انتقاد از تبلیغ اینستاگرام در برنامه‌های تلویزیونی

منبع: برترین ها

94

1399/8/20

09:29


محمدحسین صوفی در واکنش به انتقادات از تبلیغ اینستاگرام و حتی کانال‌های تلگرامی توسط برنامه‌های تلویزیونی، گفت: این کار زیبنده و در شأن رسانه ملّی نیست.

خبرگزاری تسنیم: محمدحسین صوفی در واکنش به انتقادات از تبلیغ اینستاگرام و حتی کانال‌های تلگرامی توسط برنامه‌های تلویزیونی، گفت: این کار زیبنده و در شأن رسانه ملّی نیست.
 

انتقاد از تبلیغ اینستاگرام در برنامه‌های تلویزیونی

 
محمدحسین صوفی دبیر شورای نظارت بر صداوسیما درباره نمایش آدرس اینستاگرام در برخی از برنامه‌های تلویزیونی تأکید کرد:"اگر در برنامه‌ای آدرس اینستاگرام را نمایش بدهند و یا کانال تلگرامی یک برنامه از آنتن تبلیغ شود، این کار زیبنده و در شأن رسانه‌ ملّی نیست."
 
وی با اشاره به اینکه ضرورتی وجود ندارد که در برنامه‌های تلویزیونی به معرفی اینستاگرام بپردازیم، خاطرنشان کرد: صداوسیما باید به گونه‌ای عمل کند هیچ‌گونه شائبه‌ای در بین اقشار مختلف مردم ایجاد نشود که این رفتار در جهت منافع و مصالح رسانه ملّی نیست. پیام‌رسان‌های داخلی را تبلیغ کند و البته پیام‌رسان‌های داخلی هم باید تقویت شوند و سرعت و کیفیت‌شان بهبود پیدا کند. واقعاً در برنامه‌هایمان ضرورتی به معرفی اینستاگرام نداریم. البته در جایی گفتم تبلیغ نکنند و نمی‌خواهم بگویم استفاده نکنند، باید از هر وسیله و ابزاری برای بهتر دیده شدن برنامه‌شان بهره ببرند اما اینکه در برنامه‌هایمان به گونه‌ای تبلیغ کنیم انگار آن ابزار ارجح است بر رسانه، حتماً پذیرفته نیست.
 
صوفی درباره اقدامات جدید شورای نظارت بر صداوسیما و حضور معاونین جدید رسانه ملّی، گفت: الان اولویت شورای نظارت با توجه به تغییرات و تحولاتی که در سطح مدیران و معاونین سازمان صداوسیما اتفاق افتاده در چند جلسه آینده که به اوایل آذرماه می‌رسد به بررسی برنامه‌های معاونت صدا، سیما و فضای‌مجازی می‌پردازیم. به تدریج درباره برنامه‌های سازمان صداوسیما در انتخابات ۱۴۰۰ هم خواهیم پرداخت. این‌ها جزو برنامه‌های شورای نظارت در هفته‌های آتی است. 
 
دبیر شورای نظارت که این روزها دوران بیماری را هم گذرانده، گفت: هیچ موردی از منظر شورای نظارت پنهان نیست. اساساً طبق قانون آنچه را که شورای نظارت، نظارت می‌کند موظف است به سازمان صداوسیما و نهادهای خاص گزارش دهد. شورای نظارت بر صداوسیما براساس اصل ۱۷۵ قانون مسئولیت نظارت بر همه امور مرتبط با صداوسیما را بر عهده دارد و تمام اقدامات و برنامه‌ها را رصد می‌کند و آنچه را که مطابق با این اصل و تفسیر مجمع تشخیص مصلحت نظام نباشد تذکر می‌دهد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو