مختار سائقی تأکید کرد: سوم آبان‌ماه در حال روزنامه خواندن، سردرد شدیدی گرفتم و از همان‌جا این ویروس خودش را نشان داد. به تازگی از صدایِ خس‌خس کرونایی خلاص شده‌ام و می‌توانم راحت‌تر صحبت کنم. خوشبختانه الان رو به بهبودم و منتظرم شنبه فرا برسد و آزمایش بدهم. بعد از اینکه جواب گرفتم که البته قطعاً می‌دانم کرونا را شکست داده‌ام. به شما هم می‌گویم که ان‌شاءالله از هفته آینده به سر صحنه فیلمبرداری در گرگان برخواهم گشت.

او در خصوص سریال "رعد و برق" بهروز افخمی، گفت: من در این سریال تلویزیونی نقش آرازخان، کاراکتر منفی را ایفا می‌کنم که به قولِ بهروز افخمی کارگردان، قرار است این کاراکتر و نوع شخصیت‌پردازی را برای اولین بار از مختار سائقی می‌بیند. فکر می‌کنم تا عید نوروز آنجا کار داشته باشیم. روحانی داستان ما که نقش مقابلم است را محمد فیلی ایفا می‌کند. امروز تلفنی در تماس بودیم هفته آینده چهارشنبه، پنجشنبه گرگان خواهم بود. 

سائقی درباره سختی‌های کرونا، تصریح کرد: واقعاً دو هفته درد کشیدم، بیماری غریبی است. بدنم شروع می‌کرد به تشنج، از خدا می‌خواستم یک ثانیه آرام باشم و دست و پایم نلرزد. در عین‌حال عرق می‌کردم و سینه‌ام سنگینی می‌کرد. نمی‌گذاشت راحت حرف بزنم. امیدوارم هرچه زودتر شرّ این ویروس منحوس، از کشورمان کم شود؛ مستلزم رعایت مردم است. 

او همچنین به حضورش در سریال "دادِستان" مسعود ده‌نمکی اشاره کرد و گفت: جالب است در "دادِستان" نقش شخصیتی را بازی می‌کردم که در زندان بود و میان این همه هنرور هراس داشتم که کرونا بگیرم. حتی به سفارش تهیه‌کننده همه تست کرونا می‌دادند به من گفتند تو کرونا داشتی و رد کردی. من در دو سه قسمت این سریال حضور دارم.