و … جلوگیری کنند. همچنین اگر یکی از زوجین مبتلا به ایدز یا هپاتیت باشد، بایستی تمهیدات بیشتری علاوه بر کاندوم صورت بگیرد. بنابراین در شرایط حساس حتماً از متخصصان کمک بگیرید.
  • برای استفاده از کاندوم بایستی شما و همسرتان رضایت کامل داشته باشید تا کیفیت رابطه جنسی حفظ شود. در این باره صحبت کنید و با یک نقطه نظر مشترک سلامت رابطه را تضمین نمایید.
  • می‌ توانید با خرید کاندوم خاردار یا انواع دیگری مانند تاخیری، ضد حساسیت و … در رابطه خود تنوع بوجود بیاورید.
  • اگر به لاتکس حساسیت دارید، می‌رتوانید از فروشگاه آنلاین کامش کاندوم‌های ضد حساسیت خریداری کنید.
  • حتی اگر وازکتومی انجام داده‌ اید، استفاده از کاندوم می‌ تواند مانع انتقال بیماری‌ های مقاربتی گردد. این نکته مهم را فراموش نکنید.

حتماً به خاطر داشته باشید که انتخاب های ما در حال حاضر بر زندگی ما در آینده تأثیر خواهند داشت. یکی از مهم‌ ترین نکات یک زندگی سالم، رعایت اصول بهداشتی در زمینه‌ های مختلف است. رابطه جنسی نیز باید با رعایت اصول بهداشتی و مسئولیت پذیری کامل انجام شود تا سلامت جسمی و روانی خانواده را تضمین کنند. امیدواریم در نظر گرفتن نکات موجود در این مطلب گامی در جهت سلامت روابط باشد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو