اندونزی قصد دارد 9 میلیون نفر را با واکسن آزمایشی “سینوواک چین” اواخر دسامبر واکسینه کند.

به گزارش سی ان ان، وزیر ارشد دولت اندونزی اعلام کرد اندونزی قصد دارد 9 میلیون نفر را با واکسن آزمایشی تولید شده توسط شرکت داروسازی سینوواک واکسینه کند و به احتمال زیاد واکسیناسیون از هفته سوم دسامبر سال 2020 آغاز می شود.

لوهات پانجایتان، وزیرهماهنگی امور دریایی و سرمایه گذاری اندونزی گفت: دولت اندونزی 9 میلیون نفر را در مناطق خاص واکسیناسیون می کند که به اعتقاد ما واکسینه شدن افراد در این مناطق به کاهش موارد ابتلا بسیار کمک می کند به عنوان مثال در جاکارتا، مناطق مختلفی وجود دارد که ما معتقدیم به طور قابل توجهی در افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا نقش دارند، بنابراین آنها را در اولویت قرار می دهیم. آزمایش های بالینی فاز 3 برای واکسن سینوواک در جاوه غربی با همکاری یک شرکت بیوتکنولوژی دولتی اندونزی به نام بایو فارما نیز انجام می شود.

مقامات اندونزی گفتند واکسن آزمایشیکشور را در مسیر رفع محدودیت ها برای رونق بخشی به صنعت گردشگری این کشور برای اوایل سال 2021 به ویژه مقصد محبوب گردشگری بالی انجام می دهند.

پانجایتان اظهار داشت: ما مشتاقانه منتظر این هستیم که بالی بار دیگر به یک منطقه سبز تبدیل شود، خوش بین هستیم که بالی در ابتدای سال آینده به یک منطقه سبز و مملو از گردشگر تبدیل شود زیرا واکسیناسیون را در هفته سوم دسامبر آغاز خواهیم کرد.

بر اساس آخرین اطلاعات دانشگاه جان هاپکینز، اندونزی از زمان شروع شیوع بیماری در مجموع 421 هزار و 731 مورد مبتلا به ویروس کرونا و 14 هزار و 259 مرگ را به ثبت رسانده است.