جهان‌های موازی که انسان با آنها روبرو است / لادن ولی‌زاده: دوسالانه سرامیک باعث شد هنرمندان از رخوت بیرون بیایند و کار کنند

58

1399/8/21

11:57


لادن ولی‌زاده گفت: به دلیل لغو شدن افتتاحیه دوسالانه سرامیک تعاملی که هنرمندان شرکت‌کننده می‌توانستند با یکدیگر داشته باشند شکل نگرفت.

جهان‌های موازی که انسان با آنها روبرو است / لادن ولی‌زاده: دوسالانه سرامیک باعث شد هنرمندان از رخوت بیرون بیایند و کار کنند

سرویس تجسمی هنرآنلاین: یازدهمین دوسالانه ملی سرامیک ایران در فرهنگسرای نیاوران برپاست. لادن ولی‌زاده داوود‌آبادی از شرکت‌کنندگان در این دوسالانه است که کارشناسی صنایع‌دستی را با گرایش سفال و سرامیک دریافت کرده است. او در گفت‌وگو با هنرآنلاین درباره اثری که در دوسالانه ملی سرامیک ایران با عنوان "آن نمایانی" ارائه کرده است گفت: لحظه‌هایی در زندگی انسان وجود دارد که به این نکته فکر می‌کند که اگر تصمیم دیگری برای زندگی خود گرفته بود هم‌اکنون در چه شرایطی قرار داشت. به‌این‌ترتیب جهان‌های موازی به وجود می‌آید که من‌های دیگر انسان در آنها زندگی می‌کنند و در لحظاتی ممکن است همه من‌هایی که یک انسان می‌توانسته باشد، در حال صحبت یا درگیری با یکدیگر باشند.

او با بیان اینکه اثر خود را با گل سلولزی و لعاب مات ساخته است گفت: این اثر حالت فیگوراتیو دارد و انگار آدمی در آن وجود دارد که آدم‌های دیگری از او بالا می‌روند و او را به سمت خود می‌کشند.

ولی‌زاده درباره برگزاری دوسالانه سرامیک در شرایط فعلی گفت: برگزاری این رویداد در چنین شرایطی نکات منفی و مثبت دارد. متاسفانه به دلیل لغو شدن مراسم افتتاحیه تعاملی که هنرمندان شرکت‌کننده می‌توانستند با یکدیگر داشته باشند و درباره آثار همدیگر نظر دهند شکل نگرفت. اما از طرفی شیوه بیماری کرونا باعث ایجاد رخوت شده بود و این نمایشگاه باعث شده هنرمندان انگیزه کار پیدا کنند.

او با بیان اینکه در این دوران شیوه جدیدی از ارتباط به وجود آمده است گفت: استفاده از فضای مجازی برای فعالیت‌های هنری بیشتر شده است و بسیاری از هنرمندان سعی کردند به بهترین نحو از این فضا استفاده کنند. من از برگزارکنندگان دوسالانه سرامیک تشکر می‌کنم زیرا می‌دانم که در شرایط بسیار سختی اقدام به این کار کردند.

یازدهمین دوسالانه ملی سرامیک ایران تا 8 آذرماه هر روز از ساعت 10 تا 20 و روزهای جمعه از ساعت 14 تا 20 در فرهنگسرای نیاوران میزبان علاقه‌مندان است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو