WandaVision

سازندگان اولین سریال «دنیای سینمایی مارول» برای دیزنی+ با «دیک ون دایک» مشورت کردند تا حس یک سیت‌کام دهه‌ی پنجاهی را به آن بدهند.

«دنیای سینمایی مارول» دسامبر امسال با سریال «وانداویژن»  به تلویزیون می‌آید. به همین مناسبت، «اینترتینمنت ویکلی» مصاحبه‌ای با عوامل سریال ترتیب داده و چگونگی شبیه شدنش به یک سیت‌کام کلاسیک دهه‌ی پنجاهی را جویا شده است.

به گزارش مووی مگ به نقل از 30نما، وقایع «وانداویژن» پس از «انتقام‌جویان: آخر بازی» (Avengers: Endgame) روی می‌دهد و «اسکارلت ویچ» با بازی «الیزابت اولسن» و «ویژن» با بازی «پل بتنی» در کنار یکدیگر در حاشیه‌ی شهر وست‌ویو زندگی می‌کنند. «جک شیفر» سرپرست نویسندگان، این سریال را «یک نامه‌ی عاشقانه به عصر طلایی تلویزیون» می‌خواند بنابراین اهمیت داشت که اپیزود اول «وانداویژن» شبیه به سیت‌کام‌های دهه‌ی ۱۹۵۰ شبیه شود.

WandaVision

«اینترتینمنت ویکلی» گزارش می‌دهد که اپیزود اول «به شکل سیاه و سفید کلاسیک و در مقابل مخاطبین حاضر در استودیو (که همگی قراردادهای سخت‌گیرانه‌ای امضاء کرده بودند) فیلمبرداری شد. عوامل سریال با ظاهر دهه‌ی پنجاهی به محل فیلمبرداری آمدند و سازندگان از لنزها و نورپردازی تاریخی استفاده کردند تا سریال حس و حالی کهنه و رؤیایی پیدا کند. گروه جلوه‌های ویژه ترفند‌های فیلمبرداری سریال‌های «خواب جینی را می‌بینم» (I Dream of Jeannie) و «افسون‌شده» (Bewitched) را به کار بردند و باعث شدند به نظر برسد که بطری شراب خودش می‌ریزد و یا وسایل خانه جادویی به نظر برسد. وقتی سازندگان دیدند که رنگ پوست خرمایی «ویژن» در فرمت سیاه و سفید دقیق نیست، گریمورها بتنی را آبی کردند.»

WandaVision

اولسن در مورد فیلمبرداری مقابل مخاطبین زنده استودیویی می‌گوید: «دیوانه‌وار بود. چیزی بسیار ماورائی در موردش وجود داشت زیرا در کودکی آن نوارهای قدیمی را می‌دیدم، وقتی که خواهرانم [«اشلی اولسن» و «ماری کیت اولسن» در سریال «فول هوس» (Full House)] کار می‌کردند.»

«مت شکمن» کارگردان «وانداویژن» و «کوین فایگی» مدیر استودیوی مارول حتی با «دیک ون دایک» افسانه‌ای مشورت کردند تا جزئیات ساختن یک سریال سیت‌کام کلاسیک را مرور کنند. ون دایک در سریال محبوب «شوی دیک ون دایک» (The Dick Van Dyke Show) نقش «راب پتری» را بازی کرد. شکمن و فایگی این بازیگر را تابستان سال ۲۰۱۹ به دیزنی‌لند دعوت می‌کنند تا در این موارد با او گفتگو کنند.

wandavision marvel 4

شکمن می‌گوید: «[سریال «شوی دیک ون دایک»] می‌تواند با لحظات طنز-فیزیکی‌اش بسیار مبتذل به نظر برسد، اما در عین حال هیچ‌گاه حسی مصنوعی منتقل نمی‌کند و من می‌خواستم بدانم که آن‌ها چگونه موفق به این کار شده‌اند. پاسخ ون دایک بسیار ساده بود: او اساساً گفت که اگر اتفاقی نمی‌تواند در زندگی واقعی روی دهد، در سریال هم نمی‌تواند.»

«اینترتینمنت ویکلی» می‌نویسد حتی لوکیشن‌های «وانداویژن» ریشه در سریال‌های سیت‌کام کلاسیک آمریکایی داشته‌اند: «بخش زیادی از «وانداویژن» در بلاندی استریت برادران وارنر فیلمبرداری شد.»

WandaVision

فایگی در مورد سریال می‌گوید: «اگر هیچ‌یک از [فیلم‌های دنیای سینمایی مارول] را ندیده‌اید و فقط می‌خواهید وارد این دنیای عجیب شوید به این علت که عاشق «شوی دیک ون دایک» بوده‌اید، جواب می‌دهد. اما اگر فیلم‌های قبلی و داستان‌های فاز چهارم را دنبال کرده‌اید، لحظات رضایت‌بخش زیادی در انتظار شما خواهد بود.»

سریال شش اپیزودی «وانداویژن» در ماه دسامبر عرضه خواهد شد.

wandavision marvel 6