محمدحسین نورشاهی گوینده درگذشت

منبع: ایران آرت

77

1399/8/21

11:13


مدیر رادیو ایران، درباره نورشاهی می‌گوید: حیف شد که این صدای ماندگار از دست ما رفت و این کرونا بود که عزیز دیگری را از رسانه ملّی گرفت.

ایران آرت: محمدحسین نورشاهی از گویندگان پیشکسوت رادیو ایران در اثر ابتلا به کرونا درگذشت. او ارتباطش با رادیو را از سال 1358 آغاز کرده بود و از نویسندگی تا سردبیری و گویندگی در رادیو برعهده داشت. او را رادیویی‌ها صدایِ سحر رادیو می‌شناسند، گوینده‌ای که پایِ ثابت برنامه‌های مذهبی و دینی خصوصاً سحرگاه ماه مبارک رمضان بوده است. 

محمدجعفر محمدزاده مدیر رادیو ایران به برنامه‌های این گوینده پیشکسوت اشاره کرد و گفت: مردم سال‌ها صدایش را در برنامه‌های مذهبی به ویژه برنامه‌های سحر و "به افق آفتاب" شنیده‌اند و با آن خاطره‌ دارند و  آخرین بار در رادیو "صورت ماه" را اجرا کرد. نام نورشاهی را می‌توان صدایِ ماندگار رادیو گذاشت چون در سال‌هایی که رادیو رسانه برتر بود خاطرات خوشی از صدا و کلامش به یادگار مانده است. 

وی تأکید کرد: این صداها جزو صداهای ماندگار رادیو است. به نظرمن خاطره خوشی از این صدا به یادگار مانده و حتماً مردم قددران لحظاتی‌اند که نورشاهی برایشان گویندگی اجرا کرده است. دستگیرشان در فردا روزی که به محضر خدا می‌رسد، خواهد شد این صدا، خاطره و فضایی که داشته است. 

به گزارش تسنیم مدیر رادیو ایران با اشاره به تجلیل از نورشاهی در رادیو، افزود: مرحوم نورشاهی در رادیو ایران یکی از فعال‌‌ترین مجریان رادیو بود و حیف شد که کرونا، عزیزِ دیگری را از رسانه ملّی گرفت. اولین نفری بودند که می‌خواستیم با آرام شدن کرونا، تجلیل‌شان را برگزار کنیم اما اجل مهلت نداد و ما کم‌افتخار شدیم. آرزوی غفران و رحمت الهی برای این عزیز و صبر جزیل برای خانواده‌شان را آرزومندم.

او درباره مراسم خاکسپاری مرحوم نورشاهی،‌ گفت: هنوز اطلاع دقیقی نداریم اما شأن این هنرمند و صدای ماندگار، آن است که در قطعه هنرمندان و نام‌آوران به خاک سپرده شود.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو