کربوهیدرات

کربوهیدرات های لازم برای کاهش وزن

وقتی تصمیم به لاغر شدن می گیریم نخستین کاری که می کنیم حذف کربوهیدرات از برنامه غذایی است. کربوهیدرات ها شهرت بدی پیدا کرده اند مخصوصا وقتی صحبت از کاهش وزن می شود، اما همه این ادعاها درست نیستند. برخی از غذاهای پر کربوهیدرات در واقع برای کاهش وزن مفید هم هستند. شما برای تامین انرژی مغز، سوخت رسانی به بدن و دریافت فیبر سالم به این کربوهیدرات ها نیاز دارید.

به گزارش ایندیاتایمز، اگر می خواهید کیلوگرم کیلوگرم از وزن خود کم کنید در اینجا مواد غذایی غنی از کربوهیدرات ها معرفی می شود که باید در رژیم لاغری خود قرار دهید.

نان گندم کامل

دلت برای نان تست صبحانه تنگ شده است؟ یک تجزیه و تحلیل بزرگ تحقیقاتی روی 12 مطالعه نشان داد هرچه مردم غلات سبوس دار از جمله نان گندم کامل بیشتر بخورند شاخص توده بدنی “BMI” پایین تری دارند. به خصوص هنگامی که از رژیم مدیترانه ای پیروی می کنید، خوردن نان سبوس دار می تواند به کاهش وزن و چربی شکم کمک کند. همچنین برای سلامتی بیشتر می توانید در کنار نان سبزیجات هم استفاده کنید.

برنج قهوه ای

کی گفته برای لاغر شدن باید به طور کامل از برنج دست بکشید؟ هنگامی که قصد دارید لاغر شوید می توانید برنج قهوه ای را جایگزین برنج سفید کنید. مطالعه ای روی 430 ژاپنی نشان داد مصرف برنج سفید منجر به افزایش وزن می شود در حالی که خوردن برنج قهوه ای نتیجه عکس دارد.

افرادی که به مدت یک سال برنج سفید خوردند، وزن قابل توجهی پیدا کردند. در حالی که افرادی که برنج قهوه ای مصرف می کردند چنین خطری آنها را تهدید نمی کرد. برنج قهوه ای سرشار از فیبر است که این امر گزینه مناسبی برای علاقه مندان به کاهش وزن محسوب می شود.

جو دوسر

به جای مصرف غلات شیرین جو دوسر استفاده کنید. جو دو سر غلات کاملی محسوب می شود و بهترین قسمت در مورد جو دوسر این است که شما می توانید آن را مطابق سلیقه خود شیرین یا شور کنید، اما بهتر است برای کاهش وزن از جو دوسر گیاهی (نمکی) استفاده کنید چون شکر برای کاهش وزن گزینه مناسبی نیست.

سیب

همه ما این جمله را شنیده ایم که “روزی یک عدد سیب بخورید، تا از دکتر دور بمانید”، سیب فوق العاده آبرسان و منبع سالم کربوهیدرات است و 86 درصد آب دارد که به شما در حفظ رطوبت بدن کمک و متابولیسم بدن را نیز تقویت می کند. همچنین به دلیل دارا بودن پری بیوتیک است درمانی برای روده به شمار می آید.

سیب زمینی شیرین

سیب زمینی شیرین می تواند بخشی از رژیم غذایی سالم برای کاهش وزن باشد. در مقایسه با نمونه های سیب زمینی سفید کالری، کربوهیدرات دارد و سرشار از فیبر است. همچنین دارای عناصر ریز مغذی زیادی از جمله پتاسیم که مطمئنا برای نتایج موفقیت آمیز کاهش وزن به آن نیاز دارید، هستند.

مترجم:الهه زارعی