راهکارهایی برای نرمی و تقویت مو با شیر که معجزه می کنند

راهکارهایی برای نرمی و تقویت مو با شیر که معجزه می کنند


منبع: آرگا

105

1399/8/20

23:04


به طور کلی تقویت مو با شیر از گذشته تاکنون رایج بوده و از آنجایی که می توان از این ماده به عنوان یک نرم کننده طبیعی یاد کرد در این مطلب سعی داریم شما را با مزیت ها و انواع مختلف ماسک مو با شیر آشنا نماییم با ما همراه باشید.

راهکارهایی برای نرمی و تقویت مو با شیر که معجزه می کنند

همانطور که می دانید یکی از اسرار مهم سلامتی و زیبایی موها به کار بردن نرم کننده مناسب موها است زیرا نرم کننده ها با مراقبت از موها و پیشگیری از شکنندگی آن ها به سلامت موهای شما بسیار کمک خواهند کرد. اما ممکن است برخی از افراد در روند استفاده از نرم کننده برای تقویت با ریزش مو مواجه می شوند و البته لازم نیست نگران باشید زیرا مو هایی که هنگام شستن می ریزند موهایی هستند که باید جدا شوند و این دلیلی برای ریزش موها محسوب نمی شود.

تقویت مو با شیر

به طور کلی این روزها رنگارنگی و نوع لوازم آرایشی بیش از هر زمان دیگری گسترش پیدا کرده و روز به روز شاهد افزایش این تنوع هستیم اما امروزه یکی از مهم ترین معیار های زیبایی در جهان سلامت موها، ناخن و پوست است که معمولا حرف اول را می زند زیرا بدون داشتن پوست و موی سالم استفاده از هر ماده مصنوعی برای زیبایی بی معنا خواهد بود. بهتر است بدانید یکی از مشکلاتی که بسیاری از افراد با آن مواجه هستند موهای ناسالم و شکننده است زیرا موهای ناسالم یا چرب به اندازه پوستی بی طراوت و خسته می تواند بر روی ظاهر ما تاثیر گذار باشد. در واقع برای یافتن سلامت و شادابی هر عضوی طبیعت همواره به ما کمک می کند و می توانیم با یافتن ترکیب طبیعی مورد نیاز خود در دراز مدت هر مشکل ظاهری را حل نماییم. در این میان بدون شک شیر یکی از محبوب ترین مواد خوراکی در تمامی فرهنگ های جهان است که اگر شما نیز از طرفداران محصولات غیر شیمیایی باشید حتما شیر را در فرمول انواع لوازم آرایشی و مراقبتی خواهید دید.

چگونگی تقویت مو با شیر

در واقع این مایع سفید رنگ حاوی تمام موادی است که موها برای تغذیه استحکام بدان نیاز دارند. شیر سرشار از پروتئین و لیپید می باشد که می تواند به نرمی و لطافت موها کمک کند و رطوبت مورد نیاز آن ها را نیز به خوبی حفظ نماید. همچنین شیر ویتامین های مختلفی از جمله B6، D و A را نیز در خود جای داده که همگی این ویتامین ها در درخشندگی و زیبایی موها تاثیرگذار خواهند بود. بهتر است بدانید که یکی از مهم ترین مواد موجود در شیر کلسیم است که می تواند در جلوگیری از ریزش مو و افزایش رشد آن بسیار موثر عمل کند. همچنین علاوه بر تمامی موارد بیان شده شیر می تواند تولید کراتین های موجود در موها را افزایش دهد و با آب رسانی و تغذیه ساقه و ریشه مو را مستحکم و تقویت نماید و به همین خاطر است که امروزه از شیر به عنوان یک نرم کننده خانگی و طبیعی استفاده می کنند.

راهکارهای تقویت مو

مزیت شیر برای مو:

همانطور که متوجه شدید ماده شیر حاوی مقادیر زیادی ویتامین و کلسیم می باشد که می تواند در تقویت موها موثر عمل کند و به همین خاطر در ادامه سعی داریم به بیان برخی از تاثیرات و اصول تقویت مو با شیر بپردازیم:

محکم تر شدن مو :

همانطور که می دانید یکی از مهم ترین مواردی که پس از ریزش مو به وجود می آید شکستگی مو است که معمولا به خاطر ضعیفی مو رخ می دهد و در این میان استفاده از شیر در رژیم غذایی روزانه از شکستگی موها جلوگیری می کند.

حالت دادن موها:

حالت دادن به موهای فر کار سختی است اما با کمک شیر می توان این کار را به راحتی انجام داد. بدین ترتیب می توانید مایع شیر را مرتبا روی مو و پوست خود بمالید یا آن را درون آبپاش ریخته و بر روی موهای خود اسپری نمایید و پس از گذشت مدت زمان ۳۰ دقیقه آن را بشویید.

درخشندگی موها:

بهتر است بدانید که درخشندگی و جذابیت موهایی که در تبلیغات دیده می شود چندان خیالی و غیر واقعی نیست زیرا شما نیز می توانید با انجام مراحل شیر درمانی باعث درخشانی و جذابیت موهای خود شوید که به همین خاطر لازم است شیر را با مقداری روغن نارگیل ترکیب نموده و بر روی موها بمالید.

فواید شیر برای پوست و مو

نرم کنندگی موها:

از آنجایی که تهویه مو باعث می شود رطوبت مو حفظ شود توصیه می شود در روند تقویت مو، شیر را جایگزین نرم کننده های شیمیایی نموده که نه تنها به موها آسیبی نمی زند بلکه موجب نرم کنندگی نیز می شود.

حجم دهندگی موها:

همانطور که می دانید شیر سرشار از مواد مغزی،پروتئین و البته کلسیم است که می تواند برای موهای شکننده معجون فوق العاده ای باشد. با قرار دادن شیر در وعده های غذایی تان می توانید موهای حجیمی در مرور زمان داشته باشید.

رفع آسیب دیدگی مو :

درصورتی ک موها با استفاده مداوم از وسایل گرمایشی آسیب دیده باشد با کمک شیر می توان به درمان آن ها اقدام کرد. زیرا که خواص موجود در شیر به نرم کنندگی و ترمیم موها در ناحیه های آسیب دیده کمک می کند.

جلوگیری از ریزش مو:

استفاده از شیر موجب حفظ موهای سالم می شود زیرا کلسیم موجود در شیر رشد و تقویت موها را افزایش می دهد و در برابر ریزش از موها حفاظت می کند و همچنین در تشکیل کراتین کمک می کند و به همین خاطر می توان آن را یک ماده مهم در رشد موها دانست.

استفاده از شیر برای درمان ریزش مو

انواع ماسک مو خانگی:

همانطور که می دانید تمامی افراد تمایل دارند هزینه های بسیار زیادی جهت درمان کراتین مو در سالن های زیبایی بپردازند اما این کار در خانه نیز قابل انجام است و به همین منظور در ادامه سعی داریم به بیان انواع مختلف ماسک موی شیر که کاملا خانگی و غیر شیمیایی نیز هستند بپردازیم:

ماسک مو با شیر:

توجه داشته باشید که این نوع ماسک تنها با شیر ساخته می شود و برای استفاده از آن تنها کافی است مقداری شیر را ۱۵ دقیقه پس از حمام بر روی موهای خود اسپری نمایید و به آرامی با دست ماساژ دهید و یا با یک شانه دانه رشت به آرامی آن ها را شانه بزنید. این نوع ماسک به عنوان یک نرم کننده طبیعی با بافت سبک عمل می کند و موهایتان را نیز تغذیه و تقویت خواهد کرد.

مراقبت از موها با شیر

ماسک مو با شیر و عسل:

بهتر است بدانید که عسل نیز یکی از مواد مغذی برای پوست و مو محسوب می شود که به عنوان یک آبرسان طبیعی عمل کرده و با خاصیت ضد قارچی و ضد باکتریایی خود پوست سر شما را تمیز و لایه برداری خواهد کرد. همچنین این ماده برای درمان التهاب ها و زخم های پوستی نیز موثر خواهد بود. دستورالعمل ساخت این ماسک این گونه است که باید یک فنجان شیر ولرم و ۳ قاشق غذاخوری عسل را با هم ترکیب نمایید و به این نکته توجه داشته باشید که عسل در شیر ولرم سریع تر از شیر سرد حل خواهد شد و همچنین دمای شیر ولرم نیز به موهای شما آسیبی وارد نمی کند. بهتر است این ماسک مو را به پوست سر، ساقه و ریشه و همچنین انتهای موی خود بمالید و اجازه دهید ۱ الی ۲ ساعت بر روی موها باقی بماند و سپس سرتان را با آب ولرم و شامپوی مناسب بشویید.

ماسک مو شیرو عسل

ماسک مو با شیر و تخم مرغ:

به طور کلی تخم مرغ از دسته مواد غذایی می باشد که تقریبا در هر نوع درمان خانگی یافت می شود و همچنین سفیده آن سرشار از پروتئین و ویتامین است و به عنوان یک نرم کننده خوب دارای پروتئین بالا برای مو و پوست سر محسوب می شود. اما زرده آن با وجود اینکه حاوی مقدار کمتری از این ماده مغذی است ولی دارای چربی بیش تری می باشد که برای درمان خشکی مو و پوست بسیار مفید خواهد بود. توجه داشته باشید که برای تقویت مو با تخم مرغ بایستی در ابتدا باید ۱ الی ۲ سفیده تخم مرغ و ۱ فنجان شیر تهیه کنید و سپس مواد را به اندازه ای هم بزنید تا به حالت یک فوم یک دست در بیاید. حال باید این فوم را به تمام قسمت های پوست سرتان و همچنین موهای خود بزنید و به آرامی ماساژ دهید. پس از آن موهایتان را با پلاستیکی بپوشانید و اجازه دهید تا مدت زمان ۲ الی ۳ ساعت بر روی موهایتان باقی بماند و بعد بشویید.

استفاده از ماسک شیر و تخم مرغ

ماسک مو با شیر و جو دوسر:

توجه داشته باشید که جوی دوسر در واقع سرشار از مواد مفید و مغذی مانند ویتامین های B1 و B3، مس و روی می باشد که به عنوان یک آبرسان طبیعی شناخته شده است. این ماده علاوه بر اینکه موهایتان را بسیار نرم و لطیف می کند قادر است پوست سر را نیز تمیر و لایه برداری نماید و همچنین با تنظیم اسیدیته خشکی و چربی بیش از حد و خارش های پوستی را نیز درمان نماید. توجه داشته باشید که برای ساخت ماسک مو برای تقویت مو شما نیاز به ۱ الی ۲ قاشق غذاخوری جوی پخته و له شده، ۱ قاشق غذاخوری روغن کرچک یا بادام، ۱ قاشق چای خوری ویتامین A یا D و ۱.۴ فنجان شیر دارید که پس از تهیه بایستی آن ها را به خوبی با یکدیگر ترکیب نمایید. سپس ماسک را به آرامی بر روی تمام موها و قسمت های سر بزنید و پس از گذشت ۴ ساعت آن را بشویید

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو