هوای تهران آلوده است

52

1399/8/20

11:44


هوای تهران آلوده است

سلامت نیوز:شاخص کیفیت هوای پایتخت هم اکنون بر روی عدد ۱۱۵ قرار دارد و هوا برای گروه‌های حساس جامعه ناسالم است.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا، براساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوا، متوسط شاخص کیفیت هوای پایتخت در ۲۴ ساعت گذشته، بر روی عدد ۹۳ قرار داشت و هوای پایتخت قابل قبول بود.


بر اساس پیش‌بینی‌های انجام‌شده در شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، در صبحگاه روز سه‌شنبه (۲۰ آبان ۹۹) کیفیت هوا در مناطق پرتردد در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس قرار خواهد گرفت که ناشی از عدم وزش باد مؤثر و انباشت آلاینده‌ها همراه با افزایش تردد خودروها است. در طی روز با عدم وزش باد مؤثر شرایط برای پراکندگی آلاینده‌ها فراهم نخواهد شد و بنابراین انتظار می‌رود کیفیت هوا در بیشتر مناطق در وضعیت نامطلوب باقی بماند. در اواخر وقت سه‌شنبه نیز پیش‌بینی می‌شود که با افزایش ترافیک و تداوم شرایط آرام جوی، تجمع ذرات معلق سبب کاهش کیفیت هوای پایتخت شده و در بیشتر مناطق پرتردد کیفیت هوا در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس قرار بگیرد.


بنابر این گزارش، با افزایش نسبی تندی باد تا صبح روز چهارشنبه (۲۱ آبان ۹۹) و با وجود آغاز تردد خودروها، تا حدودی از غلظت آلاینده‌ها کاسته شده و به‌تبع آن شاهد برقراری شرایط قابل‌قبول در بیشتر مناطق خواهیم بود. در طی روز با افزایش ناپایداری و وزش باد نسبتاً شدید در برخی ساعات بعدازظهر شرایط مناسب جهت پراکندگی آلاینده‌ها فراهم شده که بهبود کیفیت هوا در بیشتر مناطق را به‌دنبال خواهد داشت. شایان‌ذکر است با تداوم شرایط جوی مساعد تا ساعات پایانی چهارشنبه وعدم تجمع آلاینده‌ها پیش‌بینی می‌شود که در بیشتر مناطق پایتخت کیفیت هوا در محدوده قابل‌قبول قرار بگیرد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو