نحوه پرورش و نگهداری از گیاه پاکی ساندرا

نحوه پرورش و نگهداری از گیاه پاکی ساندرا


منبع: آرگا

78

1399/8/19

14:47


توجه داشته باشید پاکی ساندرا در طول دوران رویش خود نیاز به مراقبت ها و نگهداری هایی دارد که در این مقاله سعی داریم شما را با اصول نگهداری از پاکی ساندرا آشنا نماییم با ما همراه باشید.

نحوه پرورش و نگهداری از گیاه پاکی ساندرا

بهتر است بدانید که گیاه پاکی ساندرا در واقع از دسته گیاهان سایه دوست و همیشه سبز محسوب می شود که  به خاطر سازگاری خوبی که با شرایط مختلف دارد امروزه مورد استقبال بسیاری از پرورش دهندگان گل و گیاه قرار گرفته و می توانید به راحتی آن را پرورش و نگهداری نمایید.

آشنایی با طریقه نگهداری از پاکی ساندرا

به طور کلی گیاه پاکی ساندرا که با نام های گیاه فرفیون یا گیاه ژاپنی نیز شناخته می شود از گیاهان همیشه سبز و بومی مناطق چین ژاپن می باشد که می تواند در شرایط مختلف رشد خوبی داشته باشد. معمولا ارتفاع این گیاه زیبا در رشد کامل به ۲۰ الی ۳۰ سانتی متر می رسد. برگساره های آن نیز فرش یکنواختی به حدود ۲۵ سانی متر در سایه آفتاب ارتفاع کمتر از برگ های تخم مرغی و درخشان که به صورت فراهم در انتهای ساقه های افراشته قرار دارند ایجاد خواهد کرد. توجه داشته باشید که در اواخر فصل بهار یا فصل تابستان سنبله هایی از گل های سفید و کوچک و حتی پرمانند در قسمت نوک ساقه ظاهر می شوند که در نهایت به میوه هایی سفید رنگ تبدیل می شوند و موجب افزایش درخشندگی گیاه در محل هایی با سایه سنگین می شود. همچنین که گیاه از سرعت رشد متوسطی برخوردار است و با ساقه های زیرزمینی گسترش پیدا می کند و حتی رقابت خوبی با ریشه درختان دارای ریشه های سطحی نیز ندارد.

چگونگی نگهداری از پاکی ساندرا

اصول پرورش و مراقبت:

به طور کلی نگهداری گیاه پاکی ساندرا نیاز به اصولی دارد که شما بایستی با آن ها آشنا شوید و به همین منظور در ادامه به بیان برخی از آن ها به صورت کاملا مجزا پرداخته ایم:

توجه داشته باشید که پیش از کاشت گیاه در محل های دائمی اش بایستی از حداکثر رشد آن اطلاع کافی داشته باشید تا با توجه به سرعت رشدش فضای کافی برای گسترش آن در نظر گرفته شود. همچنین که این مسئله در مورد گیاهان پوششی و صدفی نیز به خوبی صدق می کند زیرا که برخی از آن ها مشابه شمشاد های ابلق سرعت رشد سریعی دارند به گونه ای که یک گیاه کوچک در مدت زمان ۲ سال می تواند چندین متر مربع از زمین را کامل بپوشاند. توصیه می شود هنگام تعیین فاصله گیاهان از یکدیگر حتما بر اساس مدت زمانی که مایل هستید زمین .شیده شود توجه داشته باشید. به صراحت می توان گفت که اسیدیته، زهکشی، نور و حتی نوع خاک از جمله مواردی محسوب می شوند که حتما باید پیش از کاشت گیاهان مورد بررسی دقیقی قرار بگیرند زیرا بسیاری از گیاهان در خاک هایی که PH آن ها برابر با ۵.۶ می باشد به خوبی رشد می کنند و حالی که برخی دیگر از گیاهان تنها در خاک های اسیدی مانند پرلیت و پیت ماس رشد ایده آلی خواهند داشت و کشت آن ها در خاک های قلیایی بیهوده خواهند بود. به طور کلی اگر بخواهید اسیدیته خاک را پیش از کاشت تغییر دهید می توانید برای اسیدی نمودن خاک های قلیایی و همچنین خنثی کردن از سولفات اسیدی استفاده کنید که البته لازم است حتما از آب در کنار سولفات بهره بگیرید.

اصول کاشت گیاه پاکی ساندرا

بهتر است بدانید که برای خنثی و قلیایی کردن خاک های اسیدی می توانید از آهک نیز استفاده نمایید و نحوه استفاده از آن بدین ترتیب می باشد که ابتدا باید آن را کاملا با قسمت های سطحی خاک ترکیب نمایید. توصیه می شود که آهک های هیدراته شده را با کوهای تجاری یا حیوانی مخلوط کنید زیرا که ممکن است منجر به کاهش نیتروژن قابل استفاده توسط گیاه شود. همچنین می توان از سنگ آهک دولومیتی که به خوبی پودر شده اند و حاوی مقدار زیادی منیزیم و کلسیم می باشند برای زمین هایی که کمبود منیزیم دارند استفاده نمود و همچنین آن را به همراه کودهای حیوانی و شیمیایی به کار ببرید.

به صراحت می توان گفت که این گیاه زیبا برای رشد نیاز به خاکی غنی با نفوذپذیری بالا برای رشد نیاز دارد و همچنین که خاک های اسیدی را نسبت به سایر خاک ها بیشتر می پسندد و البته که قادر است خاک خنثی را نیز تا حدود زیادی تحمل نماید. توصیه می شود که پاکی ساندرا های جوان را در فاصله ۱۵ الی ۲۰ سانتی متری از هم بکارید و البته که اگر قصد دارید تراکم پوششی بیشتری داشته باشید می توانید فاصله را کمتر در نظر بگیرید و همچنین که پتکی ساندرا های جوان بلافاصله پس از کاشت تا زمان ریشه دهی نیاز به آبیاری منطم و با دقت دارند.

شرایط مورد نیاز برای رشد پاکی ساندرا

بهترین زمان برای کوددهی این گیاه زیبا فصول بهار و پیش از رشد مجدد گیاه می باشد. همچنین کودی که برای بستر انتخاب می کنید باید متعادل باشد و میزان فسفات به نسبت کم باشد و به همین خاطر توصیه می شود از کودهای ۱۲.۱۲.۱۲ یا ۸.۵.۵ استفاده نمایید. لازم است تا در اطراف پایه های گیاه و بر روی خاک کوددهی را انجام دهید یا آهسته رهش که به تدریج بر روی خاک اثر می گذارد را بر روی آن بریزید. توجه داشته باشید که این کود نیاز گیاه در یک فصل را به طور کامل برطرف می کند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو