۲۵ راه ارزان و ساده برای پر کردن اوقات فراغت

۲۵ راه ارزان و ساده برای پر کردن اوقات فراغت


منبع: ستاره

503

1398/4/17

23:31


راه‌های زیادی برای پر کردن اوقات فراغت وجود دارند که از آن جمله می‌توان به مطالعه کردن،‌ اوریگامی، تماشای فیلم و مستند آنلاین، یادگیری آشپزی، عکاسی، پیاده روی و غیره اشاره کرد.

25 راه ارزان برای پر کردن اوقات فراغت


ستاره |
سرویس روانشناسی -
آیا می‌خواهید یک سرگرمی جالب و ارزان برای پر کردن اوقات فراغت داشته باشید؟ برخی عادات روزمره هستند که نه تنها ما را سرگرم می‌کنند، بلکه باعث می‌شوند زندگی شادتری نیز داشته باشیم. در این مطلب چند ایده خوب برای این منظور را گردآوری کرده‌ایم. به خواندن ادامه دهید و ببینید کدام‌یک را ترجیح می‌دهید.


ایده‌هایی برای پر کردن اوقات فراغت

سلیقه افراد با یکدیگر متفاوت است، بنابراین پر کردن اوقات فراغت در افراد مختلف یکسان نیست و به سبک کاری، زندگی و بسیاری موارد دیگر بستگی دارد. بنابراین برای پرکردن اوقات فراغت خود لیستی که در ادامه گردآوری شده است را مطالعه کنید و با توجه به سلیقه خود بهترین راهکارهای را انجام دهید.

۱. مطالعه کنید

مقالات و صفحات جذاب مجله‌ها را علامت گذاری کنید و درون یک پوشه به نام «خواندنی‌ها» نگهداری کنید. این پوشه را همواره همراه خود داشته باشید و زمان‌هایی که وقت خالی کوتاهی برای گذراندن پیدا می‌کنید، به سراغ آن بروید. شما همچنین می‌توانید چنین پوشه‌ای را روی لپ‌تاپ، یا کامپیوتر خود درست کنید و آن را درون یک فولدر اشتراکی قرار دهید تا از طریق تلفن همراهتان نیز به ان دسترسی داشته باشید.
 

پر کردن اوقات فراغت با مطالعه

 

۲. پیام‌ها را چک کنید

پنج دقیقه تا قرار ملاقات‌تان وقت دارید؟ می‌توانید از این زمان برای خواندن پیام‌ها یا ایمیل‌ها و خالی کردن صندوق دریافت پیام‌ها استفاده کنید. ممکن است به بررسی همه‌ پیام‌ها نرسید، اما در هر صورت حتی یک پیام هم کار شما تسریع و گذر زمان را نیز نامحسوس می‌کند.
 

۳. یادداشت مالی

بسیاری از افراد همواره از یادداشت دخل و خرج خود، پرداخت اقساط یا قبوض و ... باز می‌مانند. دقایقی را که نیاز به وقت کشی دارید و کاری جز نشستن از دستتان بر نمی‌آید، صرف یادداشت‌های مالی کنید.
 

۴. ورزش کنید

وقت کافی برای ورزش کردن ندارید؟ ۱۰ دقیقه زمان برای انجام چند حرکت ورزشی مثل دراز و نشست یا تمرینات کششی کافی است. برای انجام این تمرینات به باشگاه رفتن نیازی ندارید و به راحتی می‌توانید آنها را انجام دهید.

۵. خودت انجام بده (DIY)

اغلب در منزل وسایلی هستند که نیاز به تعمیر دارند، با 
با یک جستجوی ساده در اینترنت روش تعمیرات آنها را پیدا کنید و دست به کار شوید. به علاوه می‌توانید تعمیر یک لباس، درست کردن یک کار دستی یا هدیه برای یک دوست را بیاموزید و شروع به کار کنید. به این ترتیب همزمان با اینکه مشکلات خانه را رفع می‌کنید یک مهارت تازه نیز یاد خواهید گرفت.
 

 پر کردن اوقات فراغت با DIY

 

۶. آنلاین مستند ببینید

شما می‌توانید مستند‌های رایگان و مختلفی را در وب‌سایت‌ها و کانال‌های تلویزیونی آنلاین پیدا کنید که موضوعاتی مانند تاریخ یا طبیعت را پوشش می‌دهند. همچنین می‌توانید به تماشای مستند‌های مربوط به زندگی‌نامه بازیگر، نویسنده یا نوازنده مورد علاقه‌ خود بنشینید.
 

۷. آموزش ببینید

خودآموزی می‌تواند سرگرم کننده باشد. به چه چیزی علاقه دارید؟ علوم؟ اقیانوس‌ها یا حتی فیلم‌های ترسناک؟ برای پر کردن اوقات فراغت خود کافی است به سراغ گوگل بروید و در رابطه با علاقه‌مندی‌های خود جستجو کنید و بیشتر بیاموزید.
 

۸. باغبانی کنید

باغبانی و رسیدگی به گل و گیاه می‌تواند بسیار رضایت بخش و همچنین سرگرم کننده باشد. چند بسته خاک و چند گلدان تهیه کنید و بعد بررسی کنید که چه چیز‌هایی را می‌توانید پرورش دهید. ویدئو‌های آموزشی زیادی در رابطه با پرورش سبزیجات خانگی وجود دارد. همچنین می‌توانید چند قلمه گل و گیاه آپارتمانی از آشنایان خود بگیرید و آن‌ها را پرورش دهید.


۹. به پیک‌نیک بروید

اگر فرصت دارید برای پر کردن اوقات فراغت خود در آخر هفته، با دوستان یا خانواده برنامه‌ریزی کنید و به دل طبیعت بروید. شما همچنین می‌توانید شب را در طبیعت بمانید و در چادر بخوابید. اگر نمی‌توانید به جنگل یا به نزدیکی یک رود بروید، می‌توانید در پارک‌های محلی یا حتی باغچه منزل این کار را انجام دهید.
 

۱۰. بافتنی ببافید

یک راه عالی و ارزان برای گذراندن اوقات فراغت، بافتنی کردن است. همچنین می‌توانید برای تولد دوستان خود هدیه درست کنید. در اینصورت با یک تیر دو نشان زده‌اید. اگر ابزار بافتنی را در دسترس دارید در اولین فرصت دست به کار شوید.
 

 پر کردن اوقات فراغت با بافتنی کردن



۱۱. آشپزی یاد بگیرید

آشپزی کردن یک مهارت بسیار مفید و البته سرگرم کننده است. مقداری مواد اولیه ارزان قیمت تهیه کنید و به کمک اینترنت یا کتاب‌های آشپزی غذای مورد علاقه‌تان را درست کنید. ویدئو‌های زیادی در این رابطه در فضای مجازی پیدا خواهید کرد.
 

۱۲. نقاشی بکشید

نقاشی کردن یک راه لذت‌بخش برای بیان احساسات و افکار درونی است. سبک‌های مختلفی از طراحی گرفته تا نقاشی‌های خطی برای اینکار وجود دارند. هرکدام را که بیشتر دوست دارید انتخاب کنید و شروع به کشیدن کنید. اهمیتی ندارد اگر در نقاشی کشیدن حرفه‌ای نیستید. فقط کافی است مداد به دست بگیرید و چیزی روی کاغذ بکشید.
 

۱۳. بودجه‌بندی کنید

یک شب در هر هفته را صرف بودجه بندی برای کل هفته کنید. این یک سرگرمی مفید برای برنامه‌ریزی و خرج کردن پول به روشی درست است. شما با اینکار موفق می‌شوید مقداری پول ذخیره کنید و در نتیجه در آینده‌ای نزدیک یک سرگرمی بهتر را شروع کنید.
 

۱۴. کار داوطلبانه انجام دهید

اگر زمان خالی زیادی در اختیار دارید، انجام کار‌های داوطلبانه یک فعالیت خوب است که می‌تواند اوقات فراغت شما را پر کند و البته برای افراد زیادی مفید باشد. شما می‌توانید به مردم کمک کنید، کاری برای محیط زیست انجام دهید یا از حیوانات بی‌پناه مراقبت کنید.
 

۱۵. یوگا

با استفاده از ویدئو‌های موجود در اینترنت، چند حرکت یوگا را یاد بگیرید و سعی کنید در آن‌ها به استادی برسید. این کاری بسیار ارزان و البته مفید برای ذهن و بدن شماست. یوگا ورزشی است که می‌توانید آن را به آسانی در خانه نیز انجام دهید.
 

 پر کردن اوقات فراغت با یوگا



۱۶. شروع به نوشتن کنید

نوشتن یک راه آسان دیگر برای سرگرم شدن است. اگر اینکار را دوست دارید یک وبلاگ آنلاین یا یک دفترچه کوچک داشته باشید و شروع به نوشتن کنید.
 

۱۷. حرکات موزون یاد بگیرید

حرکات موزون یک سرگرمی ارزان قیمت و عالی برای پر کردن اوقات فراغت شما است. از فیلم‌های آموزشی موجود در اینترنت استفاده کنید و چند حرکت رقص جدید یاد بگیرید. رقصیدن علاوه بر اینکه شما را شاد می‌کند، برای تناسب اندام نیز مفید است.
 

۱۸. یک زبان جدید را شروع کنید

روش‌های زیادی از منابع آنلاین گرفته تا کتب آموزشی برای یادگیری یک زبان جدید وجود دارند. با جستجو در اینترنت روش مناسب خود را پیدا و یادگیری یک زبان جدید را شروع کنید.
 

۱۹. محل زندگیتان را کشف کنید

آیا تمام کوچه‌ها و خیابان‌های اطرافت محل زندگی خود را می‌شناسید؟ قدم زدن در محله‌تان و تلاش برای فهمیدن گذشته آن می‌تواند تجربه جالبی باشد.
 

۲۰. اوریگامی یاد بگیرید

اوریگامی (کاغذ و تا) یک هنر زیبا، سرگرم کننده و البته ارزان قیمت است که به شما کمک می‌کند دکوراسیون خانه‌تان را خودتان تولید کنید. این کار به نظر دشوار می‌رسد، اما مطمئن باشید به محض اینکه شروع کنید، ترفند‌ها برایتان آسان خواهند شد.
 

 پر کردن اوقات فراغت با اوریگامی



۲۱. به موزه بروید

ممکن است در اطراف شما موزه‌هایی باشند که ورودی رایگان یا بسیار ارزانی دارند. سعی کنید همراه با دوستان خود یا به تنهایی به این موزه‌ها سر بزنید و در مورد آن‌ها یاد بگیرید.
 

۲۲. سودوکو بازی کنید

کتاب‌های سودوکو، بسیار ارزان هستند و می‌توانند ساعت‌ها به پر کردن اوقات فراغت شما کمک کنند. این سرگرمی عالی همچنین برای تقویت ذهن نیز مفید است.
 

۲۳. بدوید

اگر کتانی مناسبی دارید، آن‌ها را بردارید و در پارک نزدیک خانه‌تان شروع به دویدن کنید. دویدن یک راه عالی برای حفظ تناسب اندام و البته خالی کردن ذهن است. همچنین می‌توانید به کمک نرم افزار‌های مختلف پیشرفت و میزان فعالیت خود را اندازه‌گیری کنید.
 

۲۴. مدیتیشن کنید

اگر علاقه‌مند هستید، برای رسیدن به آرامش درونی شروع به مدیتیشن کنید. هیچ چیز بهتر از رها کردن اضطراب‌ها نیست. مدیتیشن کردن را می‌توانید از منابع آنلاین نیز بیاموزید.

۲۵. عکاسی کنید

اگر از تماشای عکس لذت می‌برید، چرا از آن یک سرگرمی مفید نسازیم؟ اگر یک دوربین عکاسی دارید عالی است، اگر نه به فکر پس انداز کمی پول باشید و دوربین‌های ارزان قیمت مخصوص افراد نیمه‌حرفه‌ای خریداری کنید. در طی این مدت می‌توانید با کمک منابع اینترنتی تکنیک‌های عکاسی را بیاموزید و با گوشی موبایل خود آنها را  تمرین کنید.
 

 پر کردن اوقات فراغت با عکاسی



سخن پایانی

همانطور که می‌بینید روش‌های بسیار زیادی هستند که می‌توانید به کمک آن‌ها اوقات فراغت خود را پر کنید. به کمک این روش‌ها تقریبا هیچ هزینه‌ای پرداخت نخواهید کرد و همزمان کار مفیدی نیز در رابطه با ذهن، بدن یا وضعیت کلی زندگیتان انجام می‌دهید. شما روش‌های دیگری برای پر کردن اوقات فراغت می‌شناسید که در این لیست وجود نداشته باشد؟ نظراتتان را در قسمت ارسال نظر با ما به اشتراک بگذارید.

برگرفته از:
lifehack

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو