درمان پف زیر چشم با موثرترین روشها

درمان پف زیر چشم با موثرترین روشها


منبع: زیبامون

136

1399/8/19

17:06


اگر از پف زیر چشم خسته شدید و به دنبال بهترین روشها برای برطرف کردن این مشکل هستید، حتما این بخش از زیبامون رو مطالعه کنید و با موثرترین روشها برای درمان پف زیر چشم آشنا بشید.

درمان پف زیر چشم با موثرترین روشها

پف زیر چشم (به انگلیسی Under eye bag) معمولا یکی از مشکلات رایجی هست که بعد از بیدار شدن از خواب با اون مواجه میشیم و میتونه به راحتی چهره شاداب و سرحال شما رو در ابتدای صبح به یک چهره خسته کننده و کسل تبدیل کنه!

اگرچه استفاده از محصولات آرایشی مثل کانسیلر میتونه تاثیر خوبی در پوشش دادن پف زیر چشم داشته باشه اما استفاده از این راه حل، همیشه مناسب و ایده آل نیست! درمان و پیشگیری از ایجاد پف زیر چشم، بهترین و موثرترین کاری هست که باید انجام بدید تا دیگه با پف زیر چشم مواجه نشید و از داشتن چهره‌ای شاداب و پوستی سالم و سرحال لذت ببرید!

بنابراین اگر هر روز صبح با نگاه کردن به آینه دچار استرس میشید و از وجود پف زیر چشم خسته شدید، در ادامه با زیبامون دات کام همراه باشید و با تعدادی از بهترین و موثرترین روشها برای درمان پف زیر چشم آشنا بشید و مورد استفاده قرار بدید.

 

حتما بخوانید: پف زیر چشم - درمان خانگی پف چشم

 

دلایل اصلی ایجاد کننده پف زیر چشم چیست؟

پف زیر چشم معمولا به شکل پوست متورم و بی رنگ در زیر چشم ظاهر میشه و ممکنه به دلیل تجمع مایعات یا چربی در زیر چشم ایجاد شده باشه. در حالی که تجمع چربی در زیر چشم، بخشی طبیعی از روند افزایش سن و پیری هست، اما تجمع مایعات در زیر چشم می‌تونه به دلایل مختلفی ایجاد بشه!

کمبود خواب، یکی از اصلیترین دلایل ایجاد کننده پف زیر چشم هست. آلرژی‌های فصلی هم میتونن منجر به تجمع مایعات در زیر چشم و ایجاد پف چشم بشن و همچنین استفاده از مواد غذایی سرشار از سدیم و نمک هم یکی دیگه از دلایل ایجاد کننده پف زیر چشم هست. با شناسایی دلایل ایجاد کننده پف زیر چشم میتونید تا حد زیادی از بروز این مشکل پیشگیری کنید و به درمان آن کمک کنید.

نوشیدن آب و داشتن خواب خوب و کافی میتونه به شما کمک کنه تا از پف زیر چشم خلاص بشید. اما گاهی به کمی وقت و انرژی بیشتری برای این درمان نیاز هست و لازمه که به سراغ کرم، سرم، غلتک پوست، ماسک و مواردی از این دست برید تا بتونید این مشکل رو به طور کامل برطرف کرده و از داشتن پوستی سالم، شاداب و با طراوت لذت ببرید.

نکته‌ای که باید در رابطه با درمان پف زیر چشم بدونید این هست که درمان این مشکل پوستی همیشه باید ملایم و در عین حال موثر باشه. زیرا هدف از این درمان این هست که در کنار از بین بردن افتادگی پوست و کاهش پف زیر چشم باعث به وجود اومدن پوستی صاف، سفت، روشن و آبرسانی شده در زیر چشم بشه.

در ادامه تعدادی از موثرترین روشها برای درمان پف زیر چشم رو معرفی کردیم:

 

پف زیر چشم

 

حتما بخوانید: این مواد غذایی باعث ایجاد پف زیر چشم می شوند

 

1. درمان پف زیر چشم با کرم چشم

کرم چشم، یکی از بهترین درمانها برای پف زیر چشم هست؛ زیرا کارایی بسیار آسونی داره و میتونه به راحتی وارد روتین مراقبت از پوست روزانه شما بشه. تنها مساله‌ای که در این زمینه وجود داره انتخاب یک کرم چشم درست و مناسب برای درمان پف زیر چشم هست.

کرم‌هایی که حاوی کافئین (caffeine) و اسید هیالورونیک (hyaluronic acid) بیشترین تاثیر رو بر روی درمان پف زیر چشم دارند. کافئین به سفت شدن پوست و تخلیه مایعات در زیر چشم کمک میکنه و اسید هیالورونیک، باعث محکم شدن  و آبرسانی به پوست زیر چشم میشه. البته باید به یاد داشته باشید که به طور مرتب و منظم از کرم چشم استفاده کنید تا شاهد اثربخشی ان در درمان پف زیر چشم باشید.

 

کرم چشم

 

2. درمان پف زیر چشم با سرم چشم

مانند کرم چشم، از سرم چشم هم با توجه به فرمولاسیون و نوع بسته بندی که داره میتونید به راحتی برای درمان پف زیر چشم استفاده کنید.

برخی از این سرم‌ها حاوی آنتی اکسیدانهای گیاهی بوده و برای درمان پف زیر چشم فوق العاده موثر و کارآمد هستند. آنتی اکسیدانها مانع از آسیب به کلاژن پوست شده و به حفظ قابلتی ارتجاعی پست و روشن شدن رنگدانه‌های پوستی کمک می‌کنند. 

برخی دیگر از سرم‌های چشم حاوی اسید هیالورونیک یا رتینول (Retinol) هستند؛ رتینول اگرچه برای از بین بردن چین و چروک زیر چشم و تولید کلاژن در پوست بسیار مفید هست اما ممکنه برای پوست نازک و حساس زیر چشم کمی قوی باشه. بنابراین قبل از استفاده از این سرمها حتما ابتدا آن را تست کنید و در صورتی که هیچگونه مشکل اضافی برای پوست زیر چشم ایجاد نشد، به استفاده از آن ادامه دهید.

فرقی نمیکنه از چه نوع سرم چشمی استفاده میکنید، بهتره این سرم رو در یک مخزن دارای رولر (rollerball tube) بریزید و بعد مورد استفاده قرار بدید. این غلتک به پراکنده کردن تجمع مایعات در زیر چشم کمک خواهد کرد.

 

سرم چشم

 

3. درمان پف زیر چشم با ماسک زیر چشم

ماسک‌های زیر چشم مستقیما پف زیر چشم شما رو با مواد آبرسان، آنتی اکسیدان و رتینول مورد هدف قرار میدن و باعث کاهش التهاب و پف کردگی در زیر چشم میشن و تاثیر خوبی در تحریک رشد کلاژن پوست زیر چشم داشته و کمک می‌کنند تا پوست این قسمت از صورت باطراوت و شاداب بشه.

علاوه بر این استفاده از ماسک زیر چشم، یک پیشنهاد عالی برای استراحت کردن بعد از یک روز خسته کننده و طولانی هست و آرامش خیلی خوبی رو برای پوست به همراه داره. 

ماسک زیر چشم رو از هر برندی که تمایل دارید تهیه کنید و با استفاده از دستور درج شده روی بسته بندی مورد استفاده قرار بدید. قاعده کلی این هست که ماسک زیر چشم باید حدود 20 دقیقه روی پوست بمونه و بعد از جدا کردن آن، بلافاصله شاهد اثربخشی و نتایج فوری استفاده از این روش در درمان پف زیر چشم خواهید بود.

 

ماسک زیر چشم

 

حتما بخوانید: پف زیر چشم - درمان و روش های موثر در پیشگیری

 

4. درمان پف زیر چشم با چای کیسه ‌ای

استفاده از چای کیسه‌ای یکی از روشهای خانگی قدیمی و کلاسیک برای درمان پف زیر چشم هست. کافئین موجود در چای، رگهای خونی اطراف چشم رو منقبض میکنه و تاثیر خیلی خوبی در کاهش پف زیر چشم داره و تانن (tannin) موجود در چای، به کاهش تورم و تغییر رنگ زیر چشم کمک میکنه. 

برای استفاده از این روش باید 2 عدد چای کیسه‌ای رو درون آبجوش بگذارید و سپس چای کیسه‌ای خیس شده رو به مدت 30 دقیقه درون پخچال قرار داده و درنهایت این چای کیسه‌ای رو به مدت 10 دقیقه بر روی چشمهای بسته خود قرار بدید تا شاهد اثربخشی این روش درمانی خانگی در از بین بردن پف زیر چشم باشید.

 

چای کیسه ای روی چشم

 

5. درمان پف زیر چشم با دستگاه‌های تقویت کننده صورت

ما در دوره‌ای زندگی می‌کنیم که از فناوری و الکترونیک برای همه چیز استفاده میشه، از جمله خلاص شدن از شر پف زیرچشم! دستگاه‌های تقویت کننده صورت، روند جدیدی در مبارزه با علائم پیری پوست هستند. این دستگاه‌ها با ارسال جریانات ریز و کنترل شده، تاثیر خیلی خوبی در تقویت عضلات صورت دارند و باعث برجسته شدن و کانتور عضلات صورت میشن.

وقتی این دستگاه به آرومی و شبیه به نوازش کردن روی پوست زیر چشم کشیده بشه، تاثیر خوبی در ضخیم شدن پوست زیر چشم داره و کمک میکنه تا برآمدگی و چربی زیر چشم در حالت طبیعی و نرمال حفظ بشه.

این دستگاه‌ها اگرچه دارای قیمت بالایی هستند اما اگر به طور مداوم به عنوان یک درمان ضد پیری پوست مورد استفاده قرار بگیره دارای اثرات فوری با ماندگاری طولانی مدت خواهد بود.

 

دستگاه تقویت کننده صورت

 

6. درمان پف زیر چشم با فیلر

اگر به دنبال یک راه حل و درمان دائمی برای پف زیر چشم هستید، استفاده از فیلر یا پرکننده‌ها میتونه گزینه مناسبی باشه. این روش درمانی میتونه مانع از ایجاد پف زیر چشم به مدت 12 ماه بشه. با استفاده از تزریق فیلر، خطوط حفره چشم صاف شده و باعث بهبود ظاهر ناحیه زیر چشم می‌شه و در نتیجه جوانتر نیز به نظر خواهید رسید.

اگرچه تزریق فیلر یکی از روشهای کارآمد با اثربخشی طولانی مدت هست اما بسیار گران قیمت هست و گاهی اوقات هم ممکنه عوارض جانبی نامطلوبی رو به همراه داشته باشه. بنابراین توصیه میشه قبل از هر اقدامی، ابتدا به خوبی در رابطه با این روش تحقیق کنید.

 

فیلر زیر چشم

 

حتما بخوانید: بهترین درمان خانگی برای کاهش پف زیر چشم

 

سخن آخر

پف زیر چشم از مشکلات شایعی هست که ممکنه در هر سنی با اون مواجه بشید. مراقبت اصولی و درست از پوست، داشتن یک رژیم غذایی متعادل، خواب کافی و نوشیدن آب به اندازه مناسب میتونه تاثیر خوبی در پیشگیری از ایجاد این مشکل داشته باشه. اما اگر به هر دلیلی با پف زیر چشم مواجه شدید میتونید از روشهایی که در بالا به ان اشاره شد، برای برطرف کردن و درمان پف زیر چشم استفاده کنید و پوستی سالم، شاداب و سرحال داشته باشید.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو