طبع روغن نارگیل چیست و چه مصلحاتی دارد؟

منبع: ستاره

100

1399/8/19

20:01


روغن نارگیل یکی از بهترین روغن‌های خوراکی و بهداشتی است که می‌توان از آن استفاده کرد. در این مطلب شما را با طبع روغن نارگیل و مصلحات آن و همچین روش استفاده از آن آشنا خواهیم کرد.

طبع روغن نارگیل

 

ستاره | سرویس سلامت - روغن نارگیل یکی از روغن های سالم و مفیدی است که توصیه شده است بجای استفاده از سایر روغن ها از این روغن در آشپزی و... استفاده شود. در این مطلب شما را با اطلاعات کاملی در خصوص این روغن و طبع روغن نارگیل آشنا خواهیم کرد.

 

طبع روغن نارگیل چیست  و مصلحات آن کدام است؟

طبع روغن نارگیل گرم و خشک است و دارای خواص ضد التهابی است. لازم است بدانید که طبع نارگیل یعنی مغز نارگیل نیز گرم و خشک است اما درجه گرمی و خشکی آن نسبت به نارگیل کهنه کمتر است. از طرف دیگر طبع آب نارگیل گرم و تر است و همه اجزاى آن دارای رطوبت فضليه است.

اگر طبع شما سرد است نیازی به مصرف مصلح ندارید، اما اگر طبع شما گرم است، مصلح نارگیل برای شما ميوه‌هاى ترش مانند ليمو است. برای آشنایی بیشتر با طبع و شناسایی طبع خود، مطلب موجود در لینک زیر را مطالعه نمایید.

 

بیشتر بخوانید: طبع سرد و گرم چیست و چگونه طبع خود را بشناسیم؟

 

روش های مصرف روغن نارگیل

روش‌های مختلفی برای مصرف روغن نارگیل و بهره‌مندی از خواص آن وجود دارد؛ از جمله آن می‌توان به ترکیب آن با قهوه یا چای گیاهی، استفاده از آن به عنوان روغن پخت و پز، استفاده از آن در طبخ شیرینی‌ها، مخلوط آن با ماست یا بلغور جو دوسر و سرخ کردن مواد غذایی با آن اشاره کرد.

برخی از مردم از پخت و پز با روغن نارگیل لذت می‌برند یا آن را در صبحانه خود مصرف می‌کنند. هیچ روش اشتباهی برای خوردن روغن نارگیل وجود ندارد و این موضوع به اولویت شخصی شما بستگی دارد.

در نظر داشته باشید که مصرف این روغن نیز باید در حد اعتدال باشد؛ چرا که مصرف زیاد آن می‌تواند اثرات ناخواسته‌ای مانند ملین و افزایش وزن داشته باشد.

برای مصرف روغن نارگیل، مصرف آن را با مقدار کمی شروع کنید و صرف نظر از اینکه چطور آن را مصرف می‌کنید، بعد از آنکه بدن شما واکنش نشان داد، مقدار آن را افزایش دهید. برای اکثر بزرگسالان، می‌توان بین 2 تا 4 قاشق غذا خوری و برای کودکان حدود 1الی 2 قاشق چایخوری در روز را توصیه کرد.

در نظر داشته باشید که دمای سوخت روغن نارگیل حدود 176 درجه سلسیوس است. بنابراین این روغن گزینه مناسبی برای سرخ کردن یا پخت و پز در دمای بالا است.

در پایان اگر می‌خواهید از روغن نارگیل در رژیم غذایی خود استفاده کنید، بهتر است با کالری روغن نارگیل نیز آشنا شوید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو