ایران‌ایر، آتش‌سوزی موتور هواپیما را تکذیب کرد

منبع: برترین ها

87

1399/8/20

18:01


درحالی که انتشار فیلمی از پرواز امروز تهران- دزفول ایران‌ایر (شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران) از آتش گرفتن موتور هواپیمای ATR حکایت دارد، مدیر روابط عمومی این شرکت این موضوع را تکذیب کرد.

خبرگزاری ایرنا: درحالی که انتشار فیلمی از پرواز امروز تهران- دزفول ایران‌ایر (شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران) از آتش گرفتن موتور هواپیمای ATR حکایت دارد، مدیر روابط عمومی این شرکت این موضوع را تکذیب کرد.

«حسین جهانی» روز سه شنبه درباره دلیل فرود اضطراری پرواز تهران- دزفول شرکت هواپیمایی ایران ایر به خبرنگار اقتصادی ایرنا، گفت: هواپیمای ATR۷۲-۶۰۰ شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران "هما" با شماره پرواز ۳۴۱۵، صبح امروز از تهران به مقصد دزفول در حین اوج گیری دچار نقص فنی در یکی از موتورها می شود. ‌

وی گفت: خلبان با هدف حفظ ایمنی تصمیم به بازگشت به فرودگاه مهرآباد می‌گیرد و در ساعت ۷ صبح به سلامت در فرودگاه مهرآباد فرود آمده است.

جهانی با اشاره به انتشار فیلمی از این پرواز که در شبکه های اجتماعی منتشر شده است و خروج آتش از محل موتور هواپیما را نشان می دهد، گفت: آتش گرفتن هواپیما را تکذیب می کنیم. دلیل اصلی، وجود سوخت مازاد در محفظه احتراق است که با تلاش خلبان برای روشن شدن دوباره موتور، موجب شعله‌ور شدن بنزین می شود که این موضوع کاملا طبیعی است و به معنای آتش گرفتن موتور هواپیما نیست.

مدیر روابط عمومی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران گفت: این پرواز هیچ حادثه جانی نداشته است و مسافران این پرواز ساعت ۱۰ و ۱۲ دقیقه امروز با هواپیمای جایگزین به مقصد دزفول انتقال یافتند.

هواپیمای ATR۷۲-۶۰۰ شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران "هما" با شماره پرواز ۳۴۱۵، از تهران به مقصد دزفول با ۳۴ مسافر و هفت نفر خدمه پروازی در ساعت ۶ و ۳۰ دقیقه صبح روز سه شنبه از فرودگاه مهرآباد شروع به پرواز کرد که دجار مشکل شد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو